На Уралі федеральну трасу замостили самоцвітами - геологи в шоці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На Уралі федеральну трасу замостили самоцвітами - геологи в шоці

Світ
2909
Челябінські дорожні робітники використовували під час будівництва дороги замість щебеню самоцвіти. Такого висновку дійшли експерти Росфіннагляду, перевіряючи якість федеральної траси М-5 біля села Травники. Виявилося, що при реконструкції однієї з ділянок траси “Урал” замість щебеню його засипали виробним мінералом – змійовиком. Цей напівдорогоцінний мінерал не тільки занадто дорогий для використання його для цього, але і занадто крихкий. Однак перестилати дорогу – нераціонально, кажуть експерти.
Як пише SmartNews, порушення було виявлено під час планової ревізії автотраси. У ревізора виникли підозри з приводу використаного матеріалу, було вирішено розкрити дорожнє полотно на одній з реконструйованих ділянок. Взяті проби щебеню були відправлені на експертизу, яка і підтвердила, що це серпентин, більш відомий як змійовик.
“Крім того, що вартість цього мінералу багаторазово перевищує вартість звичайного щебеню, за своїми властивостями він зовсім непридатний для використання як відсипання”, – коментує керівник територіального управління Федеральної служби фінансово-бюджетного нагляду в Челябінській області Марат Муллаянов.
Розмір збитку, нанесеного регіону в результаті використання змійовика не за призначенням, у Росфіннагляді поки не можуть назвати навіть приблизно. Слідчим органам належить вивчити діяльність ОГУП “Челябінськавтодор”, що виконував реконструкцію автотраси.
Тим часом стосовно керівника держпідприємства Костянтина Овчинникова вже порушено кримінальну справу. Щоправда, поки за статтею, не пов’язаною з “дорогоцінною” дорогою: його підозрюють в отриманні хабара “за надання йому заступництва”. На час слідства гендиректор узятий під варту, повідомляє “АіФ-Челябінськ”.
Геологи: “Він же зелений”
“АіФ” уточнює, що змійовиком було відсипане не менш ніж 30% ділянки дороги. Вартість щебеню, який необхідно використовувати для відсипки доріг, в Челябінській області становить 400 рублів за тонну. А змійовик коштує не менш ніж три тисячі рублів за тонну. Тобто ця стаття витрат при реконструкції була більш ніж у сім разів вище звичайної, підрахували в SmartNews. Чим крупніша фракція каменю, тим вища його вартість. У регіональному управлінні Росфіннагляду розповіли, що на будівництві дороги використовувалася дуже велика фракція, практично кругляк.
“Я не розумію, як можна взяти змійовик за звичайний гравій. Навіть якщо він не оброблений, по ньому видно, що це не звичайний камінь. У нього структура волокниста, він зеленого кольору, і забарвлення у нього зернисте”, – говорить геолог Сергій Петелін.
Але, на думку будівельних технологів, переробляти дорогу заради порятунку мінералів зараз недоцільно – повторна реконструкція коштуватиме куди дорожче, ніж вартість мінералів. Найстрашніше, що може трапитися, – дорога вийде з ладу раніше свого експлуатаційного терміну, коли дорогоцінні камені перетворяться на дорогоцінний пил.
А користувачі в інтернеті відзначають, що ця історія, схоже, відкриває головну таємницю російських доріг та їхніх дивовижних будівельних кошторисів.
За матеріалами:
NEWSru.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас