На дороги витратять рекордні гроші: які траси відремонтують у 2020 році
У 2020 році на автомобільні дороги з держбюджету направлять рекордну суму. Крім цього, “Укравтодор” планує брати кредити, щоб відремонтувати якомога більше трас.
Про це пише”:https://www.segodnya.ua/economics/avto/na-dorogi-potratyat-rekordnye-dengi-kakie-trassy-otremontiruyut-v-2020-godu-1381818.html сайт Сьогодні.
На дороги цього разу виділили рекордну суму – 69,7 млрд грн. Це на 15,2 млрд більше, ніж було в 2019-му, але менше, ніж повинно бути (73,7 млрд грн). Планувалося, що в 2020 році 100% акцизів з пального направлять на дороги. Але під час ухвалення держбюджету фінансування трохи скоротили.
“Спочатку планувалося, що в Дорожній фонд піде 100% акцизів. Але під час ухвалення бюджету частину грошей спрямували на інші цілі. За фактом, до Фонду буде перераховано близько 90% акцизу. Наскільки це позначиться на планах з ремонту доріг, залежатиме від того, чи вийде знайти додаткові джерела фінансування”, – пояснив Олександр Кава, екс-заступник Міністра інфраструктури.
З 73,7 млрд грн спрямують в Дорожній фонд 69,7 млрд. Найбільше витратять на дороги державного значення – 38 млрд грн. А на місцеві дороги – 22,2 млрд грн. Трохи більше ніж 3 млрд грн піде на забезпечення безпеки на дорогах. Ще 6,3 млрд “Укравтодор” повинен заплатити за боргами.
У 2020 році буде відремонтовано понад 4000 км доріг державного та місцевого значення, поділилися в “Укравтодорі”. Частину доріг зроблять за рахунок міжнародних фінансових організацій.
“Нам необхідно більше ресурсів, щоб показати якісні зміни по всій країні. Ми з урядом і Міністерством фінансів знайшли можливість додатково направити на ремонт доріг 20 млрд грн кредитів під державні гарантії. У Верховній Раді вже зареєстровано два законопроєкти, ухвалення яких допоможе використовувати ці кошти”, – розповів керівник “Укравтодору” Олександр Кубраков.
Основні проєкти “Укравтодору” в 2020 році:
- будівництво першої черги мосту через Дніпро в Запоріжжі;
- реконструкція траси Н-31 Дніпро – Решетилівка;
- реконструкція швидкісного шосе Північної об’їзної дороги Житомира по трасі М-06;
- продовження проекту GO Highway (у Вінницькій та Хмельницькій областях);
- завершення реконструкції дороги М-03 на ділянці Лубни – Полтава – Валки;
- завершення будівництва Південно-Західного об’їзду Полтави;
- капітальний ремонт траси М-01 на ділянці Київ – Кіпті;
- ремонт траси Н-23 на ділянці Кропивницький – Кривий Ріг;
- завершення ремонту траси Н-11 Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв та інші.
Також будуть проведені міжнародні тендери і очікується початок робіт на проєктах капітального ремонту траси М-05 Київ – Одеса в Черкаській області та будівництво Північного об’їзду Львова за рахунок кредитів Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейського інвестиційного банку (ЄІБ).
“Ми ставимо перед собою два зрозумілі завдання – це якісні дороги і відсутність корупції. 2020-й буде роком важливих змін, які необхідні для досягнення поставлених цілей. Ми вже проводимо повне оновлення керівного складу. Без цього неможливо подолати корупцію і рухатися далі. Наступним кроком буде створення рівних і прозорих тендерних умов – ми працюємо над розробкою типової документації, яка дасть всім гравцям ринку однакові шанси на виграш. Ще одним пріоритетним завданням є забезпечення незалежного контролю якості доріг, який можливий при роботі з іноземними експертами. Ну і, звичайно, 2020-й стане роком масштабного залучення коштів МФО (Міжнародні фінансові організації. – Ред.) на ремонт доріг”, – розповів Олександр Кубраков.
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною