Мобільні додатки скоро зможуть викрадати і продавати не тільки дані, але й емоції — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мобільні додатки скоро зможуть викрадати і продавати не тільки дані, але й емоції

431
Інтерфейси “мозок-комп’ютер” (BCI), засновані на електроенцефалографії (реєстрації електричної активності мозку), перестали бути суто експериментальним напрямком і знаходять все більше практичного застосування. Однак, вважають деякі експерти, інформація, отримана таким способом, може стати дуже вигідним товаром.
Електроенцефалографія використовуються в медичних та наукових цілях вже кілька десятиліть, в першу чергу, для допомоги пацієнтам з паралічем. Однак, технологія стає дешевшою і поступово виривається з лабораторій у світ споживання.
Ідея використовувати технології BCI для “читання думок” і керування за допомогою думки зовнішніми пристроями вже реалізується. Не за горами поява в широкому продажі гарнітур з електродами, здатних інтерпретувати сигнали мозку і передавати повідомлення на інші пристрої.
На перших порах ними, швидше за все, оснастять інвалідів, щоб вони змогли “силою думки” керувати протезами і візками, але потім черга дійде і до більш поширених мобільних пристроїв на зразок смартфонів, планшетників або окулярів-комп’ютерів Google Glass.
Однак різного роду BCI-датчики зможуть також зчитувати електричні сигнали, що характеризують емоційний стан людини і рівень уваги. А це, як пише британська газета The Daily Mail з посиланням на американський журнал Slate, вже товар, на який давно є покупець. Зараз, як ми знаємо, майже всі мобільні додатки збирають конфіденційні дані. На думку багатьох експертів з безпеки, найбільші інтернет-компанії створили своєрідну “культуру небезпечності” для підтримки своїх бізнес-моделей, які засновані на рекламних доходах. Вони потребують інформації про дії користувачів, їх вподобання і переміщення для подальшого перепродажу здобутих даних рекламникам і маркетологам.
По суті, софтверні компанії безкоштовно роздають користувачам складні програмні продукти “в обмін” на дані, які допомагають підвищити ефективність реклами.
Те ж саме, попереджають впливовий американський інтернет-журнал і британська газета, скоро трапиться і з даними, що отримуються безпосередньо з мозку.
Маркетологи вже використовують дані BCI-пристроїв для вимірювання рівня уваги та емоційної реакції фокус-груп на рекламні оголошення і продукти. Залишилося продати побільше датчиків і підключити їх до мобільних пристроїв, напханих не в міру допитливими додатками.
У перспективі застосування інтерфейсу “мозок-комп’ютер” зможе поліпшити якість життя тисяч людей. Правда заплатити за це доведеться “прозорістю” ваших емоцій, попереджають вчені.
За матеріалами:
NEWSru.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас