Споживачі фінпослуг майже 10 тис. разів поскаржилися в НБУ: На що скаржаться клієнти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Споживачі фінпослуг майже 10 тис. разів поскаржилися в НБУ: На що скаржаться клієнти

Казна та Політика
863
У січні-березні 2020 року Національний банк отримав та опрацював близько 10 тисяч звернень споживачів фінансових послуг. Це у півтора рази більше, ніж у попередньому кварталі.
Про це свідчать дані звіту НБУ за перший квартал про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг.
На які банки скаржилися споживачі:
  • у першому кварталі споживачі найчастіше зверталися стосовно роботи п’яти банків. Причина – ці банки активно працюють з населенням та мають велику кількість клієнтів;
  • кожне друге письмове звернення по банкам (49% від загальної кількості) стосувалося державних банків. Близько третини (29%) – звернення щодо банків з іноземним капіталом. Решта 22% стосувалися приватних банків;
  • дві третини письмових звернень по банках (66%) мали ознаки порушення прав споживачів. Таких звернень НБУ отримав більше 1 тисячі.
Були виявлені такі ознаки порушення прав споживачів:
  • банк вводить в оману споживача стосовно процентної ставки за кредитом (фактична процентна ставка за кредитом виявляється значно вищою, ніж рекламував банк);
  • порушує умови повернення кредиту;
  • самовільно збільшує кредитний ліміт;
  • нараховує відсотки на раніше нараховані відсотки;
  • списує до 50% із зарплати чи інших нарахувань у рахунок погашення боргу;
  • без попередження збільшує тарифи за користування карткою;
  • приховує умови дострокового зняття коштів з депозиту, інформацію про додаткові комісії та штрафи за депозитом;
  • нав’язує оформлення кредитної картки при отриманні зарплатної чи пенсійної карток.
Що робити споживачу у таких випадках:
  • споживачу потрібно уважно читати всі умови надання послуг, не лише кредитний або депозитний договір, але й анкети клієнта чи договір обслуговування (адже там можуть бути прописані тарифи, комісії та інше);
  • варто завжди уточнювати повну вартість послуги, зокрема кредиту, включаючи всі додаткові платежі;
  • якщо споживач вважає, що банк порушив його права, потрібно написати звернення безпосередньо керівництву банку (деякі порушення прав можна легко вирішити на цьому рівні);
  • якщо банк не реагує навіть після оскарження, варто звертатися до Національного банку.

Довідка Finance.ua:

  • НБУ ухвалив нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі. Вимоги набудуть чинності з 1 вересня 2020 року. Тоді ж запрацюють і вимоги до розкриття інформації про фінансові послуги на вебсайтах банків.
  • НБУ оприлюднив правила роботи колекторських компаній.
До речі, якщо ви вважаєте, що відсотки за вкладами в Україні не такі великі, переходьте за посиланням. Finance.ua допомагає заробляти більше на вкладах.

Отримати бонус до депозиту 💰

За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас