Хто заробив на Qiwi


Хто заробив на Qiwi

Mail.ru Group заробила на IPO платіжного сервісу Qiwi $51,79 млн. Весь бізнес платіжного сервісу був оцінений в $884 млн. У компанії задоволені розміщенням: в основному акціями цікавилися американські інвестори.

Російська інтернет-корпорація Mail.ru Group заробила на IPO платіжного сервісу Qiwi $51,79 млн, вказано в матеріалах Комісії з цінних паперів і біржі (SEC).

У процесі IPO, яке відбулося 3 травня на Нью-Йоркській біржі, Mail.ru продала 3 млн акцій, скоротивши частку володіння Qiwi з 21,35% до 15,5% (19,8% голосів).

Крім того, свою частку з 14,9% до 11,3% за рахунок продажу акцій скоротив інший акціонер Qiwi – Mitsui & Co. У процесі IPO компанія виручила 31,6 млн. Знизили частку в компанії голова ради директорів Qiwi Андрій Романенко (з 12,7% до 7,3%, він заробив $47,7 млн), член ради директорів Qiwi Андрій Муравйов (з 8,5% до 4,9%, $32 млн), член ради директорів Ігор Михайлов (з 4,4% до 2,5%, $16,5 млн), компанія E1 Limited, якою володіють Борис Кім, Геннадій Бабкін та Олексій Корепанов (з 8,4% до 6,6%, $16,2 млн).

Головний акціонер компанії Qiwi Saldivar Investments Limited, якою володіє генеральний директор Qiwi Сергій Солонін, не продавала свій пакет. Компанії належать 25,4% акцій Qiwi.

Бізнес компанії Qiwi в процесі IPO був оцінений в $884 млн. Усього компанія Qiwi продала 12,5 млн акцій (24%). Обсяг розміщення склав $244,37 млн ($212,5 млн отримали акціонери компанії, $31,87 отримають організатори IPO – Credit Suisse, JPMorgan, «Ренесанс капітал», Robert W. Baird&Co, William Blair&Company). Вартість одного паперу при розміщенні склала $17 – саме посередині цінового діапазону $16-18.

У компанії Qiwi задоволені результатами розміщення і зазначають, що в основному акціями цікавилися інвестори з США. «Ми позитивно оцінюємо перші результати розміщення, але як буде розвиватися ситуація далі, покаже майбутнє, – каже піар-директор Qiwi Олександра Височкіна. – Акціями компанії зацікавилися інвестори з усього світу, але в основному це американські інвестори. Ми інноваційна компанія, яка працює на ринку електронних платежів, і це привертає увагу інвесторів».

Представники Mail.ru Group були недоступні для коментарів.

Компанія Qiwi, найбільша платіжна система в Росії і СНД, розвиває свій бізнес з 2004 року. Компанія управляє 169 тис. кіосків і терміналів оплати. В системі Qiwi відкриті понад 11 млн віртуальних гаманців, кількість користувачів, що використовують систему хоча б раз на місяць, становить 65 млн осіб.

Qiwi отримує доходи від платіжної системи через кіоски і термінали оплати, а також через електронний гаманець Qiwi, прив’язаний до картки Visa (система обробляє платежі через віртуальні рахунки та картки передоплати).

У 2012 році виручка Qiwi зросла на 9%, до 8,911 млрд рублів ($239 млн). Операційний прибуток склав 1,486 млрд рублів ($49 млн) – цей показник збільшився в 1,6 рази з 901 млн рублів в 2011 році. Чистий прибуток – $27 млн. За даними на 31 грудня 2012 року, на рахунках Qiwi було 9,943 млрд рублів ($327 млн) вільних коштів.

Скоректований чистий виторг Qiwi (не включає відрахування агентам) зріс на 28,1%, до 4,169 млр рублів ($136 млн). З них на Qiwi Distribution припало 2,845 млрд рублів, або $93 млн (приріст на 14%), а на інтернет-платежі Qiwi Wallet – 1,241 млрд рублів, або $40 млн (зростання на 79,8%). Скоректований показник EBITDA (прибуток до вирахування витрат по сплаті податків, відсотків і нарахованої амортизації) за підсумками року склав 1,185 млрд. рублів ($61 млн), скоректований чистий дохід – 1,306 млрд ($43 млн).

«Оскільки загальносвітова тенденція полягає в переході на безготівкові засоби оплати, поточний бізнес Qiwi обмежений певними часовими рамками і одного разу їй може знадобитися змінити бізнес-модель», – говорив раніше аналітик «Фінаму» Леонід Деліцин.

«Це компанія, виручка якої в три-п’ять разів менша, ніж у «Яндексу», і вона працює на російському ринку, де спостерігається загальна нестабільність економічного та банківського, а також політичного сектору, що збільшує ризики потенційних інвесторів. У такій ситуації Qiwi повинна показувати дуже високий прибуток, щоб викликати ентузіазм покупців».

В Росії основні конкуренти Qiwi – це Альфа-банк, Сбербанк, який придбав частку в платіжному сервісі «Яндекс.Деньги», «Пошта Росії», «Евросеть», «Связной», а також оператори «великої трійки» – «Мегафон», «Мобільні телесистеми» і Vimpelcom. Бізнес Qiwi особливо залежить від останніх: за підсумками минулого року виручка від оплати послуг МТС, «Мегафону» і Vimpelcom склала 19% від всієї виручки компанії.

Qiwi також вказує на ризики несанкціонованого доступу до бази даних у зв’язку з хакерськими атаками. Політика теж може впливати на інвестиційний клімат. «Не варто недооцінювати політичну нестабільність, яка витікає зі світової економічної кризи і будь-яких ситуацій, пов’язаних з погіршенням фінансового становища Росії і загального рівня життя», – зазначають у Qiwi, додаючи, що можливості довгострокового планування бізнесу в Росії обмежує нестабільна ситуація в регіонах.

Катерина Бризгалова

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua