Історії із життя банкомата — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Історії із життя банкомата

Фінтех і Картки
861
Це так просто - вставив у банкомат картку, набрав Пін-код, вказав потрібну суму і відразу її одержав. Проте "спілкування" із грошовим ящиком може піднести несподівані сюрпризи...
Рахуємо до трьох
Якщо три рази підряд ввести неправильний Пін-код, то ваша картка буде заблокована, а після п'ятого промаху банкомат попросту її "заарештує". Причому не важливо, чи мали ви справу тільки з одним банкоматом чи із трьома-чотирма, що належать різним банкам, всі ваші невдалі спроби будуть пораховані. Часові проміжки між набором невірного Пін-коду також не регламентовані. А все тому, що отриману від клієнтів інформацію банкомати передають у єдиний центр, на керуючий комп'ютер, де вона обробляється і зберігається.
Що робити? Зверніться в службу клієнтської підтримки свого банку. Якщо ж картка "арештована" банкоматом, що належить "чужому" банку, дзвонити потрібно і туди (телефони є на кожному пристрої). А щоб у майбутньому уникнути подібних проблем, носіть із собою "шпаргалку" з Пін-кодом. Природно, не слід тримати папірець із заповітними цифрами в гаманці поруч із карткою - краще "сховати" їх між цифрами якого-небудь вигаданого телефонного номера і внести в пам’ять мобільника під неіснуючим іменем.
Встигнути за 30 секунд
Після того як з банкомата вилізли купюри, не вагайтеся. Якщо ловити гав і не забрати гроші протягом 30 секунд, то машина визнає їх незатребуваними і втягне назад (деякі пристрої дають на роздум близько хвилини, але краще не експериментувати). Це зроблено винятково для вашої безпеки, щоб випадково залишені вами "цінності" не потрапили в чужі руки.
Більшість банкоматів спочатку видають картку, а потім вже гроші (хоча буває і навпаки, наприклад банкомати Райффайзенбанку і Сітібанку). І тому є логічне пояснення. Коли людина йде до банкомата, вона переслідує конкретну мету - одержати гроші, а одержавши їх і захопившись перерахуванням, може елементарно забути про картку. Правда, у такої послідовності є й очевидні мінуси. Якщо клієнт має намір продовжити "діалог" з банкоматом, наприклад зняти ще одну порцію готівки або оплатити послуги мобільного зв'язку, він змушений знову вставляти картку і набирати Пін-код.
Що робити? Отже, ви не встигли забрати гроші. Швидше за все, банкомат анулює операцію, і ваш рахунок залишиться в цілості і схоронності. На практиці ж може трапитися всяке. Тому не завадить навести довідки в "своєму" банку. Якщо виявиться, що "скарбниця" схудла, пишіть заяву в банк, якому належить банкомат. Після проведення інкасації кошти будуть повернуті на рахунок.
Під знаком нерівності
Від помилок не застрахований ніхто. Навіть комп'ютерний мозок банкомата може давати збої. Тому не дивуйтеся, якщо замість 5000 руб. ви одержите 4000 або 6000.
Що робити? Насамперед зберігайте спокій! Усе записується! Банкомат акуратно рахує видавані гроші, а його підрахунки перевіряють касири при інкасації. Так що помилка буде обов'язково виявлена і недостачу вам повернуть. Правда, для цього потрібно буде звернутися із заявою в службу підтримки клієнтів банку.
У випадку якщо пристрій раптом видав зайві купюри, не сприймайте це як манну небесну. Радуватися вам знову-таки тільки до того дня, коли буде проведена інкасація. Краще виявіть громадянську свідомість і поверніть надлишок у банк, не забувши одержати документ, що підтверджує ваш вчинок.
Ні картки, ні грошей
Буває і так, що банкомат картку прийняв, ви ввели вірний Пін-код і вказали суму, а далі нічого не відбувається - машина зависла. Добре, якщо трапився технічний збій. А якщо це результат дій шахраїв? Який-небудь кримінальний кулібін міг запросто встановити спеціальний пристрій, що перешкоджає видачі картки, у надії на те, що ви підете, розчарувавшись, і тоді він зможе спокійненько забрати вашу картку собі.
Що робити? У будь-якому разі постарайтеся дочекатися логічного завершення операції: повернення картки або появи на моніторі вікна, що запитує, "Вставте вашу картку". Якщо ж час іде, а банкомат як і раніше мовчить, не відходячи від каси, повідомте про те, що трапилося, по телефону в банк, а після того заблокуйте картку.
Свій серед чужих
Одна справа - одержувати гроші з "рідного" банкомата, і зовсім інше - з "чужого". У першому випадку послуга за рідкісним винятком нічого не коштує, а в другому з вас візьмуть комісію, що звичайно становить 1% і при цьому не менше 100 руб. або $3, хоча може досягати і 2% (в Ощадбанку) і навіть 3% (у Сітібанку). А в деяких країнах, наприклад у Великобританії і США, зустрічаються банкомати, які беруть додаткову комісію - у середньому $2,5. Правда, про цей збір машина обов'язково доведе до відома і без вашої згоди операцію не проведе.
Що робити? Якщо ви змушені користуватися "чужим" банкоматом, то не має сенсу знімати занадто малу суму - за 100 руб. з вас візьмуть рівно стільки ж. Краще вже одержати відразу 10 000 - за них ви заплатите ті ж 100 руб. А виявившись за кордоном, намагайтеся користуватися банкоматами, установленими не в магазинах і на вулицях, а в самих банках - там додаткову комісію не беруть.
Вирок оскарженню підлягає
Банкомат відмовляється видавати запитувану суму, при тому що гроші на рахунку є? На те можуть бути різні причини. Наприклад, у касі банкомата елементарно не вистачає коштів. Або ж залишилися тільки купюри дрібного номіналу і, щоб набрати потрібну суму, їх буде потрібно набагато більше, ніж машина в стані видати за один прийом (як правило, 30-40). Або ж потрібна сума не кратна наявним номіналам. Нарешті, рішення про обмеження по видачі готівки може виходити і від самого банку - з міркувань безпеки клієнта (раптом його карткою скористався зловмисник).
Що робити? Спробуйте ввести меншу суму (або кратну більшому номіналу) і за необхідності повторіть операцію. Якщо ж на всі ваші наступні прохання банкомат відповідає рішучим "ні", зверніться до іншого банкомата, а у випадку його відмови - в "свій" банк.
Дивися, що кладеш
Останнім часом з'явилися банкомати з функцією прийому готівки. Тобто тепер є можливість не тільки зняти гроші з рахунку, але і поповнити його, погасити кредит, оплатити телефон. Зручно - нічого не скажеш. Але і тут можуть виникати проблеми. Наприклад, банкомат завзято відмовляється брати якусь купюру.
Що робити? Не вставляйте в банкомат старі і пошарпані купюри, а тим більше випрані - у них можуть бути порушені деякі елементи захисту, і машина їх забракує. І звичайно, ніколи і ні за яких умов не "годуйте" банкомат монетами - тим самим ви тільки виведете його з ладу.
Консультанти: Тимофій Полікарпов, комерційний директор Департаменту банківських технологій компанії "Ланіт"; Костянтин Хоткін, менеджер з продажу компанії NCR.
Наталія Кирилова
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас