0 800 307 555
Finance.ua розвивається і оновлює головну
Finance.ua - це не тільки стрічка новин. Ми вкладаємо багато сил у створення сервісів порівняння кредитів, депозитів і банківських карт. А наша редакція публікує багато путівників по вибору фінансових послуг і розповідає як не переплачувати.
Щоб показати все це читачам, ми винайшли головну сторінку сайту заново.

Термінали iBox заблоковані на тиждень


Термінали iBox заблоковані на тиждень

Альфа-банк - партнер однієї з найбільших мереж програмно-технічних комплексів самообслуговування (ПТКС) iBox - попросив своїх клієнтів утриматися від використання терміналів мережі: "У зв'язку з технічними проблемами зі зв'язком в термінальній мережі iBox, які виникли о 16:35 28 січня, прийняті платежі по всіх операторах, у тому числі погашення кредитів, будуть зараховані із затримкою.

Орієнтовний час вирішення технічної проблеми - 7 лютого". Незважаючи на це, мережа працювала, і тисячі клієнтів iBox - в мережі 5340 терміналів - у четвер увечері і в п'ятницю вранці продовжували перераховувати кошти, які не доходили до одержувачів.

Оператори мобільного зв'язку, що надавали канали зв'язку для терміналів, відключили їх лише в п'ятницю вдень. "Після перших скарг клієнтів 'Київстар' негайно проінформував iBox про аварію і отримав від компанії підтвердження, що фахівці докладають всіх зусиль для її усунення, - йдеться в заяві компанії 'Київстар'. - Ми зобов'язали компанію iBox перерахувати кошти на рахунки наших клієнтів у повному обсязі до 8 лютого".

Програмісти передбачили, що причиною проблеми став злом мережі iBox. "Ми відключили їх термінали, бо почули, що через один з них 'перегнали' величезну суму", - повідомив начальник служби технічного забезпечення одного з операторів мобільного зв'язку. Але в компанії iBox заявили, що збій стався через підключення додаткових серверів, які мали процесувати збільшення потоку переказів.

Директор ТОВ "Айбокс" Інна Юн розповіла, що аварія сталася в центрі зберігання даних. "Ми попросили клієнтів пересилати нам копії чеків здійснених переказів на факс і електронною поштою, - повідомила вона. - 1 лютого ми почнемо пересилати дані мобільним операторам і незабаром вирішимо проблему". Втім, у вихідні дні сайт компанії не працював, а телефони не відповідали.

За даними Нацбанку, на 1 липня 2009 року в Україні працювало 67 791 ПТКС, з них власниками 38 466 терміналів були 98 банків, а інші належали 7 компаніям, що працюють з банками за агентськими угодами: "Айбокс", ОСМП, "Фінайті", "Сіті Пей", "Юнісистем", "Система масових платежів України" і "Фінансова компанія 'Контрактовий будинок'". За I півріччя минулого року через банківські ПТКС було перераховано 2,84 млрд грн., через агентські - 1,7 млрд грн.

Відмова системи обліку платежів iBox погіршить її позиції на ринку унаслідок втрати лояльності споживачів. "Всі клієнти в ці вихідні перемкнулися на наші термінали, - розповів менеджер ОСМП по центральному регіону і Києву Олексій Косарєв. - iBox була єдиною системою, яка не брала комісію, а це основне джерело доходу в цьому бізнесі. Після перепрограмування компанія повинна буде брати комісію, а клієнтура перейде на інші термінали". Інна Юн запевнила, що вони не планують вводити комісію. Втім, експерти переконані, що клієнтів в iBox все одно стане менше.

"Я б взагалі заборонив роботу терміналів, які не підлягають суворому контролю когось з регуляторів", - відзначив директор Української асоціації банків-членів платіжної системи ЕМА Олександр Карпов.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми
Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування