Дороги «Великого будівництва» не будуть платними – Кубраков — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дороги «Великого будівництва» не будуть платними – Кубраков

Казна та Політика
433
Автомобільні дороги, які будуються в Україні за програмою «Велике будівництво», ніколи не будуть платними.
Про це заявив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков у Facebook.
Він зазначив, що наразі в Україні готуються проєкти державно-приватного партнерства (ДПП) у дорожньому будівництві, в рамках яких держава сплачуватиме частину коштів інвесторам.
«Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як «availability payments» або «плата за доступність», — підкреслив міністр.
Він додав, що окрім виплат за зроблену роботу, інвестор також отримуватиме на наступні 20−25 років контракт на утримання оновленої ділянки дороги.
Кубраков нагадав, що у жовтні 2020 року Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі. Йдеться про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1 500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів ДПП:
  • Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18);
  • Бориспіль — Полтава (М-03);
  • Херсон — Миколаїв (М-14);
  • Київ — Житомир — Рівне (М-06);
  • Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19);
  • Дніпро-Кривий Ріг — Миколаїв (M-04, H11).
Очільник Мінінфраструктури розповів, що наразі в Україні немає жодної дороги загального користування, яка побудована за кошти приватних інвесторів. Наразі розробляються два потенційні концесійні проєкти:
  • будівництво дороги Стрий — Мукачево (для цього проєкту розробляється техніко-економічне обґрунтування за кошти компанії «Онур Конструкціон Інтернешнл») та будівництво дороги Краковець — Броди — Рівне (ТЕО розробляє компанія «Автомагістраль-Південь»).
«Обидва ТЕО мають бути завершені до кінця цього року. Розробка техніко-економічного обґрунтування є приватною ініціативою, після завершення досліджень буде оголошено відкритий конкурс, який має визначити майбутнього концесіонера», — наголосив Кубраков.
Він також зауважив, що постанова уряду від 23 грудня 2020 року визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд для доріг, які побудовані на умовах концесії і вона не стосується доріг, збудованих в рамках ДПП. Основне завдання постанови — створити умови для початку діалогу з інвесторами щодо реалізації концесійних проєктів в Україні. Визначена постановою вартість є граничною, тобто найвищою, і в її межах визначатиметься вартість проїзду по конкретному маршруту відповідно до ТЕО.
До речі, в телеграм-каналі Finance_ukr ми також розповідаємо, як будівництво доріг впливає на українську економіку.
За матеріалами:
Укрінформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас