Шлунок порадувати й очі не обділити


Шлунок порадувати й очі не обділити

Жоден гарний відпочинок не буде досконалим без настільки ж гарної, якісної та екзотичної їжі. Шанувальників вишуканої регіональної кухні останнім часом стає усе більше, а тому на ринку туризму популярність купують так звані гастрономічні тури.

Їжа є одним з основних компонентів успішного розвитку туризму, заявляють в один голос гравці цього ринку. Однак, незважаючи на зростаючу популярність цього різновиду туризму, гастрономічні тури належать до того виду відпочинку, що не так просто поставити на потік.

Таких гурманів значно менше від тих, хто воліє все-таки спочатку вибрати країну для поїздки, а вже потім додатково замовляти дегустацію місцевих страв і напоїв. Незважаючи на те, що попит на цей вид туризму не так великий, вітчизняні турфірми готові організувати будь-який за смаком клієнта гастрономічний тур, намагаючись якнайкраще наблизитися до побажання туриста. Крім місцевої кухні, туристів приваблюють національні напої, найчастіше це винні тури.

Смачні поїздки, як відзначають туроператори, - недешеве задоволення, і тому вони переважно мають індивідуальний характер. "Ці спеціалізовані тури - запит не середнього класу, - говорять у туристичній компанії Tour-East. - Перебуваючи у звичайному турі в одній з популярних країн і відвідавши гарний ресторан з екзотичною, національною кухнею, турист повинен буде залишити від EUR100 і вище з людини, а наш клієнт не завжди готовий до такого". Приміром, один з українських туроператорів пропонує поїздку у Францію, де незабаром відбудеться вечеря-презентація "Топ кращих французьких ресторанів" - вартість її на одну людину становить EUR22 тис.

Говорячи про те, що їжа відіграє не останню роль у плануванні поїздки за кордон, туроператори відзначають також, що велика кількість клієнтів при замовленні того чи іншого туру просить також скласти список рекомендованих ресторанів, іноді із вказівкою популярних у туристів страв (у випадку мовного бар'єра проблема з вибором їжі з меню стає справді актуальною).

Переважно на організації гастрономічних поїздок спеціалізуються великі туристичні компанії. На відміну від них у компаній, що займаються масовими напрямками, таких замовлень зовсім мало, а то й взагалі нема.

"Гастрономічні і винні тури існують для тих, хто дійсно розуміється на кулінарних шедеврах, національних традиціях приготування тієї чи іншої страви", - відзначає директор турагентства Happy Vacations Ірина Сільченко.

Ті ж з турфірм, що періодично одержують замовлення на гастрономічні тури, відзначають, що найбільш популярними напрямками є Франція (долина Луари, Бургундія, Бордо, Шампань, Прованс), Італія та Іспанія - у цих країнах найбільш розвинена мережа винно-гастрономічних турів.

Крім того, популярні тури в Шотландію, Чехію, Чилі, ПАР і багато інших країн. До речі, на відміну від наших співвітчизників, які не вміють пити вино як слід, тому що сама винна культура в нашій країні недостатньо розвинена, найвишуканішими цінителями таких турів визнані англійці, німці, американці і японці. За великим рахунком досить звернутися в кожне з великих турагентств, а то й просто у всесвітню мережу Інтернет і замовити будь-який гастрономічний або винний тур на свій розсуд - від обідів національної італійської кухні до дегустації шедеврів винних льохів Франції та Іспанії. Популярністю користуються віскі-тури в Шотландію з відвідуванням провідних домів віскі, пивні тури в Чехію, а для цінителів вина маршрут може простягнутися від Франції до ПАР та Аргентини. У Білорусії вам запропонують спробувати місцевий кулінарний шедевр - "пальцем пхану" ковбасу і справжній сільський (говорять, екологічно чистий) самогон. М'ясом диких тварин вас нагодують в екзотичних африканських країнах і країнах Латинської Америки, наприклад, у ресторанах Зімбабве, ПАР і Бразилії пропонують на вибір більше 20 видів м'яса диких тварин. А в Перу вас із задоволенням нагодують пачаманкою - популярною національною стравою. Вона готується в земляній ямі глибиною з метр, куди укладають шар листя, потім шар м'яса різних живностей і шар овочів, потім накривають цю масу камінням, на якому розводять багаття, - і через пару годин страва готова! До слова, приготування цієї страви входить у програму десятиденного гастрономічного туру по Перу вартістю від $3,5 тис.

У цілому бюджет поїздки залежить від напрямку і побажання клієнта. Комусь досить з'їздити у Францію на півгодинні курси дегустації вин - і це обійдеться йому в $100 і вище, а хтось бажає провести тиждень із проживанням у стародавньому замку, з королівськими вечерями, відвідуванням місцевих виноградників і спілкуванням із шеф-кухарями кращих ресторанів країни - це буде коштувати від $5 тис. і вище.

Один з найпоширеніших гастрономічних турів носить назву економ-класу - проживання в готелі класу максимум "3 зірки", всі дегустації прописані в екскурсійній програмі, частіше в її перервах. Другий вид передбачає особисту участь туриста в приготуванні страв, що можна назвати ще майстер-класом від шеф-кухаря. І третій, найбільш елітний вид туру - коли клієнт сам прописує кожну деталь своєї смачної подорожі. У кожному разі можна сміливо стверджувати, що поїздка обійдеться в суму більше EUR1 тис. Якщо ж це популярна Франція (долина Луари, Бургундія, Бордо, Божоле, Шампань, Прованс), де до всього іншого при виноградниках є ще й гостинні двори, а в ресторанах високої кухні вечеря коштує як мінімум $300 з людини, то розраховувати доведеться на суму близько $5 тис. Трохи скромніший бюджет поїздки в гастрономічний або винний тур у Румунію, Угорщину, Хорватію, Чорногорію і на Кубу.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Шлунок порадувати й очі не обділити» на Finance.UA - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA