1
ЄСВ приніс понад 640 млрд грн за 10 місяців

За січень-жовтень 2026 року платники перерахували до фондів соціального страхування понад 640 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідними періодом минулого року це на 19,1%, або на 102,7 млрд грн більше.
Про це повідомляє Державна податкова служба.
ДПС нагадала, що законодавство передбачає спеціальні умови сплати внеску для роботодавців, які забезпечують працевлаштування людей з інвалідністю.
Які пільгові ставки ЄСВ діють для роботодавців
Для окремих категорій роботодавців встановлено пільгові ставки внеску:
- 8,41% - застосовується роботодавцями, які працевлаштовують осіб з інвалідністю;
- 5,5% - передбачено для підприємств, де кількість працівників з інвалідністю становить щонайменше 50% від загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких осіб з інвалідністю становить не менш як 25 відсотків суми витрат на оплату праці;
- 5,3% - діє для підприємств та організацій УТОГ і УТОС за умови виконання відповідних вимог щодо чисельності працівників з інвалідністю та фонду оплати їхньої праці.
Хто може не сплачувати ЄСВ за себе
Окремі пільги передбачені й для самозайнятих осіб. Так, фізичні особи — підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також члени фермерських господарств можуть не сплачувати єдиний внесок за себе, якщо мають статус особи з інвалідністю та отримують пенсію або державну соціальну допомогу.
Нагадаємо, раніше Finance.ua розповідав, що у вересні 2026 року до загального фонду державного бюджету надійшло 195,9 млрд грн. Основну частину доходів забезпечили податкові та митні платежі, ще 34,5 млрд грн Україна отримала у вигляді міжнародної грантової допомоги.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною
