Дороги продовжують позичати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дороги продовжують позичати

Кредит&Депозит
1641
"Укравтодор" може підписати чергову кредитну угоду з міжнародними фінансовими організаціями на суму EUR900 млн. Головна умова кредиторів - отримання державних гарантій. Виходячи з цього, експерти сумніваються в можливості залучення цього року такої значної суми.
Як повідомили в прес-службі Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), наступного тижня може бути прийняте рішення про підписання четвертої кредитної угоди між банком і держслужбою автомобільних доріг "Укравтодор". Обговорювана сума позики - EUR450 млн.
"Наступного тижня очікується візит до Києва президента ЄБРР, який зустрінеться з представниками української влади. Якщо під час переговорів українська сторона позначить проект як один з пріоритетних і підтвердить готовність забезпечувати його держгарантіями, підготовка кредитної угоди перейде в інтенсивну фазу", - відзначив прес-секретар ЄБРР Антон Усов. У зустрічі візьмуть також участь представники Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), який в рамках того ж проекту готовий надати аналогічну суму, - EUR450 млн.
Як пояснюють в "Укравтодорі", фінансування з боку МФО є цільовим: кошти підуть на виконання програми "Поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до м. Києва". Вона передбачає капітальний ремонт і реконструкцію деяких трас на підходах до Києва: з боку Білої Церкви (М-05), Обухова (Н-01), Броварів (М-01), Вишгорода (Р-02), Ірпеня (М-07), а також завершення реконструкції траси М-06 Київ - Чоп на ділянці Житомир - Київ. Передбачуваний термін реалізації проекту - 2011-2014 рр. За даними відділу зовнішньоекономічної діяльності "Укравтодору", загальна вартість проектів складає EUR1млрд. 138 тис.
Якщо кредитна угода буде підписана, це стане наймасштабнішим проектом "Укравтодору" в рамках співпраці з міжнародними фінансовими організаціями. Раніше ЄБРР самостійно і спільно з ЄІБ вже виділяв гроші на будівництво доріг в Україні тричі - в 2000 р. (EUR75 млн.), в 2005 р. (EUR100 млн.) і 2006 р. (EUR400 млн.). Всі ці кошти призначалися на реабілітацію дороги Київ - Чоп. В цілому боргове навантаження на головну дорожньо-будівельну організацію країни зростає з року в рік.
Так, за даними "Укравтодору", якщо в 2008 р. на погашення боргових зобов'язань пішло 1,3 млрд. грн., то в 2009 р. - вже 9,8 млрд. Примітно, що при цьому в 2009 р. на виробничі потреби із запозичених в МФО коштів було використано лише 1,5 млрд. грн. Проте фінансові труднощі позичальника ЄБРР не бентежать. "Укравтодор" - це компанія з держзабезпеченням, тому питання тут не в її платоспроможності, а в усвідомленні державою пріоритетності проблем інфраструктури", - говорить Антон Усов.
Проте запити дорожньої галузі напевно поставлять в скрутне становище уряд, який спантеличений проблемами прийняття низькодефіцитного бюджету. "На відміну від попередніх аналогічних проектів, на цього разу кошти від банків будуть надходити траншами, і фінансування на цей рік складе не більше EUR450 млн. Зарезервувати суму для держгарантій на більший обсяг зараз навряд чи можливо", - повідомило джерело в Кабміні.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас