Ольга Петрик: як автоматизація допоможе не втратити клієнтів при блекауті — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ольга Петрик: як автоматизація допоможе не втратити клієнтів при блекауті

Рекламний ринок
530
Ольга Петрик: як автоматизація допоможе не втратити клієнтів при блекауті
Ольга Петрик: як автоматизація допоможе не втратити клієнтів при блекауті
Не таким страшним виявився блекаут для українського бізнесу, як його наслідки.

В Укренерго вже заявили, що дефіцит електроенергії залишатиметься на рівні 15-20% принаймні до квітня, якщо не буде ще більших руйнувань інфраструктури.
При цьому вітчизняний бізнес й надалі працює, хоч і з суттєвими перебоями.
Один із найбільших ударів у компаніях припадає на відділи маркетингу та продажів.

Якщо раніше вчасність надсилання повторних листів (фолоуапів. — Ред.) для клієнтів і партнерів, імейл-розсилки та ще багато рутинних задач були лише на совісті співробітників, то зараз вірогідність втратити важливий контакт виросла через постійні перебої з електропостачанням.
В цій колонці для Finance.ua я розповім як автоматизація може допомогти врятувати ваш бізнес при частому відключенні електроенергії.
Звісно, це не панацея, але за допомогою автоматизації бізнес-процесів ви зможете значно мінімізувати ризики та знизити рівень напруженості у команді.
Чому автоматизація
Автоматизація допомагає бізнесу пришвидшити обороти шляхом того, що бере на себе виконання рутинних процесів.
Для відділу продажу автоматизація — це спосіб спростити виконання шаблонних операцій.
Цей процес суттєво економить час менеджерів з продажу та дозволяє їм зосередитися на більш важливих задачах, що потребують активного людського втручання.
Наприклад, на дзвінках, укладанні угод та налагодженні особистих відносин із лідами та клієнтами.
Пропоную розглянути, що загалом можна «делегувати» автоматизації в бізнесі та продажах під час відключень світла.
Автоматизація першого контакту з потенційними клієнтами
За статистикою, 50% клієнтів обирають бізнес, який першим відповість на їхній запит.
Окрім того, бізнеси, що відповідають на запити та заявки лідів протягом 1 хв з моменту їхнього надходження, мають конверсію продажів на 391% вищу, ніж ті, хто цього не робить. Чекати не любить ніхто.
Отже, якщо ви прагнете збільшити кількість виграних угод, вам треба працювати над пришвидшенням обробки вхідних заявок та встановлення першого контакту.
В умовах постійних відключень світла зробити це вручну майже неможливо — незалежно від кількості менеджерів, що працюють над цією задачею.
Найоптимальніший вихід — автоматизація першого контакту, коли у відповідь на вхідну заявку система одразу відправляє лист-підтвердження та будь-які інші корисні матеріали.
Автоматичний розподіл лідів між менеджерами
Щоб не забути про жодного потенційного клієнта, який надіслав вам запит, поки ви були вимушено офлайн, ви можете автоматизувати розподіл лідів між менеджерами з продажу.
Налаштувати цю автоматизацію можливо по-різному.
Круговий розподіл (round-robin basis) — нові ліди розподіляються між менеджерами з продажу рівномірно, по колу.
По спеціалізації менеджерів — розподіл відбувається залежно від напрямків, на яких знається конкретний менеджер.
Наприклад, за територіальним розташуванням лідів, розміром їхньої компанії тощо.
Для того, щоб менеджери залишалися в курсі власного навантаження незалежно від того є у них доступ до мережі в момент розподілу лідів, чи ні, можна також автоматизувати сповіщення.
Таким чином, система автоматично створюватиме та надсилатиме сповіщення у Slack, в обраному месенджері, через SMS-повідомлення, чи в email-листи, коли відбувається щось важливе (наприклад, поява нової угоди у воронці продажу).
Автоматизація пріоритезації лідів
Реалії сьогодення такі, що ваш відділ продажу фізично не зможе приділяти всім лідам у воронці продажу увагу на однаково високому рівні.
Треба буде обирати, на кому сфокусувати зусилля, а хто може почекати до наступного ввімкнення електроенергії.
Зазвичай процес оцінки та пріоритезації лідів доволі довгий та енергозатратний.
На щастя, автоматизація може значно його прискорити.
Все, що вам потрібно зробити — налаштувати автоматизацію, визначивши поведінкові та фірмографічні критерії, за якими система оцінюватиме лідів.
Далі система сама покаже вам найгарячіших потенційних клієнтів, яким варто приділити особливу увагу, та менш пріоритетних лідів, яких можна залишити «на потім».
Автоматичне введення даних
Як всім нам довелося відчути на собі, графіки відключення електроенергії — це доволі умовна річ. Іноді вони працюють, іноді — не дуже.
Точно передбачити час та тривалість відключень (особливо в дні масованих обстрілів) майже неможливо.
Цілком може статися так, що комп’ютер вимкнеться прямо під час розмови із клієнтом або одразу після. В такому випадку інформація про хід дзвінка, а особливо його деталі, опиняються під загрозою.
Хтозна скільки вам доведеться тримати все у пам’яті, перш ніж з’явиться можливість занести ці дані до системи.
Автоматизація пропонує вихід з даної ситуації, беручи введення даних на себе.
Все ваше листування, дзвінки та інші взаємодії з лідами та клієнтами автоматично занотовуватимуться у програмному забезпеченні, а записи дзвінків будуть доступними до прослуховування у будь-який час, щоб ви могли освіжити контекст розмови.
І навіть первісне створення картки клієнта із заповненої вебформи — не проблема для автоматизації. Вона автоматично збере до купи всі дані, які передав потенційний клієнт при заповнюванні форми на сайті, та сформує з них картку клієнта.
Автоматизація відносин з наявними клієнтами
Поки ми розмовляли тільки про те, як автоматизація допомагає не втрачати можливості продажу та справлятися із закриванням нових угод в екстремальних умовах.
Втім, не можу не згадати про дослідження Invesp, відповідно до якого залучення нових клієнтів обходиться бізнесам у 5 разів дорожче, ніж утримання вже дійсних.
Якщо ви хочете вийти переможцем у битві з відключеннями електроенергії, вам необхідно не лише гнатися за новими угодами, але і турбуватися про задоволення наявних клієнтів. Аж надто якщо ці клієнти — іноземці, яким важко увійти у ваше положення та пробачити забуту річницю чи залишений без миттєвої уваги запит.
Щоб мінімізувати відтік клієнтів під час відключення світла, рекомендую перестрахуватися та автоматизувати комунікацію з ними:
● автоматизуйте онбординг — створіть ланцюг імейлів, який ефективно введе клієнта у ваш продукт/розповість про сервіс;
● автоматизуйте привітання — делегуйте привітання зі святами автоматизації;
● автоматизуйте призначення оцінювальних дзвінків — налаштуйте автоматизацію, що надсилала б клієнтам лист з посиланням на онлайн-зустріч після Х днів використання продукту.
У випадку із повномасштабним вторгненням українським компаніям досить важко планувати та розвивати бізнес.
Проте є речі, на які ми можемо впливати задля покращення робочих процесів вже сьогодні. Автоматизація є одним із тих важелів, які я стовідсотково раджу підприємцям у наш час.
Ольга Петрик, голова відділу розвитку NetHunt CRM
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас