0 800 307 555
0 800 307 555

Піарники розповіли про заробітки блогерів, які пишуть для політиків

694
Замовити підтримку коментарями за гроші можна в більшості легальних піар-агентств. "Підтримаємо коментарями на всіх сайтах. Треба вирішити: ви обираєте ці сайти або ми вибираємо, де це можна зробити? Ціна буде змінюватися в залежності від сайту. На дуже рейтингових сайтах ціна буде змінюватися", - розповіла менеджер піар-компанії.
Багато піар-агентств готові допомогти підвищити або знизити рейтинг політиків за допомогою замовних коментарів. "Ми йому вибираємо стратегію: показуємо її позитивні якості, негативні намагаємося нівелювати. Використовуємо і коментарі. Нам потрібно знати, яке минуле у цієї людини, щоб розуміти, звідки чекати на удар, якщо проти неї почнуть працювати", - розповіли в іншій піар-компанії.
Найманих коментаторів використовують всі провідні політики, зазначив політтехнолог Тарас Березовець. "Найчастіше такі коментарі застосовуються на популярних сайтах Українська правда, Кореспондент, УНІАН, Українські національні новини, Цензор тощо. Я знаю, що в середньому під час виборчої кампанії штат коментаторів збільшується до декількох десятків. Це може бути навіть 100 куплених блогерів по всій країні, які працюють на одну конкретну політичну силу. Коли вибори закінчуються, залишається приблизно 15-20 осіб", - розповів він.
Разом з тим джерело Радіо Свобода, яке безпосередньо пов'язане із замовними коментарями, розповіло, як працюють куплені коментатори. Коментатор зобов'язаний слідкувати за 15 найпопулярнішими інформаційними ресурсами. Щодня їм направляється план, в якому зазначено, над якими темами треба працювати і яку позицію відстоювати. Головна мета - написати першим, адже чим раніше напишеш коментар, тим більше людей його прочитають. Якщо надходить замовлення зменшити увагу до певної новини, то коментатор починає лаятися на всіх користувачів і, як правило, це відбиває бажання у пересічного читача брати участь в обговоренні. Ще один метод "знищення" новини - забруднення коментарів не пов'язане з темою матеріалу повідомленнями - "флудом".
За словами Березовця, найняті коментатори протягом останніх президентських виборів працювали дуже відкрито і нахабно. Тепер їх легко побачити, і цей прийом втрачає вплив. "Є так звані копіпастери, їх називають юляботами, германоботами. Вони розміщують абсолютно ідентичні коментарі на 5-6 ресурсах. Їх легко побачити, тому що вони повторюють заздалегідь прописані для них тези", - запевнив він.
У свою чергу прес-секретар президента Дарина Чепак стверджує, що ніколи не співпрацювала з інтернет-тролями. "Я можу вам сказати за свою прес-службу: ми ніколи цим не користувалися", - сказала вона. У свою чергу прес-секретар Тимошенко Марина Сорока відмовилася коментувати інформацію про те, що в 2009 році коментатори БЮТ заполонили "Українську правду". "Я не буду це коментувати, тому що це нісенітниця", - відповіла вона.
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас