2111
У цукерки додадуть якості
Дослідницька компанія Innova Market Insights опублікувала список ключових трендів розвитку кондитерського ринку в новому році. Аналітики переконані, що на світових ринках кондитерських більшою популярністю будуть користуватися продукти, вироблені з дотриманням усіх вимог громадських, екологічних і торгових організацій.
Крім того, споживачі будуть віддавати перевагу продукції із зазначенням того, що продукт натуральний і виготовлений з натуральних і екологічно чистих інгредієнтів. Також важливо буде етичне ставлення компанії до природних ресурсів, виробництва, співробітників і партнерів. І якщо раніше компаніям-виробникам надавався вибір, то тепер такого у них немає. Всі вони зобов'язані вступати в ті чи інші організації, що забезпечують гарантії стійкості виробництва, і наклеювати на свою продукцію відповідні лейбли, якщо вони не хочуть позбутися своїх споживачів.
Споживачі все більше стурбовані тим, звідки надходять ті чи інші продовольчі товари. І хоча багато кондитерських компайії вже стали вказувати, звідки надходять інгредієнти, зокрема, какао, для виробництва шоколаду, аналітики впевнені, що подібна інформація повинна бути яскраво виділена.
Крім того, необхідно чітко вказувати країну-виробника, оскільки це також впливає на рівень споживчого попиту. Також останнім часом зріс інтерес до регіональних продуктів і традиційних національних солодощів, що обіцяє стати однією з основних тенденцій розвитку кондитерського ринку в новому році.
На думку оглядачів Innova Market Insights, виробництво продукції преміум стає новим трендом кондитерського ринку. Продажі дешевої кондитерської продукції останнім часом скорочуються, а активність в секторі продуктів преміум, навпаки, зростає з кожним днем. Деякі виробники перекладають продукцію середньоцінового сегмента в категорію продукту преміум-класу, і це знаходить відгук у споживачів. Наприклад, компанія Nestle нещодавно випустила шоколадний батончик KitKat з вмістом какао 70%, що значно підвищить продажі бренду вже в сегменті преміум.
За даними ООН, кількість людей похилого віку в світі до 2050 р. зросте в три рази. На думку аналітиків, кондитерським компаніям уже сьогодні варто приділити увагу цієї зростаючій категорії споживачів. Експерти говорять про те, що жінки, які досягли сорокарічного віку, всіма способами намагаються повернути собі молодість. Найчастіше, ця категорія споживачів активно додає темний шоколад в свій раціон, пам'ятаючи про його відмінні властивості як найсильнішого антиоксиданту. Nestle і Hershey's вже звернули увагу на цю тенденцію, випустивши на ринки такі нові продукти, які продаються в маленькому форматі і орієнтовані на категорію людей, які піклуються про своє здорове харчування.
Споживачі вимагають все більш частого підтвердження корисних властивостей шоколаду, тому проведення різного роду наукових досліджень стає практично обов'язковим елементом виробничого процесу будь-якої великої кондитерської компанії.
Експерти впевнені, що прийняття деяких нових законопроектів сприятливо впливає на розвиток низки галузей, наводячи приклад того, як активізувалася харчова промисловість після введення в США заборони на використання у харчовій промисловості жиру, що містить транс-ізомери жирних кислот. Те ж саме відбулося після прийняття до ЄС закону про дозвіл застосування в кондитерській промисловості стевії як натурального підсолоджувача.
Невеликі кондитерські компанії, на думку аналітиків, можуть відмінно зайняти невеликі ніші в ще не освоєних секторах кондитерського ринку. Наприклад, виробництво солодощів для людей, які піклуються про здорове харчування, або тих, кому необхідні спеціалізовані продукти. Прикладом може служити невелика британська кондитерська компанія, яка займається виробництвом солодощів для людей, які страждають нирковою недостатністю.
Крім усього іншого, експерти відзначають, що останнім часом на кондитерському ринку все більшу популярність набувають енергетичні батончики і батончики з високим вмістом рослинного білку.
Шоколад всьому голова
Згідно з доповіддю Confectioneries: A Global Strategic Business Report, зробленою Global Industry Analysts (GIA), до 2015 р. світовий ринок кондитерських виробів досягне $186,3 млрд. А розвитку галузі сприятиме підвищений попит на продукти, що не містять цукру. Крім того, великою популярністю у вказаний період часу будуть користуватися солодощі з екзотичними смаками. Аналітики GIA прогнозують також збільшення потреби з боку споживачів у "місцевих" продуктах, популярних в тому чи іншому регіоні. На думку експертів, у найближчі кілька років від світового кондитерського ринку варто очікувати збільшення обсягів продажів продуктів з доданою вартістю та подальшою преміумізацією галузі. Відзначається, що кондитерський ринок почав оговтуватися від наслідків світової фінансової кризи тільки до середини 2010 р. Багато в чому "відродження" галузі зобов'язане її розвитку в таких регіонах, як Західна Європа, США, та на ринках, Бразилії та Китаю. Аналітики підкреслюють, що на відміну від загального спаду галузі в 2008-2009 рр., попит на кондитерські вироби преміум-класу в цей період зростав. Експерти пов'язують це з тим, що така продукція менше шкодить здоров'ю людини.
В даний час виробники кондитерської продукції вкладають величезні кошти в розробку нових солодощів і їх просування. Чим сильніша конкуренція між брендами, що більш розвинений той чи інший ринок, чим сильніше споживачі стурбовані своїм здоров'ям, тим більше коштів іде на розробку інноваційних продуктів і на їх рекламу у виробника.
Експерти відзначають, що маркетологи як ніколи творчо підходять сьогодні до розробки брендів і їх просування на ринку. Тепер вже продукт просувається не сам по собі, головний упор робиться на те, наскільки він безпечний для здоров'я споживачів і яку користь він може принести організму людини.
У доповіді Confectioneries: A Global Strategic Business Report також йдеться про те, що шоколад (цукерки, плитки та батончики) сьогодні має найбільшу частку на кондитерському ринку. На відміну від всіх інших "солодких" сегментів, шоколад пережив кризу відносно спокійно - спад в цьому сегменті якщо й був, то незначний. Особливо популярні в цей період були шоколадні цукерки в коробках, зокрема асорті. У деяких регіонах цей показник був навіть вищим - особливо сприятливо було на Близькому Сході, в Азії, Африці та Латинській Америці.
Все більшу популярність на ринку кондитерських виробів сьогодні набувають шоколадні батончики, збагачені вітамінами. Крім того, останнім часом помітно зросло споживання темного шоколаду, який вважається найбільш "корисним" з усіх видів шоколаду.
Анастасія Арасланова
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною