Чи може банк заблокувати картку та вимагати пояснення походження грошей — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чи може банк заблокувати картку та вимагати пояснення походження грошей

Особисті фінанси
2842
Чи може банк заблокувати картку та вимагати пояснення походження грошей
Чи може банк заблокувати картку та вимагати пояснення походження грошей
Вимога уточнити у кожного клієнта обсяг фінансових операцій, які той планує проводити у банку протягом місяця (із зазначенням чіткої межі максимальної суми операцій) міститься у Постанові НБУ № 110 від 05.09.2023 року. Цією постановою вносяться зміни до «Положення про здійснення банками фінансового моніторингу» (далі - Постанова про фінмоніторинг).
Банки таким чином ведуть боротьбу з тіньовим ринком, незаконним підприємництвом та уникненням оподаткування.
Вимога уточнити максимальний місячний оборот за рахунками клієнта була направлена до банків у вересні 2023 року.
Наприкінці грудня 2023 року було внесено ще зміни до Положення про фінмоніторинг, що стосуються т.зв. «політично значущих осіб» (PEP), і за підсумками всіх змін Національний банк захотів побачити актуальну інформацію.
Чи може банк заблокувати картку та вимагати пояснити походження грошей?
Дуже часто так і відбувається.
Річ у тім, що в Додатку 14 до Положення про фінмоніторинг, яке так і називається «Порядок заморожування та розморожування активів», йдеться про те, що «банк зобов’язаний негайно, без попереднього повідомлення клієнта (особи), заморозити активи, пов’язані з тероризмом та його фінансуванням, поширенням зброї масового ураження та її фінансуванням (далі - активи терористів)».
Зрозуміло, що вас ніхто не оголошуватиме терористом. Просто в банку чудово розуміють, що якщо просто вимагати у клієнта список документів, що підтверджують, то чекати його доведеться набагато довше, якщо клієнт продовжить вільно користуватися своїми коштами.
У разі блокування коштів на рахунках клієнт буде просто змушений поквапитися з наданням необхідних документів.
Варто зазначити, що під час блокування («заморожування». — авт.) клієнтських коштів на рахунках банк продовжує користуватися ними абсолютно безкоштовно, що створює для банку спокусу застосувати цю норму без крайньої необхідності. У випадку, якщо це станеться, клієнт може звернутися за захистом своїх прав до суду та подати до банку позов про втрачену вигоду.
Читайте більше деталей у статті:

Банки особливо зацікавилися обігом грошей своїх клієнтів

За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас