0 800 307 555
0 800 307 555

Заступник Голови Правління Таскомбанку Олег Поляк дав інтерв’ю SME Banking Club


У 2020 році Таскомбанк провів трансформацію блоку обслуговування малого та середнього бізнесу: сегмент підприємців був переданий в роздрібний бізнес, а в вертикалі МСБ залишилися тільки юридичні особи. В інтерв’ю для SME Banking Club Олег Поляк, Заступник Голови Правління Таскомбанку, розповів про результати трансформації, підходах до продажу, нові продукти і розвитку цифрових каналів.

Розкажіть про трансформацію вертикалі МСБ. Така модель досить часто зустрічається, як в Україні, так і в інших країнах регіону. Яка була мотивація Таскомбанку в використанні цієї моделі? І як Ви оцінюєте результати її впровадження?

Ми свідомо пішли на цей крок, тому що бачимо, що роздрібним клієнтам, які також є підприємцями, зручніше обслуговуватися у одного менеджера. І закривати всі свої потреби у нього. Наша модель так і реалізована: співробітник роздрібного бізнесу обслуговує і фізичних осіб, і підприємців, а розробка продуктів ведеться з урахуванням інтересів обох сегментів. Наступний крок – єдиний мобільний додаток і прийняття рішення по кредитах в ньому ж. Результатами впровадження такої моделі обслуговування задоволені і клієнти, і ми.

За останній рік в сегменті МСБ банки все більше дивляться в бік онлайн-продажів. Яку модель продажів використовує Таскомбанк?

Моя думка: в рамках розвитку корпоративного бізнесу та обслуговування клієнтів в регіонах обов’язковим елементом є наявність відділень з певними умовами обслуговування і кваліфікованими співробітниками. У Таскомбанку в усіх обласних центрах є корпоративні відділення з кімнатами переговорів і кабінетами для обслуговування МСБ. І ніякий онлайн це не замінить, адже клієнтам потрібен банк-партнер в регіоні, який завжди на зв’язку і готовий вирішувати питання бізнесу. Онлайн-канали потрібні, в першу чергу, для розрахункових операцій і наш банк досить вкладає в розвиток Інтернет-банку, а також мобільного додатку для клієнтів МСБ.

Одне з актуальних питань – повністю віддалена ідентифікація клієнтів, можливість відкриття рахунку в режимі онлайн. Як Ви вирішуєте це питання?

Ми вважаємо, що для сегменту МСБ важлива очна ідентифікація – зустріч банка і клієнта. Під час зустрічі банк розповість і запропонує всі можливості обслуговування, спільно з клієнтом складе план партнерства – а ми виступаємо саме за довгострокове партнерство – і надасть токен для безпечного проведення платежів. А онлайн-відкриття рахунку більш актуальне для сегменту мікробізнесу. Така модель реалізована в нашому банку: відкриття рахунку відбувається віддалено, за допомогою мобільного додатку, який вельми зручне і функціональне.

Які нові продукти для МСБ були запущені останнім часом? Чого, на вашу думку, не вистачало бізнесу? Які продукти перевели в онлайн?

Ми запустили цілий ряд нових продуктів. Наприклад, пакетне рішення «ТАС-Форекс» для компаній, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю. В рамках цього пакету клієнти отримують прямий дилінг по великим контрактам, пряму комунікацію з скарбником банку, а також консультації фахівців з валютного законодавства. Такі консультації ми проводимо централізовано. Для невеликих компаній ми створили простий продукт «ТАС-Базовий», які включає в себе ключові послуги, які потрібні компаніям в роботі з банком. А для клієнтів, яким необхідні персональні рішення, пропонуємо продукт «ТАС-Максимум» з індивідуальним ціноутворенням. І в наших планах ще багато ідей для реалізації.

Нещодавно в інтерв’ю Ви зазначили, що бізнес-клієнтам необхідне фінансування та інвестиційні інструменти. Наскільки активно зараз ви кредитуєте МСБ? Чи є пріоритетні галузі? Який портрет вашого позичальника?

Ми кредитуємо досить активно і задоволені динамікою зростання кредитного портфеля. Вже скоро він подолає позначку 1 млрд грн ($ 38 млн – ред.). З кредитних продуктів пропонуємо фінансування за програмою «5-7-9», лізинг, факторинг, овердрафти і гарантії. При фінансуванні банк орієнтується на клієнтів, які готові відкрито розповісти про свій бізнес, так як для нас важливо не просто продати продукт, а закрити потребу клієнта в фінансуванні і знайти оптимальне для нього рішення. Співробітники Головного офісу спілкуються з клієнтами безпосередньо і після видачі кредиту завжди знаходяться на зв’язку для допомоги.

Який кредитний продукт користується найбільшим попитом серед бізнес-клієнтів?

Звичайно, продукт «5-7-9»! Спасибі державі за підтримку бізнес-клієнтів. Цей продукт зрівняв всі банки за ціною і тепер фінансові установи конкурують в швидкості і якості обслуговування.

На Finance Forum 1 жовтня Ви розповідали про корпоративних облігаціях і можливості їх використання в МСБ, і це викликало досить великий інтерес у учасників з різних країн. Але облігації – досить складний продукт: не кожному клієнту МСБ він підійде, та й не з кожним захоче працювати сам банк. Поділіться вашим досвідом: який портрет клієнта (галузь, обсяг виручки), з яким доцільно працювати по облігаціях?

Для майбутнього емітента випуск облігацій буде не набагато складніший, ніж отримання класичного банківського кредиту. І допомогу в цьому надасть наш банк, який професійно займається організацією випусків для своїх клієнтів на підставі ліцензії НКЦПФР.

Законодавство не встановлює мінімальних обсягів випуску облігацій – закон лише вимагає, щоб загальний обсяг усіх випусків облігацій компанії не перевищував розміру трьох власних капіталів. З цього випливає, що завдання власника компанії – зробити її прозорою та інвестиційно-привабливою для потенційних покупців облігацій. А це – прибуткова діяльність, аудійована звітність, бізнес-проект, з якого будуть зрозумілі джерела для виплати відсотків по облігаціях і їх погашення у відповідні терміни. Це основні вимоги до компанії-емітенту, а значить, скористатися цим продуктом може клієнт будь-якого сектору економіки.

Які ваші плани щодо розвитку інтернет- та мобільного банку для бізнесу?

В цьому році ми досить активно розвивали функціонал нашого інтернет-банку і додали в нього корпоративні карти, надання в банк звітності і документів на переідентифікацію, електронний документообіг між банком і клієнтом, роботу з кредитами, отримання кредитних траншів, відкриття нових рахунків онлайн і інші функції. У 2022 року плануємо запустити багатосторонній документообіг – можливість клієнтами банку підписувати контракти між собою. Також в планах реалізація продукту «форвард» і ряд інших сервісів для операцій клієнтів.

Що стосується мобільного додатка, то з моменту запуску ТАС-Mobile в ньому був реалізований базовий функціонал: підпис платежів та інших документів за допомогою ЕЦП, перегляд виписки. Цього року впровадили акцептування – додаткове узгодження платежів, які були підготовлені в Інтернет-банку або мобільному додатку в гривні або валюті. При цьому умови акцептування клієнт задає і змінює самостійно. У планах на 2022 рік запуск сервісів для роботи з корпоративними картами, валютою.

Інтерв’ю для SME Banking Club

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Кредит&Депозит
Дивись також
Опитування
В Контексті Finance.ua