3497
Розмитнення: Рада ввела пільги для деяких автомобілів
— Казна та Політика

Верховна Рада 16 січня ухвалила законопроєкт № 10 321−1 про внесення змін до Податкового кодексу щодо приведення деяких норм у відповідність із Законом України «Про Митний тариф України» та уточнення окремих положень. Так, від сплати ПДВ буде звільнено декілька транспортних засобів, зокрема, «газові» тягачі, вантажні електромобілі та ретро-автомобілі.
Як пишуть експерти Інституту досліджень авторинку (ІДА), завданням закону є приведення низки кодів УКТ ЗЕД у відповідність до вимог раніше уваленого Закону (№ 2697), що врешті має усунути кілька ускладнень (фактично — неможливості) митного оформлення певних товарів, серед яких є і транспортні засоби.
Вантажні електромобілі — без ПДВ
До 1 січня 2026 року повністю електричні вантажівки будуть звільнені від сплати ПДВ. Зараз, через правову колізію, така пільга була лише для легкових електромобілів, й виникали парадоксальні ситуації.
Що це змінить для ринку?
Найбільш помітно нова норма зможе вплинути на сегмент LCV, адже наразі практична пропозиція, нехай і досить вузька, є лише у ньому. Для потреб малого бізнесу, кур'єрських служб, та й загалом так званого доставлення «останньої милі» електричні мікрофургони на кшталт доступних зараз вживаних Renault Kangoo та Nissan eNV200 підходять якнайкраще — економні та абсолютно не забруднюють повітря.
«Газові» тягачі — без ПДВ
Цим же законом будуть до 2026 року звільнені від ПДВ нові тягачі для напівпричепів, які як пальне використовують газ (стиснений або зріджений метан або біогаз), і класифікуються з кодом УКТ ЗЕД 8701 29 00.
Поки парк таких автомобілів незначний, як і пропозиція з ними, скоріш за все ця норма закладена на майбутнє, або ж саме для нашого ринку (якщо буде відповідний запит замовників) окремі виробники створять пропозицію з «газовими» тягачами.
Ретро-авто теж без ПДВ
Уточнено та розширено перелік культурних цінностей, котрі звільнені від сплати митних платежів. Таким чином, ввезення ретро-авто віком понад 50 років буде звільнене тепер від мита, акцизу і (додатково) ПДВ.
Щоправда, далі цього поки справа не піде — зареєструвати ретро-авто як транспортний засіб не вдасться, відповідно виїжджати ним на дороги загального користування поки теж не можна. Для цього потрібні ще деякі зміни в законодавство, про потребу в яких теж неодноразово наголошували експерти ІДА.
Порядок з кодами для гібридних вантажівок
Цим же законом приведені у відповідність ставки акцизного збору для гібридних вантажівок, згідно з актуальними (оновленими) кодами УКТ ЗЕД. На практиці це дозволить відійти від використання перехідних таблиць, відповідно зникнуть спірні питання щодо класифікації окремих типів ТЗ, які могли виникати досі.
Щоб
почувати себе безпечно за кермом, рекомендуємо придбати карту технічної
підтримки-Assistance. З нею можна не
турбуватися, що може не вистачити бензину
в дорозі або проб'єте колесо. Картка
стане вашою підтримкою в дорозі 24/7.
Замовити підтримку Finance.ua Assistance
За матеріалами: Інститут досліджень авторинку
Поділитися новиною