"Транснефть" буде постачати нафту до Китаю собі у збиток — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Транснефть" буде постачати нафту до Китаю собі у збиток

Енергетика
639
Вчора символічно збіглися дві події: Росія попередила Європу про можливі перебої в постачаннях нафти через конфлікт з Україною і запустила нафтопровід до Китаю. Цей проект Володимир Путін назвав "геополітичним".
Як пише сьогодні газета "Ведомости", навряд чи "Транснефть" спеціально планувала посваритися з українцями з приводу транзитних тарифів якраз в той день, коли Путін урочисто відкривав нафтовий термінал в бухті Козьміно - кінцевій точці нафтопроводу Східний Сибір - Тихий океан (ССТО). Але європейці пам'ятають, що починаючи три роки тому будувати ССТО, Росія прагнула "утерти носа Європі", яку, за виразом колишнього президента "Транснефти" Семена Вайнштока, "ми перегодували нашою нафтою".
Диверсифікація російського нафтогазового експорту - стратегічно важлива справа. Китай вступає в епоху ресурсного голоду. А найбагатші ресурси російського Східного Сибіру майже під боком - через кордон. До цих пір розгорнути повномасштабну торгівлю енергоносіями з Китаєм нам заважала відсутність трубопроводів: якщо нафту ще можна возити залізницею, то газ - ніяк. Запуск ССТО в цьому сенсі "прорубав вікно на схід".
Як зазначає видання, проблема полягає в тому, що заради "геополітики" уряд готовий йти на прямі втрати - державна "Транснефть" постачатиме нафту до Китаю собі у збиток. Перша черга нафтопроводу ССТО доходить від Тайшета до Сковородіно (2694 км.), а далі - до порту Козьміно, де нафту перенавантажують в танкери, - йде залізниця (близько 2000 км.). Нафтопровід дотягнеться до порту не раніше 2012 р. Мережевий тариф на транспорт нафти по ССТО складе 1598 руб. за 1 т, вирішило правління Федеральної служби із тарифів. А собівартість транспорту цим маршрутом - $130 за 1 т (близько 3890 руб.), говорив раніше президент "Транснефти" Микола Токарєв. Загальні втрати "Транснефти" на ССТО можуть скласти в 2010 р. 29,7-30 млрд руб. (близько 10% виручки компанії), порахував аналітик Банку Москви Денис Борисов.
На першому етапі ССТО доведеться заповнювати нафтою з родовищ Західного Сибіру. Перекачувати по трубі до Китаю нафту із Західного Сибіру нерентабельно. Але виконувати угоду з китайцями доведеться - вони вже за цю нафту заплатили (у лютому "Транснефть" і "Роснефть" отримали кредит на $25 млрд від Китайського банку розвитку в обмін на постачання 15 млн т нафти щороку протягом 20 років), - резюмує видання.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас