Даніелла Шіхабутдінова: онлайн-маркетинг. Як він може вам допомогти розвивати бізнес
Протягом останніх п’яти років не було
жодного моменту, який можна було б назвати слушним для започаткування нового
бізнесу або розвитку вже наявного. Але чекати слушної нагоди часу немає. Ба більше, небезпечно в умовах
високої конкуренції та стрімкого впровадження в бізнес нових технологій, як-от
блокчейн і AI. Що ж робити в такій ситуації бізнесмену-початківцю або тому, хто
досяг стелі?
Універсальна відповідь на це питання
є. І називається вона онлайн-маркетинг.
Я Даніелла Шіхабутдінова, COO Weblium, компанії, що багато років
розв’язує проблеми бізнесу за допомогою онлайн-маркетингу — а саме
вибудовування його присутності в онлайні та запуску функціональних сайтів.
Про те як розвивати власну справу за допомогою цих інструментів у 2024 році ми
зараз і поговоримо.
Як розвивати бізнес у 2024 році
Онлайн-маркетинг — це стратегія
залучення та утримання клієнтів за допомогою інтернет-інструментів. Також у
його завдання входить підвищення популярності бренду, пошук нових ринків і
тестування продуктів. Мета: збільшення прибутку.
Він має масу можливостей, частина
яких стане фундаментом для запуску нових проєктів і їхнього виходу в интернет,
а інша частина — підмогою в конкурентній боротьбі. Саме тому ми класифікуємо
наші «перші кроки» на два списки:
● для нового бізнесу або
компанії, що вже працює, але не має ніякого розвитку, «представництва» в мережі інтернет (ні сайту, ні соцмереж);
● для успішного бізнесу, який давно
працює і в онлайн-секторі, але не знає, як подолати стелю розвитку, які кроки
зробити далі.
Перші кроки для розвитку бізнес-початківця в онлайні
Перед запуском бізнесу або нового
продукту необхідно визначити його цільову аудиторію.
Дослідіть ринок і визначте які потреби та бажання є у ваших покупців. Це дасть
змогу ефективніше налаштувати рекламу і вийти в мережу:
● якщо ви магазин з фізичною
точкою продажів, то насамперед створіть профілі на сайтах-агрегаторах і оновіть
інформацію про себе. Це вже дасть змогу скеровувати покупців, спілкуватися з
ними та розв’язувати проблеми, що виникли;
● запустіть свій сайт, який
стане відображенням вашого бренду і хабом всієї необхідної для клієнтів
інформації. Доповніть його контактами, характеристикою товарів, відповідями на
часті запитання. У майбутньому цей сайт може стати самостійною точкою продажу —
з функцією оплати та замовлення на доставлення.
Створити функціональний і лаконічний
сайт не привілей лише успішних і великих компаній. Сьогодні це може зробити й
бізнес-початківець — ефективно і дешево за допомогою конструкторів сайтів та
тисяч доступних шаблонів. Й одразу запустити його в роботу на готовому
домені;
● наступним кроком стане розвиток бренду в соціальних
мережах. Розуміючи свою аудиторію, оберіть найбільш відповідний до
неї сервіс,
наприклад, Instagram або Facebook, і створіть профілі. Наповнюйте їх корисною
інформацією та активно взаємодійте з потенційними покупцями. За допомогою цього
ви не тільки залучите нових людей, а й підвищите лояльність постійних клієнтів
бренду;
● запустіть свій перший лендінг. Це односторінковий сайт,
головна мета якого — донести до клієнта одну думку та мотивувати на одну дію.
Наприклад, купити товар, підписатися на розсилку, залишити свої контакти для
зв’язку.
Лендінги дуже прості й ефективні, що дає змогу масово використовувати їх для
тестування різних маркетингових стратегій та оптимізації рекламних кампаній.
Лендінги стануть чудовим доповненням стратегії розвитку в онлайні разом з сайтом та соціальними мережами. Вони надають змогу концентрувати
увагу на одному продукті/дії, тим самим отримуючи значно вищий результат
конверсії - користувачів, які стали клієнтами.
Після запуску
всіх процесів збирайте й аналізуйте дані: вподобання аудиторії, її поведінку на
сайті, результати опитувань у соціальних мережах, відгуки та проблеми, що часто
виникають, підсумки рекламних кампаній. Використовуйте цю інформацію, щоб зробити
онлайн-стратегію ще ефективнішою. Наприклад:
● профілі в месенджерах та зібрані електронні адреси
використовуйте для розсилок інформації про нові продукти та персональні
пропозиції;
● налаштуйте тексти на сайтах, у
лендингу та профілях за допомогою інструментів SEO-оптимізації для підвищення
ресурсів у рейтингу пошуковиків;
● запустіть контекстну рекламу
на великих майданчиках або каналах. Вона приверне тих користувачів, хто вже
зацікавлений у продукті або бренді.
В онлайн-маркетингу багато
інструментів, але для початку шляху буде достатньо й цього. Та не варто недооцінювати
ефективність кожного з них — за належного налаштування вони здатні масштабувати
будь-який бізнес за невеликий термін.
Що робити бізнесу, який давно працює в онлайн-секторі
Якщо ваш бізнес уже має сайт,
розвинені профілі, запускає лендінги та рекламу, то це не означає, що план виконано.
Для його модернізації спробуйте наступне:
● спілкуйтеся з аудиторією для пошуку нових ідей. Проводьте опитування
і запитуйте безпосередньо, які продукти або послуги були б їм цікаві. Маючи на
руках такий цінний ресурс, як зворотний зв’язок, використовуйте його на повну
силу;
● підвищуйте якість контенту, розповідаючи не тільки про
особистий бренд, а й показуючи себе як експерта у своїй галузі. Статті, відео
та інші матеріали, що розв’язують проблеми, дадуть змогу зацікавити
раніше недоступних користувачів. А перетворити їх на клієнтів уже завдання
консультантів.
Для роботи з контентом використовуйте всі можливості:
CMS-системи для управління та автоматичних публікацій і розсилок, нейромережі
для допомоги в написанні та пошуку нових ідей, аналітичні ресурси для
визначення ключів. Тестуйте різні формати взаємодії зі спільнотою;
● персоналізуйте
пропозиції. При
глибокому розумінні свого клієнта і його потреб, сегментуйте аудиторію для
тонкішого, особистого підходу. Робіть персональні пропозиції, що враховують
особисті переваги розсилки. Це допоможе збільшити їхню ефективність та ще більше підвищити
конверсію;
● почніть співпрацювати
з каналами та лідерами думок вашої галузі. Їхня аудиторія — потенційно ваша
аудиторія. А робота з ними — підвищення довіри;
● при масштабуванні бізнесу і зростанні бази користувачів
не забувайте про масштабування бюджету на рекламні кампанії. Що більша
аудиторія, то краще її можна сегментувати та продумати для кожної особисті
пропозиції та лендінги з точковим закликом до дії. Але головне — експериментуйте.
А ще — будьте гнучкими та відкритими
до нових технологій. Наприклад:
● розвантажте відділ підтримки
за допомогою чат-ботів, здатних відповісти на 90% запитань, або збирайте дані в
авторежимі за допомогою Google-форм;
● вивчіть потенціал
криптовалютних технологій. Інтегруйте цифрові активи для оплати, використовуйте
блокчейн для оптимізації баз даних;
● включіть у процес штучний
інтелект: нейромережі для спілкування з клієнтами, створення контенту, збору та
аналітики даних.
Це дасть змогу автоматизувати процеси
й, відповідно, знизити витрати. У 2024 році AI-технології вже досягли такого
рівня, що здатні навіть створювати сайти на основі простого запиту.
***
Від пандемії та ізоляції до війни та
кризи — все це спричинило проблеми не стільки розвитку, скільки хоча б
виживання бізнесу, збереження минулих його досягнень. Але навіть у таких умовах
онлайн-маркетинг і розвиток бренду в мережі здатні вивести його на новий рівень
і отримати/зберегти успіх у майбутні роки.
Даніелла Шіхабутдінова, COO Weblium
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною