Черкаський завод "Богдан" перестане випускати авто Lada — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Черкаський завод "Богдан" перестане випускати авто Lada

Технології&Авто
2665
Таким чином, Богдан-2110 і Богдан-2111 стануть останніми автомобілями, які автозавод виготовляв у співпраці з автовиробником. Тепер завод “Богдан” зосередиться на виробництві автомобілів JAC, збиранні Great Wall і буде шукати нову об’ємоутворюючу модель, повідомляє AUTO-Consulting.
Завод “Богдан” спочатку будувався з перспективою довгострокової співпраці з “АвтоВАЗом”. Бізнес-план припускав, що половина потужності заводу буде відведена під випуск автомобілів Lada і Богдан з російських машинокомплектів. Але заводу так і не вдалося вийти на заплановані обсяги випуску.
Спочатку завадила криза 2008 року, потім у 2012 році збут Богданів до Росії підкосив утилізаційний збір, введений в РФ. У 2013 році почала вже втручатися політика, через що автовози з “Богдана” неодноразово зупиняли на кордоні.
Водночас, як відзначають експерти, чимало в охолодженні співробітництва винен і сам “АвтоВАЗ”. Автогігант так і не визнав завод “Богдан” стратегічним підприємством для просування своєї продукції в Україні. Переговори про виробництво на “Богдані” Lada Granta, Priora йшли довго і наполегливо, але так нічим і не закінчилися. Завод отримав ліцензію лише на випуск “десяток”.
Така невизначеність змушувала “Богдан” шукати нових партнерів. Спочатку це був Hyundai і в Черкасах випускали Tucson і Elantra XD. Однак нова політика Hyundai-Kia щодо зовнішніх партнерів згорнула і цей успішний проект.
Потім “Богдан” почав активно працювати з китайськими виробниками, притому навчений гірким досвідом, намагався диверсифікувати ризики і вів складання автомобілів Great Wall, Lifan, JAC. У грудні 2013 року завод розпочав повномасштабне виробництво автомобіля JAC J5.
За 2013 рік “Богдан” випустив 5,96 тис. автомобілів, що майже в 2 рази менше, ніж рік тому. Переважно це були Богдан-2110 і 2111. Тепер же черкаському “Богдан” необхідно терміново знайти альтернативні моделі, щоб завантажити потужності заводу.
Відзначимо, що корпорація “Богдан” (правонаступник концерну “Укрпромінвест”) була найбільш давнішим і стратегічним партнером “АвтоВАЗу” в Україні. Саме завдяки їй в Україні стартувало перше збирання автомобілів ВАЗ в Луцьку в далекому 2002 році. Потім були й інші партнери АвтоВАЗу по збиранню, але лише “Богдан” зберіг виробничі відносини з Тольятті до 2014 року.
За матеріалами:
Auto-Consulting
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас