Наші складальники готуються до атаки А-брендів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наші складальники готуються до атаки А-брендів

545
Після зняття всіх митних бар'єрів у зв'язку із вступом України у СОТ наш ринок продажів настільних персональних комп'ютерів стане більш доступним для світових комп'ютерних збирачів.
Зараз їхня частка в загальній структурі продажів не перевищує і 5%, але в міру того як ввезення продукції буде спрощуватися, ця частка повинна помітно зрости. Національні виробники це усвідомлюють і намагаються підготуватися до конкуренції, що змушує їх інтегрувати свої бізнес-напрямки (виробничі, торговельні і сервісні) у єдину структуру під пізнаваним брендом і займати якомога більшу частку ринку до ґрунтовного приходу A-брендів (світових профільних брендів першого рівня). Що стосується продажу товарів, то деякі експерти дотримуються думки, що власні роздрібні мережі для продажів настільних ПК нема сенсу розвивати, тому що частка десктопів у загальній структурі продажів сильно зменшиться через наступ ноутбуків. Втім, такої думки дотримуються не всі.
Про те, що на нашому ринку передбачається зміцнення А-брендів, свідчать і тенденції на ринку десктопів минулого року. Як уже писали "i", одному з найбільших світових збирачів - Hewlett-Packard - уперше вдалося ввійти в п'ятірку лідерів за обсягами продажів настільних ПК в Україні в 2007 р. Компанія потіснила відомих місцевих виробників - МКС та "Інком". Про це свідчить інформація IDC.
Українські збирачі, готуючись до конкуренції з А-брендами, починають, як можуть, зміцнювати свої бренди і розширювати їхній вплив на території країни. Так, компанія K-Trade реструктуризувалась у групу компаній. Про це повідомив учора її гендиректор Олег Кристюк. Цей процес почався ще в 2006 р. В об'єднання ввійшли наступні структури і напрямки: виробництво комп'ютерів Bravo та Mediacenter, робота з роздрібними мережами та оптові продажі - це ТОВ K-Trade Ltd.; у компетенцію "Експерт IT" (ТОВ "Браво") потрапили поставки ІТ-обладнання, системна інтеграція і надання сервісних послуг клієнтам SMB; "Bravo-сервіс" надає сервісні послуги по всій території країни і, нарешті, електронною комерцією буде займатися iZona. Олег Кристюк повідомив, що компанія не будує планів розвитку власних роздрібних мереж, як це роблять деякі її конкуренти, незважаючи на те, що левова частка ПК від K-Trade продається саме в роздріб.
Відзначимо, що ще один великий вітчизняний виробник і продавець комп'ютерів - АМІ, навпаки, заявив недавно про те, що упор у його подальшому розвитку буде робитися на просуванні загальнонаціональної мережі роздрібних продажів під власним брендом "Клік". Усього до 2012 р. повинно бути відкрито 364 спеціалізовані магазини, з яких 30% будуть власними, а інші - партнерські. У мережі "Клік" буде також інтегровано старий роздрібний бренд АМІ "Нова електроніка" (зараз 11 магазинів і франчайзинговий проект, що нараховує 64 магазини).
Це в принципі логічний крок, виходячи з даних дослідницького агентства InMind, згідно з яким зараз 59% комп'ютерів українці купують у спеціалізованих салонах комп'ютерної техніки, на супермаркети побутової техніки та електроніки припадає 30%, а на інтернет-магазини припало всього 2%.
У той же час експерти говорять про те, що такий напрямок, як роздріб, для настільних ПК у майбутньому відімре. "У роздробі будуть продаватися згодом тільки вдосконалені десктопи верхніх цінових сегментів. Комп'ютери середнього і нижнього цінових сегментів у роздробі практично не будуть продаватися. Їхня частка буде мізерна. Стаціонарні комп'ютери, мабуть, виживуть у корпоративному сегменті - тобто будуть продаватися для офісів", - відзначає аналітик Gf Ukraine Антон Шкляр.
Такий прогноз у принципі підтверджує поточна статистика продажів. Так, у процентному співвідношенні в першому півріччі 2008 р., за даними Gf Ukraine, було продано в штучному співвідношенні 37,6% ноутбуків із загального числа проданих ПК. Це притому, що на кінець 2005 р. частка ноутбуків у загальних продажах склала всього 8,1%. Варто відзначити, що в грошах за процентним співвідношенням продажів у першому півріччі ноутбуки вже обійшли десктопи - їхня частка склала 50,8%. Хоча дані агентства InMind говорять про те, що все-таки найближчим часом у виробників ще є гарні можливості продавати десктопи в роздробі.
Відповідно до цього дослідження, на сьогоднішній день більшість покупців, які планують придбати ПК, будуть вибирати стаціонарний комп'ютер, а не ноутбук. Про це заявили 62% опитаних. Варто відзначити, відповідно до цього ж дослідження, майже половина пула заявила про відсутність потреби в комп'ютері взагалі. Це зараз, як з'ясувалося, найпоширеніший бар'єр на шляху до покупки нового ПК, а не фінансова скутість населення, як часто прийнято вважати.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас