In Vino Veritas. Інвестиції у вино дають високі прибутки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

In Vino Veritas. Інвестиції у вино дають високі прибутки

Аграрний ринок
1012
Ціни на преміальні вина за 2000-2009 роки виросли набагато більше, ніж на акції найбільш успішних компаній, нафту, нерухомість і предмети мистецтва
Ящик з 12 пляшок Lafite Rothschild, яке вважають одним з найкращих вин з Бордо, на електронній біржі Liv-Ex подорожчав на 857%. Акції British American Tobacco, за оцінкою газети "The Scotsman", чи не найбільш прибуткові папери, зросли за той самий період на 454%. Золото за 10 років додало в ціні 297%.
Джеймс Майлс, голова електронного майданчика з торгівлі вином Liv-Ex, розповідає, що за 10 років світовий ринок сильно змінився. Його обіг збільшився в три рази, до 3 млрд доларів. Поява винної біржі зробила купівлю-продаж вина більш прозорою і зрозумілою, що залучило нових заможних гравців, переважно із Близького Сходу та Китаю.
2000 - 2009 роки дали зрозуміти: інвестиції в вино, втративши вузькоспрямований характер, стають все більш популярним інструментом, особливо у тих інвесторів, які хочуть диверсифікувати портфель, говорить Майлс.
Як пити
Британська газета The Daily Telegraph в переддень Нового року узагальнила найважливіші винні тенденції минулих 10 років. Запам'ятаються ці роки в основному зміною ставлення до рожевого вина. Раніше любов до нього доводилося зберігати в таємниці, дозволяючи собі насолодитися ним тільки вдома на самоті або в компанії когось, хто розділяє ваші смаки. Зараз рожеве вино вже не моветон. Його продажі як і раніше стрімко зростають. На цю категорію припадає вже майже 12% магазинної торгівлі у Великобританії (приблизно 533 млн фунтів стерлінгів). І навряд чи знайдеться якась відома винна провінція, де б не вироблялося те чи інше рожеве вино.
Французи в цьому році сильно занепокоїлися з приводу того, чи припустимо виробляти рожеве вино, просто змішуючи червоне і біле (так дозволяється робити з шампанськими). Правильний спосіб виготовлення рожевого вина в тому, щоб залишити на якийсь час розім'яті ягоди червоного винограду в чанах. Сік трохи фарбується пігментом зі шкірки і набуває рожевого відтінку. Французи вирішили, що суміш червоного і білого неприйнятна.
В інших країнах до цього ставляться не так суворо. Винороби у Новій Зеландії, наприклад, примудрилися зловити обидві хвилі і почали виробляти Sauvignon Blanc Rosé. Великобританія радіє: англійці люблять Совіньйон з Нової Зеландії (і є його найбільшими споживачами) і при цьому люблять рожеве вино. Беремо біле, додаємо Шираз і отримуємо те, що потрібно, пише The Daily Telegraph.
Нова Зеландія це один із прикладів великого успіху на винному ринку за минуле десятиліття. Цифри говорять самі за себе: у 2001 році Нова Зеландія продала 15,2 млн пляшок, цього року - 55,7 млн. (з яких 45,2 млн - Совіньйон Блан). Британці в середньому на пляшку вина витрачають 4,30 фунта стерлінгів (на французьке - 4,82 фунта). За новозеландські вина вони готові платити в середньому 6,25 фунта.
Новозеландці вирощують Совіньйон Блан лише з 1973 року, але вже зараз кажуть, що це новозеландське вино стало найкращим у світі. Піно Нуар з Центрального Отаго і Мартінборо теж дуже гарні, і все більш смачними стають ароматні вина - Рислінг, Гевюрцтрамінер, Віон і Піно Грі - з Гісборн, Нельсона і Мальборо.
Крім Нової Зеландії 2000-2009 роки стали часом Чилі. Чилійські вина цінувалися за якість і доступність. Значні інвестиції в виноробство і правильне просування вина дали свої результати. Вперше британські споживачі купують чилійського вина більше, ніж іспанського, і Великобританія випереджає США як головний експортний ринок для Чилі. Тут великий потенціал у сорту Шираз, як і у Піно Нуар і Карменер, що стає візитною карткою Чилі.
Чудові події відбуваються і в Аргентині, Мальбек стає все кращим. Це вино було не дуже популярним десять років тому. А хто в дев'яностих хоча б чув про аргентинське Торронтес? Але у талановитих виноробів виходять чудові вина, легкі, пряні, певний "компроміс" між сортами Гевюрцтрамінер і Совіньйон Блан. І можна очікувати, що їх буде більше на прилавках. Можливо навіть, що вони затьмарять за популярністю Віон.
ПАР також досягла прогресу за минулі 10 років. У 2001 році ПАР експортувала лише 140 млн літрів, до кінця 2008 року цифра зросла до 400 млн літрів, частка ринку південноафриканських вин у Великобританії виросла з 6,3% до 11,7%.
Ну а що ж Франція? Коли країні довелося протистояти вторгненню з Півдня, у боротьбу втрутилась природа. Кілька разів вона приносила Франції надзвичайний урожай - починаючи зі знаменитого Millennium (який жителі Бордо оголосили сенсаційним ще на початку цвітіння), до піку середини десятиліття в 2005 році і фінального, дуже багатообіцяючого, збору у 2009 році. Єдиною слабкою ланкою вважають урожай 2002 року, але й тоді були дуже хороші вина.
Тим не менше, ціни стали неконтрольованими, і Бордо 2004 року був останнім урожаєм, на який були розумні ціни. Багаті банкіри змогли заповнити свої портфелі марками 2005 року, іншим же довелося гірше. Але в той час як у Китаї та Гонконгу став розвиватися серйозний ринок марочних вин, власники виноградників можуть не слухати резону споживачів.
Схід тепер є рушійною силою, що визначає попит на вино першого врожаю і кращі бургундські. У результаті споживачі не в змозі платити такі гроші за преміальні вина, хіба що якщо купувати їх в інвестиційний портфель. Через високі ціни, що призначаються тепер в Бордо і Бургундії, вельми примітним у перші десятиліття століття стало переключення уваги на якісні, але менш відомі вина інших регіонів, зокрема можна відзначити Лангедок-Руссійон.
В усякому разі ця тенденція посилилася за останні півтора року, зважаючи на економічну кризу. У Європі раптом стали популярними сорти, які раніше не були популярними на ринку: Піно Гріджу з Італії, Віон з Франції, Грюнер Вельтлінер з Австрії та Альбаріньо з Іспанії. Іспанія домоглася особливого прогресу за минуле десятиліття. Це єдиний європейський виробник вин, який, очевидно, не відстає від тенденцій Нового Світу.
Змінюється купівельна поведінка. Супермаркети, як і раніше, тримають значний сегмент ринку, але великі незалежні і невеликі торгові компанії, які часто спеціалізуються на продукції певних винних регіонів, як і раніше активно розвиваються, особливо ті, які працюють в онлайн-сегменті.
Крім того, за минуле десятиліття значно розвинулася концепція етичного виробництва Fairtrade, виробництво органічних і біодинамічних вин.
Коркові пробки, як виявилося, не швидкоплинне явище. В цілому, резюмує The Daily Telegraph, якість вина по всьому світу зростає.
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас