Обов'язковий техогляд: що чекає автовласників — законопроект
Розмови про обов’язковий техогляд для автовласників точаться давно. 5 квітня Міністерство інфраструктури оприлюднило черговий проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів».
Про це йдеться в повідомленні Мініфраструктури.
Нагадаємо, що минулі версії були розкритиковані профільними асоціаціями та підприємцями.
Проєкт передбачає істотне вдосконалення механізмів державного регулювання у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів:
- впровадження періодичних перевірок транспортних засобів на придатність до експлуатації;
- впровадження на законодавчому рівні вимог щодо встановлення контрольних пристроїв (обмежувачів швидкості, тахографів) на певні категорії транспортних засобів;
Автоцивілка чи КАСКО. В чому різниця і що обрати 🚗
- створення системи періодичної підготовки водіїв транспортних засобів окремих категорій, експертів з перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації та підвищення їх професійної компетентності;
- забезпечення контролю та встановлення відповідальності за порушення режимів робочого часу та часу відпочинку водіїв;
- запровадження чітких, спільних з країнами — учасниками ЄС правил щодо часу керування, перерв та періодів відпочинку водіїв автотранспортних засобів, залучених до здійснення національних і міжнародних автомобільних перевезень, шляхом впровадження скоординованих дій між Україною та країнами — учасниками ЄС відповідно до принципу пропорційності.
Пропонується створити нову систему підвищення кваліфікації професійних водіїв та створити інші засоби стимулювання зниження аварійності. Проводити техогляд не лише для комерційного транспорту, але й для приватного.
Легкові автомобілі (з кількістю пасажирів до 9) мають проходити обов’язковий техогляд через 4 роки після першої реєстрації, а далі – через рік. У випадку, коли авто використовується в таксі – щорічно.
Штрафи. Якщо автомобіль не пройшов вчасно обов’язковий технічний контроль, власник має сплатити штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 1700 грн.
Нагадаємо, раніше у МВС пропонували запровадити для транспортних засобів з ГБО регулярне проведення обов’язкового технічного контролю (ОТК). Йшлося про те, що обов’язковому техогляду підлягатимуть всі транспортні засоби з ГБО, з періодичністю кожні 2 роки.
Довідка Finance.ua:
- Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомляв, що з 2022 року планують зробити обов’язковим техогляд автотранспорту. За його словами, почати вводити техогляд можуть з переобладнаних автомобілів, які вперше ввозяться. Такі транспортні засоби все одно проходять сертифікацію.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною