НБУ дав роз'яснення щодо обов'язковості страховки під час оформлення кредиту
Працівники банків можуть зловживати правами клієнтів, нав’язуючи ті чи інші додаткові послуги, наприклад страховку, стверджуючи, що вона є «обов’язковою». Та це не завжди так.
Про це пише пресслужба Національного банку.
У яких випадках страхування є обов’язковим:
- якщо ви берете кредит на житло, вам потрібно буде застрахувати квартиру чи будинок, які є предметом іпотеки. Водночас обов’язок банку – дати клієнту можливість обрати страховика з переліку компаній, з якими співпрацює фінансова установа. Якщо банк стверджує, що є можливість оформити страховку лише в одній конкретній компанії, – це порушення.
У разі оформлення автокредиту є кілька нюансів:
- кожен автовласник зобов’язаний мати поліс страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (простіше кажучи, «автоцивілку»). Законодавство не вимагає від банку оформлювати такий поліс під час видачі кредиту, але банки зазвичай включають його оформлення до пакету послуг;
- банк може запропонувати клієнту застрахувати предмет застави – тобто авто. Така страховка називається КАСКО. Вона не є обов’язковою, але може бути корисною як для клієнта, так і для банку. Адже зменшить ризики у випадку пошкодження авто, яке перебуває в заставі;
- страхування не є обов’язковим, якщо ви берете споживчий кредит (не автокредит чи іпотеку), відкриваєте рахунок, робите переказ коштів чи обмінюєте валюту.
Якщо працівники банку порушують ваші права та змушують оформити страховку:
- потрібно скаржитися спершу до самого банку, а потім до Національного банку;
- це допоможе встановити системність таких порушень з боку конкретних установ та дасть змогу НБУ як регулятору вплинути на порушників та унеможливити таку практику в майбутньому.
Cервіс оформлення електронних полісів автоцивілки
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною