Чиновники знайшли вихід: на власників "єврономерів" у 2018 році чекає неприємний сюрприз


Чиновники знайшли вихід: на власників "єврономерів" у 2018 році чекає неприємний сюрприз

Чиновники придумали спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять.

Що придумали чиновники

Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон.

За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями.

«Передача в управління автомобіля громадянину України – апріорі неможлива», – говорить голова Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.

Деруть три шкури

Одна з основних причин небажання проходити розмитнення – завищене ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Принаймні, так кажуть активісти, які виступають за легалізацію своїх автомобілів.

Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету.

«Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономерах, ніж сплатити всі мита за розмитнення», – зауважила в розмові з UBR.ua юрист Ангеліна Рудковська.

За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.

Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, орієнтовною митною вартістю 400 тис. грн. з об’ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито – 1 тис. євро, акцизний збір – 3600 євро, ПДВ – 3700 євро. Всього: понад 8300 євро.

Ставки знизять, але цього мало

Згідно з новим законопроектом, за розмитнення аналогічної євробляхи потрібно буде заплатити, в середньому, в два рази менше. Ставку розрахують виходячи з віку автомобіля, і чим старішою буде машина, тим дорожче обійдуться митні формальності. На даний момент власникам вигідніше платити акцизний збір відповідно до закону №1389, який передбачає пільгове розмитнення для авто не старше 2010 року випуску.

Правда, величезна кількість автомобілів на євробляхах набагато старші. Тому активісти не в захваті від нових законодавчих ініціатив депутатів.

«Бачили розрахунки за новими пропонованими ставками. Ціна не дуже приємна, і більшість авто все одно буде дорого розмитнити, бо прив’язка йде до року автомобіля. Є багато судових позовів з приводу перевищення терміну перебування авто в Україні, багато з них оскаржувалися. Але всі ми розуміємо, якщо порушив – відповідай. Так, лазівка ​​їздити на авто є, але, будьте ласкаві, не порушуйте терміни транзиту або тимчасового ввезення – і все буде нормально», – розповіли нам в ГО «АвтоЄвроСила».

Активісти також зазначили, що займаються розробкою власного законопроекту, який допоможе вирішити проблему з контролем машин на європейській реєстрації.

Денис Вергун

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua
Опитування