Де заощадили при створенні наддешевого автомобіля — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Де заощадили при створенні наддешевого автомобіля

1558
Індійська Tata Mototrs святкує перемогу. Компанії першою у світі вдалося створити наддешевий автомобіль для ринків, що розвиваються. Зрозуміло, що при ціні в 2000 доларів автомобіль повинен складатися з компромісів. Компанія Тата і дюжина постачальників різних автомобільних комплектуючих знайшли кілька оригінальних рішень для здешевлення виробництва.
Індусам вдалося створити автомобіль, що виглядає цілком пристойно. Це не моторикша з тряпчаним верхом без вікон і без дверей, які і так заполонили дороги південно-східної Азії. Tata Nano цілком симпатичний четиридверний, п»ятимістний (якщо рахувати кволих індусів, які недоїдають) автомобіль, що на півметри довший двомісного європейського Smart Fortwo і, на ті ж пів метра, коротший традиційного європейського мінікара - Fiat Panda.
При конструюванні автомобіля було оголошено принцип екстримальної економії. Після декількох років секретних робіт, почали проявлятися деталі проекту. Тільки інженерам Тата цього було мало і в компанії урізали в автомобілі все, що могли.
Наприклад, на лобовому склі залишили тільки одну найпростішу щітку - дві вже занадто дорого. У базовій моделі (у тій, про яку йдеться в оголошені $2000) немає радіо, підсилювача керма, склопідйомників і кондиціонера. На приладовій панелі залишилися тільки найважливіші прилади: спідометр, одометр і показник рівня палива. З іншого боку, переважній більшості індійських автомобілістів не звикати до такого аскетизму - у моторикш часто немає й цього.
На Тата Nano будуть стояти маленькі 12-дюймові колеса із кріпленням тільки лише на трьох болтах. Для зниження вартості і ваги на двигуні буде стояти тільки один балансувальний вал замість звичних двох. Та й сам двигун - це лише 624-кубовий двоциліндровий моторчик, розміром із дві традиційні пляшки пива. Потужність двигуна - 33 л.с. Ще більш малюсінький смарт має моторчик могутніший.
Кожний постачальник намагався спростити і здешевить ті деталі, якими він займався. Зокрема компанія Bosch прийняла виклик і розробила для Nano деталі, які легші, дешевші та простіші ніж для звичайного автомобіля. 35-амперний генератор від Bosch вагою 5,6 кілограм легше і простіший за звичайний генератор. Той же Bosch адаптував для легкового Nano дешевий мотоциклетний стартер, і поставив для машини полегшені датчики.
Виготовлювачі електронних мозків забрали із системи керування двигуном 700 функцій з 1000. Тепер стало можливим використати в автомобілі дуже прості мікросхеми.
Для того щоб знизити вага автомобіля до 580 кг. У машині не повинно бути ні якого додаткового обладнання. Двигун відразу планувався як двоцилінровий - найбільш дешевий варіант. У деталях постачальники старалісб використати більше легкі матеріали.
Інші низькі-бюджетні ідеї пов'язані з поширенням автомобілів. Щоб знизити кінцеву ціну автомобіля для покупця, компанія Тата готова відмовитися від посередництва дилерів і готова продавати автомобілі самостійно - безпосередньо споживачам. Це рішення дозволить заощадити на доходах дилерів і зменшити логістичні витрати. Замість того щоб відвантажувати готові автомобілі дилерам, Тата буде поставляти майже зібрані автомобілі на мінізаводи-супутники. На цих мінізаводах буде виготовлятися досбірка машин, а покупці заберуть свої автомобілі прямо з воріт заводу.
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас