Девелопери зацікавились трасою Київ-Одеса — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Девелопери зацікавились трасою Київ-Одеса

Нерухомість
409
Російський інвестиційний фонд Raven Russia Ltd. разом з українською компанією "Комора-С" (входить до складу холдингу Asnova Holding) побудують на трасі Київ - Одеса, в 25 км від столиці, логістичний комплекс (на 19 га) загальною площею 100 тис. кв. м.
Російська компанія придбала 50%-у частку в даному проекті. За інформацією Raven Russia Ltd., кінцева вартість проекту оцінюється в $100 млн. Відповідно до домовленості російська сторона буде одержувати 14% чистого прибутку проекту. Компанії планують увести комплекс в експлуатацію до кінця 2009 р.
Вітчизняний ринок складських приміщень молодий і незаповнений, попит набагато перевищує пропозицію. Прикладом може слугувати столичний ринок комерційної нерухомості, де пропозиція складських приміщень складає не більше 400 тис. кв. м при реально необхідних 850-900 тис. кв. м. При цьому близько 35% всіх приміщень становлять старі радянські будівлі з низькою пропускною здатністю, які не дозволяють надавати повний спектр послуг зі зберігання і перевезення вантажів.
Сформована ситуація викликає особливий інтерес в іноземних інвесторів. Однак темпи зростання ринку складських приміщень трохи гальмуються складністю вирішення земельних питань, адже зручних за розмірами, місцем розташування і ціною ділянок не так вже й багато. За даними аналітиків, вартість оренди 1 кв. м на складі класу А становить $100-125, на об'єкті класу В - $80-100 у рік. Сюди не включені операційні витрати, ПДВ і оплата комунальних послуг, які в сумі становлять додаткові $30-40 за 1 кв. м у рік.
При цьому підвищення орендних ставок на некомерційну нерухомість не торкнулося вартості оренди складських приміщень. Учасники ринку пояснюють це тим, що девелопери орієнтуються на великих орендарів, договори з якими підписані на кілька років. Однак надання складських приміщень в оренду не є основним видом заробітку логістичного центру. Як раніше відзначав Ігор Карпачов, генеральний директор компанії "І2 СНД", логістичний парк заробляє 1/3 на оренді і 2/3 - на наданні послуг. Таким чином, правильна маркетингова і сервісна політика можуть значно скоротити строк окупності проекту.
Експерти відзначають, що нові проекти на трасі Київ - Одеса можуть мати стратегічне значення через зростаючий вантажний транзит і збільшення ролі Ільїчівського таОдеського портів в експортно-імпортному питанні. "Компанія давно оцінила перспективність розташування сучасних складських комплексів у цьому регіоні. Зараз у холдингу є договори на оренду більш ніж 40 га землі біля Одеси, на більшій частині яких уже побудовані модернізовані склади",- повідомив Богдан Пастухів, начальник відділу продажів і транспорту компанії "Комора-С".
Raven Russia Ltd. і Asnova Holding є не єдиними компаніями, яких цікавить траса Київ - Одеса. У вересні російська компанія Delin Development (підрозділ концерну "Нафтовий") придбала ділянку площею 23 га в 9 км від Одеси для будівництва логістичного парку класу А "Дельфін", площа якого складе 122 тис. кв. м. Сума інвестицій не розголошується.
Фонд Raven Russia Ltd. є дочірньою компанією інвестиційної корпорації The Raven Group (Великобританія). Був створений у липні 2005 р. Бере участь в 15 проектах на російському ринку нерухомості та у декількох проектах - на ринку СНД у якості як інвестора, так і девелопера. Капіталізація компанії за підсумками 2006 р. склала $172,4 млн., в 2007 р. цей показник виріс до $490,32 млн.
Asnova Holding створений в 1992 р. Містить у собі: торговельну мережу "ДЦ", компанію "Комора-С", ТОВ "Савсервіс-центр", компанії "С.О.Т.Бі" та "Есма". Оборот холдингу в 2006 р. перевищив $400 млн.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас