ПРОМО
Ринок автокредитування в Україні повільно, але стабільно зростає — експерт
— Кредит&Депозит
174
У першому півріччі 2025 року в Україні
спостерігалося зростання попиту на автокредитування: кількість нових
автомобілів, придбаних у кредит, зросла на 16,1% порівняно з аналогічним
періодом минулого року.
Про це повідомив Сергій Кіпоренко, керівник напряму автокредитування Глобус банку.
За словами експерта, попри складний початок
року — зокрема, тимчасову зупинку державних реєстрів і підвищення
облікової ставки до 15,5% — середньомісячна кількість авто, куплених у
кредит, досягла 1200 одиниць. Для порівняння: у 2024 році цей показник у
середньому становив 961 авто на місяць.
«Приріст кількості виданих автокредитів є
досить стабільним. Ми очікуємо, що за підсумками року ринок може
показати зростання на +3−3,5%. Тобто середня кількість нових кредитів на
місяць сягне 1230−1240 одиниць», — зазначив Сергій Кіпоренко.
Що впливає на ринок автокредитування?
Фахівець виділяє три ключові чинники, які впливають на розвиток автокредитування в Україні:
- Облікова ставка та інфляція. Висока облікова ставка, хоч і є інструментом стримування інфляції, ускладнює кредитування. За словами Кіпоренка, наразі прийнятною межею ставок для кредитів із мінімальним внеском (10−20%) і терміном 5−7 років є рівень не вищий за 15% річних.
- Курс гривні та валютний ринок. Стабільність курсу долара підтримує стабільність цін на авто. Водночас динаміка євро призводить до зростання цін на автомобілі з єврозони.
- Війна та економічна стабільність. Воєнні ризики залишаються головним чинником стримування попиту. Економічна стабільність, зокрема завдяки міжнародній фінансовій підтримці, дозволяє банкам зберігати активність на ринку.
«Розвиток кредитування можливий лише за умов хоча б відносної економічної стабільності, частину якої забезпечують міжнародні партнери», — наголосив банкір.
На думку фахівця, ринок автокредитування
демонструє ознаки адаптації до воєнних умов. Банки, автодилери й
страхові компанії продовжують розвивати партнерські програми, що дають
змогу споживачам отримувати доступніші умови кредитування.
«У нинішніх умовах українці обирають
обережно, але прагматично. І автокредитування поступово відновлює свої
позиції», — підсумував Сергій Кіпоренко.
За матеріалами: Глобус
Поділитися новиною