0 800 307 555
0 800 307 555

Повернення обов'язкового техогляду: в Україні його не зможуть пройти 3 млн. авто


Повернення обов'язкового техогляду: в Україні його не зможуть пройти 3 млн. авто

В жовтні глава Мінінфраструктури Владислав Криклій повідомляв, що законопроект про повернення обов’язкового технічного контролю (раніше техогляду) залишилося узгодити з Державною регуляторною службою.

Читайте також: В Україні повернуть обов’язковий техогляд легкових автомобілів

Чого очікувати від повернення ОТК та які виклики постануть перед 7 мільйонами власників легкових авто в Україні, розповіли голова громадської спілки «Суб’єкти тестування транспорту на придатність до експлуатації» (ГС СТТ) Ігор Черненко та перший заступник начальника Головного сервісного центру МВС України Юрій Смольянінов.

Нагадаємо, обов’язковий техогляд для легкових автомобілів в Україні скасували в 2011 року.

“Техогляд потрібен на 100 відсотків. Розумію проблему для тих, хто його буде проходити. Є транспортні засоби, які за своїми технічними характеристиками в принципі не відповідають нормам. В багатьох старих моделях авто не передбачені каталізатори. Вони не мають шансів пройти цей огляд. Таких машин близько 2,5-3 мільйонів. Але завжди можна спробувати знайти вихід. Вважаю, що не обов’язково повністю обмежувати експлуатацію такого транспортного засобу. Тут вже питання до спеціалістів екологічної та технологічної безпеки. Лабораторії перевіряють транспортні засоби на підставі тих вимог, які визначаються технічними умовами. Як ці умови прописати, так лабораторії і будуть проводити огляд”, – заначив Юрій Смольянінов.

Що пропонують. Правильно б було зробити перехідний період. Або ввести обмеження пересування для таких транспортних засобів по певних ділянках доріг.

Сервіс оформлення електронних полісів автоцивілки 🚙

“Повернення легкового обов’язкового технічного контролю передбачено Угодою про асоціацію з ЄС і це сприятиме підвищенню безпеки дорожнього руху. Але будь яку правильну ідею можна зіпсувати жахливою реалізацією”, – ділиться своїми побоюваннями Ігор Черненко.

З 2012 року технічний контроль здійснюють приватні та державні підприємства під контролем держави. Але з 2017 року певні підприємства намагаються дану сферу монополізувати.

“В 2019 році була видана постанова №46 Кабінету Міністрів України, яка встановлює механізм для монополізації даної сфери. І ось зараз, після 46 постанови Кабінету Міністрів України ми маємо законопроєкт Мінінфраструктури, який є черговою спробою завершити монополізацію. Як приклад, законопроєкт передбачає відсторонення держави від контролю за підприємствами, які здійснюють технічний контроль, і передачу цих функцій недержавному «Бюро», яке буде контролюватися підприємствами-монополістами. Окрім того, жодного механізму для покращення якості перевірок технічного стану автомобілів законопроєктом не передбачено. Тобто його метою є не підвищення безпеки дорожнього руху, а чергова спроба монополізувати дану сферу та збільшити прибуток даних монополістів”, – заначив він.

Довідка Finance.ua:

  • В лютому цього року Міністерство інфраструктури України виклало у себе на сайті законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, з іншого боку» для обговорення громадськості.
  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Опитування
В Контексті Finance.ua