Дорога за ГОСТом


Дорога за ГОСТом

Дороги і ями в нашій країні - поняття нероздільні. Хоча картина має бути іншою - державою розроблені чіткі вимоги до стану і утримання автомобільних доріг, визначено відповідальних за дотримання цих вимог. Хто відповідає за те, що порушення ГОСТу часто можна спостерігати місяцями, а то й роками?

Державний стандарт

Шкода, що не всі знайомі з ГОСТом 3587-97 "Автомобільні дороги, вулиці і залізничні переїзди". Тут на одинадцяти сторінках можна прочитати багато корисного. Наприклад, величина допустимих пошкоджень (ям) на міських дорогах може складати всього 0,5 кв.м. (навесні і восени 3 кв.м.) на 100 тис. кв.м. (!) дорожнього покриття. А термін ліквідації виявлених пошкоджень - доба (навесні і восени - п'ять діб).

Люкам оглядових колодязів і ґратам водовідведення встановлені допустимі відхилення щодо рівня проїжджої частини - 1 см і 2 см відповідно. На усунення невідповідності відводиться тиждень з моменту виявлення. Поламані кришки і ґрати необхідно негайно захищати і позначати технічними засобами організації дорожнього руху. Їх заміна має відбутися протягом доби. У зимовий період прибирання снігу повинне здійснитися за п'ять годин після закінчення снігопаду, для внутрішньобудинкових проїздів визначений термін в шість годин.

Хто винен?

Наші дороги місцями нагадують фронтові. Хто відповідає за те, що порушення ГОСТу часто можна спостерігати місяцями, а то й роками? Згідно п. 12 ст. 10 "Закону про міліцію" на органи внутрішніх справ покладений обов'язок контролю над утриманням в належному технічному стані і чистоті доріг. У статті 3 закону "Про дорожній рух" забезпечення безпеки дорожнього руху покладене на Державну автомобільну інспекцію.

Окрім обов'язків інспектор ДАІ має і права. Відповідно до ст. 140 КпАП України за порушення правил утримання доріг він може винести постанову про адмінпорушення на керівника дорожньої служби. В такому разі може бути накладений штраф від 1 тис. 20 грн. до 1 тис. 360 грн. В разі створення аварійної обстановки, пошкодження транспортного засобу або вантажу - адміністративний арешт від п'яти до десяти діб.

Якщо взяти до уваги дороги в Горлівці, виходить, що будь-який інспектор за бажання може за день написати не один протокол. І напевно в такому разі швидше б "знайшлися резерви" у власника дороги для її ремонту. Проте працівники ДАІ не спішать приділити увагу цій проблемі.

Що робити?

Кожен житель міста, чи то автомобіліст, який демонструє прийоми "фігурного" водіння, об'їжджаючи ями і ковбані, чи пішохід, який обходить калюжі на проїжджій частині, може змусити виконувати свої функції працівників міліції. Для цього достатньо бути небайдужим і не чекати реакції від інших.

Алгоритм дій має виглядати таким чином. Виявивши яму, потрібно її сфотографувати (крупним і загальним планом) з прив'язкою до місцевості або скласти схему її розташування. При фотографуванні рекомендується покласти у вибоїну масштабуючий предмет (відкриту рулетку, лінійку, сірникову коробку тощо). Схему можна малювати від руки, без дотримання масштабу, але з обов'язковою прив'язкою до місцевості. Крім того, бажано вказати приблизні розміри і відстані. Об'єктом заяви може бути не лише яма, але також провалений (виступаючий) або відсутній (поламаний) люк або ґрати водовідведення тощо.

Після цього необхідно написати заяву в міську ДАІ. Текст скарги складається у вільній формі. Наприклад: "На перетині вулиць Гагаріна і Рудакова утворилися численні вибоїни дорожнього покриття глибиною до 7 см, що…" В кінці просимо відкрити справу про адмінпорушення згідно зі статтею 140 КпАП і після розглядів видати розпорядження про усунення вказаних пошкоджень.

Прикладаємо фотографії і схеми. Враховуючи, що механізму контролю у нас немає, як варіант, необхідно в заяві додати вимогу внести вас до протоколу як потерпілої сторони. Це дозволить знайомитися зі справою. Наприклад: "Прошу встановити посадову особу, відповідальну за утримання вказаної ділянки дороги; визнати мене потерпілим і відповідно до ст. 256 КпАП вказати в протоколі дані про мене; вручити мені копію протоколу; видати розпорядження про усунення вказаних порушень; в разі відмови винести мотивоване визначення про відмову, роз'яснивши при цьому порядок його оскарження".

Заява пишеться в двох екземплярах. Один екземпляр, після реєстрації і присвоєння вхідного номера, залишається у вас. Якщо немає вільного часу, то документ можна відправити поштою рекомендованим листом. Якщо протягом місяця не було дано відповіді, то це вже пряме порушення закону "Про звернення громадян", що тягне за собою адміністративну відповідальність.

В такому разі у вас є всі підстави звертатися в прокуратуру або вищестоящу організацію - ДАІ в Донецьку або Києві. Так само поступаємо при отриманні відписки (мовляв, немає грошей на ремонт, стоїть в планах). В разі усунення "дорожнього неподобства" отримуємо відремонтовану ділянку дороги і пишаємося виконаним громадянським обов'язком.

Чи вартує гра свічок

Автомобілісти добиваються подібними діями відновлення дорожнього покриття. Наприклад, хронологія звернення харківського автолюбителя:

22 лютого - скарга в ДАІ на власника дороги;

23 березня - прийшла відповідь про покарання і видачу розпорядження;

17 квітня - скарга в прокуратуру на бездіяльність шляховиків;

20 травня - відповідь про непідтвердження факту - ями закладені цеглю (яку автомобілі повибивали за тиждень);

1 червня - повторна скарга в ДАІ на власника дороги з новими фотографіями;

14 червня дорогу відремонтували.

Підсумок: 15 грн. за 3 листи, 4 місяці чекання і відремонтована ділянка дороги. Чом би так само не спробувати горлівчанам?

Д.Нікулін

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування