Як вигідно себе продати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як вигідно себе продати

2529
Відповідь проста - вона сподобалася під час співбесід. Як вважають фахівці відділів кадрів, в 90% випадків рішення про те, брати чи не брати потенційного співробітника на роботу, приймаються під час співбесід. Тому необхідно бути підготовленим до інтерв'ю з потенційним шефом. Щоб правильно себе піднести і не повторювати під час спілкування типових помилок, варто знати правила, якими керується більшість топ-менеджерів та їхніх колег.
Головне - не компанія, а позиція
Процедура співбесіди - це процес комунікації двох людей, перед якими стоїть завдання за максимально короткий період часу (30-40 хвилин) побільше довідатися, з одного боку, про кандидата, а з іншого боку - про компанію. "Кандидат повинен визначитися, чим конкретно він хоче займатися на своїй роботі, - говорить про перше і найважливіше правило співбесіди Лідія Надич-Петренко, менеджер з розвитку бренду роботодавця JT International Company Ukraine CJSC. - На це питання роботодавець очікує чітку аргументовану відповідь, а не фрази "всіма видами маркетингу".
Уже стало негласним правилом, що кандидатові, ідучи на співбесіду, як мінімум потрібно заздалегідь довідатися основну інформацію про компанію, її продукцію або послуги, що вона надає. У той же час потенційний співробітник повинен бути мотивований працювати не тільки в даних компаніях у принципі, але і на конкретній позиції зокрема. Як розповіла Лідія Надич-Петренко, досить часто трапляються ситуації, коли людина настільки хоче потрапити на роботу в компанію, яка її цікавить, що готова починати з будь-якої позиції, аби тільки потрапити і зачепитися.
Не створи себе придуманого
Друге правило - важливо самостійно продумати перебіг співбесіди та скласти список питань, які роботодавець може задати. Як розповіла Лариса Рущак, менеджер з організаційного розвитку Східної Європи Procter&Gamble, під час співбесід претендента просять описати життєві ситуації, які допомагають оцінити, наскільки для нього властиві саме ті якості, про які він говорив або писав у резюме. "Ми теж радимо кандидатам продумати приклади заздалегідь, щоб згадати найбільш показові. І в жодному разі не намагатися розповісти те, що, як вам здається, від вас хочуть почути", - рекомендує експерт. Інакше може скластися ситуація, що на роботу візьмуть людину, що на практиці покаже себе зовсім іншою.
Як вважає Ольга Бурячок, провідний спеціаліст департаменту персоналу компанії "ТПК", основне, чого треба дотримуватися, так це бути самим собою. Хитрити під час співбесіди небезпечно. Зазвичай менеджери з персоналу - гарні психологи. Вони зможуть відчути фальш через погляд, інтонацію або жести співрозмовника.
Крім того, ніколи не варто вказувати помилкові дані у резюме. У більшості випадків фахівці відділу кадрів, перед тим як запрошувати на інтерв'ю, їх перевіряють. Особливо це стосується досвіду роботи та рекомендацій.
Вогонь в очах і бадьорість духу
Відповідайте на питання по суті і не занадто докладно. Краще свою відповідь сформулювати таким чином, щоб спочатку пролунала коротка відповідь по суті, а потім можна навести приклад.
Не варто забувати і про особистий стан. Якщо напередодні в сім'ї трапилося нещастя, подзвоніть і перенесіть співбесіду, пояснивши при цьому причину. Сергій Кравченко, PR-директор компанії "Інформаційна система 059", упевнений, що на співбесіду варто приходити в гарній фізичній і психологічній формі. Ще варто розуміти, що в ролі претендента є важлива перевага перед уже прийнятим на роботу - можливість розмовляти з роботодавцем на рівних, тому що обидві сторони хочуть успішно завершити пошук. А впевненість і почуття власної гідності допомагають при співбесіді нітрохи не менше, ніж великий послужний список або бездоганна репутація.
До списку того, чого в жодному разі не можна робити на співбесіді, можна віднести запізнення, розмови по мобільному телефону із приводу інших вакансій або особистих справ. Звичайно ж, потенційний роботодавець може поставити себе на ваше місце, якщо подзвонить сьогоднішній бос і задасть пару термінових питань, але на відповідь бажано витрачати не більше двох хвилин.
Нерозумно на співбесіді намагатися пропонувати товари та послуги, навіть якщо під час розмови стало зрозуміло, що новий роботодавець може виявитися клієнтом на поточній роботі. Майбутній колега, звичайно, оцінить, що в кандидата гарна хватка, але це навряд чи додасть прихильності.
У деяких кандидатів може скластися думка, що фахівець відділу кадрів недостатньо компетентний у даній предметній сфері. Однак це зовсім не привід ставити його в незручне становище. Для HR-фахівця це може бути сигналом, що в колективі потенційний кандидат буде поводитися аналогічно.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас