НБУ розділить фінкомпанії на чотири категорії за ступенем ризику — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

НБУ розділить фінкомпанії на чотири категорії за ступенем ризику

Казна та Політика
372
Національний банк України планує встановити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику учасників ринку небанківських фінансових послуг. Встановлення критеріїв дозволить визначати періодичність проведення планових інспекційних перевірок небанківських установ.
Про це повідомляється на сайті НБУ.
Критеріями оцінки ступеню ризику є:
  • стан корпоративного управління, управління ризиками та внутрішнього контролю;
  • показники діяльності;
  • дотримання обов’язкових критеріїв і нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами.
Кожен показник та його вага в оцінці кожного з критеріїв визначається та розраховується залежно від типу учасника ринку: окремо для страховиків, кредитних спілок, фінансових компаній, юридичних осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати послуги з фінансового лізингу (лізингодавців), ломбардів.
Оцінка здійснюється з використанням якісних та кількісних показників.
За результатами оцінки ступеня ризику учаснику ринку присвоюється бал: 1 (низький), 2 (середній), 3 (високий) та 4 (критичний).
НБУ відносить учасника ринку до однієї з чотирьох груп згідно з визначеними критеріями та з урахуванням видів діяльності, розміру, обсягів (частки) на ринку фінансових послуг, структури, а також інших показників.
НБУ проводитиме оцінку ступеня ризику та оцінку суспільної важливості учасника ринку один раз на рік, не пізніше 15 грудня року, в якому проводиться оцінка. Періодом оцінювання є період з 1 жовтня попереднього року по 30 вересня поточного року.

Довідка Finance.ua:

  • Більшість банків вважають скаргою будь-яке проблемне звернення клієнта, а не лише формалізований запит щодо порушення прав споживачів.
  • Національний банк України впродовж січня-серпня 2020 року отримав 4 354 скарги громадян на банки, з них 2% стосувалися персональних даних.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас