2310
Алла Іванець: новий виклик для бізнесу – дистанційна робота в командах
— Фондовий ринок
Так само, як вірус Petya змусив бізнес по-іншому поглянути на корпоративну безпеку та захист даних, так і коронавірус має навчити нас будувати бізнес-процеси таким чином, щоб за необхідності команда могла ефективно працювати в режимі online.
Бачити нові можливості
Свого часу Д. Кеннеді першим звернув увагу на той факт, що китайський ієрогліф, який означає поняття “криза”, перекладається двояко — як “небезпека” і “можливість”.
Щоправда, деякі лінгвісти лише частково погоджуються з цією інтерпретацією, оскільки «можливість» не є основним значенням одного з ієрогліфів. Але ми пропонуємо розглядати кризу, саме як можливість.
У чому вона полягає? Завдяки стрес-тесту власники компаній мають змогу зрозуміти, чи правильно налаштовані процеси в компанії та чи ефективно і прозоро працює система KPI, поставивши собі лише одне питання: «Чи може вся моя компанія або її частина працювати дистанційно?» Якщо ні, то що заважає діджиталізувати командні процеси?
Будь-яка криза руйнує старі методи, плани, концепції та формує нові моделі для ефективної комунікації та навичок співпраці. Наразі зміни торкнуться в першу чергу дистанційної командної роботи.
Трансформація процесів згідно з викликами
Існує англійський вислів, який чомусь вважається перекладом китайського прокляття — «щоб ти жив у часи змін». Хочемо ми того чи ні, але ми живемо саме в час змін. Бізнесу варто навчитись швидко реагувати та адаптуватись до нових умов.
Туристичні агенції, індустрія гостинності, авіаперевізники, розважальні центри, кінотеатри є найпершими, хто вже зазнає збитків.
Однак, якщо ситуація буде короткостроковою, то складних наслідків не буде, адже є надія, що втрати в одному місяці компенсуються підвищеним попитом в інших місяцях завдяки ефекту відкладеного попиту.
Втім, скільки триватимуть заходи безпеки, наразі ніхто не ризикує прогнозувати. Натомість ми спостерігаємо бум попиту на маски, антисептики, імуностимулятори, послуги з доставляння їжі та продуктів довготривалого зберігання.
Ризики в роботі віддалених команд
Сьогодні власник бізнесу в Україні може запитати себе: «Якщо я дозволю частині працівників тимчасово працювати дистанційно, чи не позначиться це негативно на їхній особистій ефективності?».
На це питання універсальної відповіді не існує. Все залежить від специфіки бізнесу, корпоративної культури, архітектури процесів, злагодженості командної роботи та особистої відповідальності працівників у вашій компанії.
Але варто звернути увагу ще на один факт: ймовірні довготривалі лікарняні листи працівників коштуватимуть компанії набагато дорожче, ніж дистанційна, але все ж робота.
Часто в офісних центрах проводять навчальні пожежні тривоги, аби всі навчились швидко реагувати у випадку реальної загрози. Ви теж можете влаштувати для команди тест з ефективності дистанційної роботи.
Переваги дистанційних команд
Ринок праці у всьому світі демонструє геометричну прогресію у зростанні чисельності фрілансерів, дауншифтерів та дистанційних працівників. Це дозволяє бізнесу заощаджувати, зокрема, на оренді приміщень, обладнанні, меблях, канцелярії та іншому.
Найпопулярніші «віртуальні вакансії» зараз розміщені для міленіалів, поколінь Z та Y. Зазвичай працівники, які хочуть працювати дистанційно, навіть готові отримувати менше за роботу вдома, ніж за роботу в офісі.
Ми ж радимо своїм клієнтам мати чек-лист по переходу у дистанційний формат, який був би адаптований під внутрішні процеси компанії.
Вже стає зрозумілим, що після коронавірусу компанії зміняться, адже більшість з тих працівників, хто успішно протестує нову модель роботи, вже не захоче повертатися до офісного формату, відчувши переваги домашньої роботи.
По-друге, власники бізнесу, проаналізувавши KPI, залишать в офісі лише тих, хто справді необхідний.
Таким чином, дистанційна робота стане новою реальністю не тільки для IT. І, якщо вам вдасться створити зручні та комфортні умови для дистанційної роботи, то і після пандемії у вас як у роботодавця будуть конкурентні переваги, особливо серед молодого покоління.
Приклади здорової реакції бізнесу
Microsoft, Amazon, Uber, Facebook, Google, Uber вже ввели формат дистанційної роботи з дому для більшої частини своїх працівників.
Google та Microsoft додатково заявили про надання безкоштовних версій сервісів спільної роботи G Suite і Microsoft Teams.
Тим часом в Україні компанії WePlay та Monobank повністю перейшли на дистанційний формат роботи. Також, організатори таких фестивалів і конференцій як iForum, Ukrainian Marketing Forum, Videozhara 2020, фестиваль Ulichnaya eda та Кураж базар вже перенесли дати їхнього проведення.
Сервіс Raketa запускає безконтактну доставку замовлень, а Coursera та Prometheus відкривають безкоштовний доступ до курсів.
Бажаю власникам бізнесу холодного розуму, критичного мислення, гнучкості та здатності адаптуватись.
Також, сподіваюсь, що український уряд надасть додаткові пільги бізнесу, що найбільше постраждає від пандемії, як про це вже заявили уряди США, Великобританії, Китаю, Данії, Австралії, Франції та Італії.
Алла Іванець, Директор з маркетингу та комунікацій Kreston GCG
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною