"Ъ": Авіакомпанії тримають курс на збитки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Авіакомпанії тримають курс на збитки

550
В I півріччі 2009 року збитки світових авіакомпаній перевищили $6 млрд, говориться в опублікованому днями звіті Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA, об'єднує близько 230 авіакомпаній, що забезпечують порядку 93% авіаперевезень у світі). Звіт IATA заснований на фінансових показниках понад 50 світових авіакомпаній. За даними асоціації, їх сукупний збиток в II кварталі склав порядку $2 млрд, в I кварталі – $4 млрд. В IATA відзначають, що авіакомпанії скористалися підйомом світових ринків в I півріччі і залучили $3 млрд за рахунок розміщення акцій і $12 млрд за рахунок випуску облігацій.
Проте в галузі вже видно сигнали, що свідчать про збільшення потоку пасажирів і обсягів вантажних перевезень. Пасажирські авіаперевезення в липні знизилися на 2,9% у порівнянні з показниками аналогічного періоду минулого року, тоді як у червні падіння склало 7,2%, а в січні-липні – 6,8%. Обсяг вантажних перевезень упав на 11,3%, у червні – на 16,5%.
"Попит на авіаперевезення за підсумками липня має гарний вигляд, але фінрезультати авіакомпаній не поліпшуються, і тенденція безпрецедентного падіння виторгу і прибутку авіакомпаній залишається незмінною", - наводяться в прес-релізі IATA слова її гендиректора Джованні Бізіньяні.
Середній коефіцієнт завантаження пасажирських літаків залишився на колишньому рівні – 80,3%, оскільки скорочення потужностей авіакомпаній не змогло компенсувати падіння попиту, говориться у звіті. Цей рівень, за прогнозами IATA, може виявитися максимальним для поточного року, враховуючи, що майбутній сезон є традиційно слабким для сфери авіаперевезень. Завантаження вантажних повітряних суден упало до 47,6% з 49% у червні. "Скорочення надлишкових потужностей буде ключовим фактором, який дозволить припинити зниження вартості авіаквитків і стабілізувати виторг, а також обсяги перевезень", - відзначають в IATA. Використання флоту авіаперевізниками в липні збільшилося до 47,6% у порівнянні із зафіксованим у січні мінімумом на рівні 40%. Проте неефективне використання парку літаків вплинуло на ціни: вони впали більш ніж на 20%.
Українські авіакомпанії за результатами року можуть одержати збитки в розмірі $300-400 млн, прогнозує директор Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава. Вітчизняні перевізники також потребують істотного відновлення і скорочення флоту. Так, цього року "Аеросвіт" уже повернув лізингодавцю чотири Boeing 737. "Також авіакомпанія вивела з експлуатації єдиний власний літак Boeing 737-200, якому вже 27 років. У свою чергу, МАУ вирішили замінити кілька суден на нові, більш ефективні, Boeing 737-800 NG", - говорить пан Кава. Скорочення флоту і кількості рейсів уже дозволило "Аеросвіту" збільшити середнє завантаження своїх літаків у червні до 70,4% (+6,7 процентних пункту). Оптимізують свій флот і російські перевізники, але в основному за рахунок виводу з експлуатації літаків складання часів СРСР, відзначає голова "Авіапорта" Олег Пантелєєв.
"Наприклад, 'Аерофлот' уже відмовився від Ту-134 і до кінця року перестане використовувати ТУ-154", - відзначає експерт. На ринку з'явилися літаки у віці 3-5 років, тоді як дотепер взяти в лізинг настільки новий літак було вкрай проблематично.
Подальший розвиток ринку в IATA поки не поспішають прогнозувати. Востаннє прогноз збитків авіакомпаній в 2009 році асоціація давала на початку червня, підвищивши його вдвічі в порівнянні з першим прогнозом, до $9 млрд. В асоціації повідомляли, що виторг авіаперевізників цього року може скоротитися на рекордні $448 млрд (15%), і в 2010 році ситуація майже не зміниться.
Олена Сініцина, Ірина Миронова
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас