Криза додала роботи керівникам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза додала роботи керівникам

1040
Практично кожен другий "білий комірець", який зумів зберегти роботу під час кризи, відзначає збільшення кола своїх посадових обов'язків. Такими є результати опитування, проведеного Дослідницьким центром рекрутингового порталу SuperJob.
Кризові часи позначилися низкою масових звільнень. Втім із труднощами зіткнуться не лише скорочені працівники, але й співробітники, котрі зуміли зберегти своє робоче місце. Судячи з результатів нашого дослідження, останнім нерідко доводиться трудитися на межі своїх можливостей, виконуючи функції звільнених колег.
Першими відчули збільшення робочого навантаження керівники компаній. Збільшення функціональних обов'язків відзначає більше половини з них (58%). "Криза - як негода. Потрібно не просто йти, але й тримати парасольку, і вкутуватися в теплі речі. Чим сильніша криза - тим більше потрібно речей і надійнішу парасольку..."; "Навантаження збільшилося до критичної межі! Хороші фахівці йдуть, незважаючи на загальну ситуацію в країні. Вони ж бо роботу знайдуть, а от я вже не знаю, з ким мені працювати", - розмірковують управлінці.
Закономірно те, що частіше від інших скаржаться на збільшення функціональних обов'язків працівники відділів, де були проведені масові скорочення. Так, серед економістів, фінансистів і менеджерів з логістики збільшення робочого навантаження відзначають по 57% опитаних, а серед PR-менеджерів і маркетологів - по 56%.
Багатьом з них довелося розділити обов'язки звільнених колег, а заробіток від цього в більшості випадків не збільшився, а часом і зменшився: "Вимог стало більше, а зарплата - менша". Втім, для декого дана ситуація є приводом для оптимізму: "Трохи збільшилося навантаження, але працювати стало цікавіше"; "Нарешті я почав займатися чимсь схожим на маркетинг. Компанія просто радянська! Але нічого, я приведу все в порядок".
У свою чергу фахівці з кредитування і страховики (по 54%) збільшення робочого навантаження пояснюють необхідністю ретельніше відстежувати інформацію про клієнтів і ситуацію на ринку. В умовах кризи ризики збільшилися, і компаніям, котрі залишилися "на плаву", невигідно надавати кредитні і страхові послуги неблагонадійним замовникам.
Посиленої концентрації зусиль вимагають роботодавці і від менеджерів з розвитку: "Економічна ситуація змінилася, відповідно, треба змінювати методи та способи управління бізнесом". У схожій ситуації перебувають юристи і менеджери з продажу. Серед представників даних професій, а також серед інженерів ВТК збільшення посадових обов'язків відзначає по 53% опитаних. З ними солідарні майже стільки ж держчиновників (52%), менеджерів по роботі з клієнтами, бухгалтерів і системних адміністраторів (по 51%).
Кожен другий менеджер по роботі з персоналом (50%) повідомляє, що роботи їм додає не тільки перерозподіл функцій звільнених колег, але й ажіотаж на ринку праці: "Якщо раніше роботодавці якось розділяли кадрову службу на КДВ і підбір, то тепер хочуть все "в одному флаконі". Жах!"
Трохи рідше відчувають зростання робочого навантаження опитані, які працюють торговими представниками, дизайнерами, інженерами, секретарями, аудиторами, менеджерами з реклами та туризму, кошторисниками, журналістами, програмістами і проектувальниками. Серед представників цих професій кількість тих, кому доводиться працювати "і за себе, і за того парубка", коливається від 37% до 48%.
В останньому рядку нашого рейтингу - робочі спеціальності. Збільшення посадових обов'язків відзначає трохи більше третини (34%) працівників реального сектора економіки. Очевидно, що робітників, на відміну від офісних співробітників, мало турбують антикризові заходи - вони просто продовжують робити свою справу.
Своє ставлення до збільшення робочого навантаження 43% респондентів характеризують як негативне. Жінок серед них більше, ніж чоловіків (48% і 38% відповідно). Закономірно, що найбільше незадоволених спостерігається серед опитаних з невисокою зарплатою - 47%. За словами учасників опитування, переробіток "веде до перевтоми і появи апатії до життя", а крім того, "шкодить роботі".
Схвалюють зростання посадових обов'язків 28% респондентів: "Збільшення навантаження на роботі підвищує рівень розвитку людини, відкриває нові можливості і здібності. Виживає найсильніший"; "Колись багато хто просто відсиджував робочий час, а тепер зрозумів, що треба працювати, адже просто так гроші не платять".
13% працюючих зізналися, що дана ситуація їх не турбує. "Головне, щоб зі збільшенням навантаження збільшувався оклад"; "Я будь-яке навантаження витримаю, аби тільки платили", - коментують вони.
Ще 16% опитаних у даній ситуації вбачають як позитивні, так і негативні сторони, а тому завагалися з відповіддю: "А яке може бути ставлення? Одні (співробітники) не хочуть працювати, а інші (роботодавці) хочуть, щоб на них працювали більше за менші гроші"; "І до кризи роботи було стільки, що й вгору ніколи глянути..."
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас