Відомо 4 "підвиди" покупців. До якого належите ви? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Відомо 4 "підвиди" покупців. До якого належите ви?

28693
Святковий шопінг - заняття відповідальне, важливе, нерідко, радісне, часом, обтяжливе. При здійсненні покупок люди керовані різними мотивами і почуттями. Деякі, відповідно до спостережень психологів, буквально упиваються дійством і видом блискучих різдвяних вітрин. Іншими заволодіває почуття пригніченості. Треті переживають напади неврастенії і психозу.
Пол Олбаніз, американський експерт із проблем "економічної поведінки" людей з кентського університету, поділяє всіх покупців на чотири основні категорії, повідомляє видання ScientificAmerican.com.
Це - звичайні нормальні покупці; неврастеніки; "компульсивні" покупці, тобто такі, що страждають нав'язливими станами; і, нарешті, психопатичні, тобто хворі психічними розладами.
Для того, щоб зрозуміти, до якої категорії покупців належите особисто ви, потрібно прочитати це:
1. Звичайні покупці Це - люди, які, роблячи покупки, поводяться стримано, спокійно і послідовно. Задоволення, отримане ними при придбанні чого-небудь, виникає, насамперед, від усвідомлення користі від купленої речі. Такі покупці витрачають на шопінг набагато менше, ніж заробляють, збирають гроші на вироби, на які не вистачає коштів сьогодні, роблять покупки в стриманій манері. Немає нічого особливого в їх поведінці, що слугувало б змістом придбання за рамками елементарних потреб і необхідності.
2. Неврастенічний тип. На відміну від звичайних покупців, неврастенік розраховує на те, що покупки задовольнять його емоційні потреби за рамками власне корисності того чи іншого виробу/продукту. Покупець неврастенічного типу просто любить купувати, при цьому намагаючись не влазити в борги. Маючи великий досвід у питаннях шопінгу, покупці-неврастеніки почувають себе як риба у воді в умовах жвавої і гучної передсвяткової торгівлі. Єдиною проблемою, з якою вони зіштовхуються, це - надмірна погоня за покупками, хоча їх не можна назвати "запійними" покупцями наосліп, оскільки вони намагаються планувати свої покупки. Так, вони шукають і відшукують тільки те, що їм підходить ідеально.
Щоправда, покупцям-неврастенікам властива деяка нерішучість при виборі товару. Таким чином, це - їх проблема, але ніяк не інших, за винятком тих випадків, коли погоня за досконалістю змушує їх повертати придбані речі. Звичайно ж, вони стомлюють і тих, хто з ними ходить магазинами - до упору, поки не знайдуть те, що шукають.
3. Покупці, що страждають нав'язливим станом Ще їх називають "примітивними". Ці люди постійно роблять покупки просто для того, щоб відволіктися від своїх страхів і заклопотаності, нагадуючи тих, хто зловживає ліками, алкоголем, хто схильний до обжерливості або надмірно займається спортом.
Така людина не може без циклічних заходів на покупки. Що вона купує - не важливо, важливий сам факт шопінгу і спілкування із продавцями, внаслідок чого він/вона отримує почуття полегшення і звільнення від стану заклопотаності.
Подібні покупці-неврастеніки становлять приблизно 6% від усього населення США. Для них характерно те, що вони, як правило, ховають і соромляться зроблених покупок, часто навіть не розкривають упаковку і не видаляють цінники. Помітна святкова наочна реклама і запрошення купити що-небудь можуть робити на них депресивний вплив або повністю заволодівати ними. Такий шопінг нерідко приводить до проблем фінансового характеру, що підриває і шкодить як особистим, так і службовим відносинам.
4. Покупці-психопати, тобто такі, що страждають психічними розладами. У цих людей через порушення біполярної роботи мозку то виникають періоди депресії, то маніакальної поведінки. Маніакальний шопінг із бризками в усі боки може призвести таких покупців до зіткнення із законом і судимості, або госпіталізації. Юрби людей, що роблять святкові покупки, можуть підштовхнути психопатів на шопінг "запоєм".
Ця категорія покупців за своїми манерами і поведінкою набагато перевершує попередню категорію осіб, що страждають нав'язливим станом.
За матеріалами:
Point.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас