Шляхопровід на Шулявці: «освоюємо» бюджет чи терміново міняємо аварійний міст?
Після обрушення частини карнизного блоку на Шулявському шляхопроводі, влада столиці трохи заворушилася. Бо розмови про його реконструкцію ведуться вже десять (!) років, але результату жодного.
Заступник голови Київської міськдержадміністрації Олександр Спасибко тепер активно обіцяє початок робіт наприкінці поточного року: «Ми не зупинимо рух транспорту, коли візьмемося за шляхопровід. Таке завдання видали розробникам проекту». Ще одне завдання – забезпечити якнайбільшу пропускну спроможність нового спорудження, не вводячи в великі витрати міський бюджет. Днями відбулося засідання секції містобудівної ради міста, були обрані кілька ескізних варіантів майбутньої розв’язки. Ніхто вже не заперечує, що шляхопровід над проспектом Перемоги знаходиться в аварійному стані, що великовантажний транспорт тепер його об’їжджає, і що найбільше пошкоджень йому завдали пожежі на ринку секонд-хенду, розташованого під мостом. Роботи по заміні шляхопроводу варто починати без зволікання.
ВЛАДА КИЄВА ДЕСЯТЬ РОКІВ «ТОВЧЕ ВОДУ В СТУПІ»
Нагадаємо: про те, щоб Шулявський шляхопровід був реконструйований, подбали ще у 2007 році. Провели тендер, який виграв знаменитий підрозділ «Київпроекту» – «Київдормістпроект», що спорудив у столиці усі великі розв’язки та шляхопроводи, у тому числі в шістдесятих роках минулого століття – Шулявський. Через сорок років інженери знову підготували та погодили необхідні документи, креслення, плани, щоб приступити до проектування, зауважимо – недорогого – об’єкта. Але у 2009 році почалася фінансова криза, грошей не дали. Потім у місті змінилася влада, яка висунула нову ідею – побудувати в цьому місці щось дуже помпезне: трирівневу розв’язку з розподільним кільцем, при поїздці по якому порушувалися б усі положення Закону України «Про дорожній рух». Цю пропозицію активно піарили, і зупинили реальну роботу фахівців над майже готовим проектом шляхопроводу.
У цей період влада в Києві активно будувала дуже дорогі дорожні споруди: розв’язки біля мосту Патона, на Поштовій площі. Їхні проекти доручала тому самому «Київдормістпроекту», але про Шулявку чути не хотіла. Потім у столиці знову змінилася влада. І ось вже департамент містобудування та архітектури у 2015 році оголошує новий тендер на проектування розв’язки. Його несподівано виграє «Союздорпроект», який раніше не зміг самостійно впоратися з єдиним замовленням у Києві – проектуванням шляхопроводу на проспекті Науки. Тоді Кабінету міністрів довелося кликати на допомогу інженерів з «Київпроекту». Але і «Союздорпроект» нині вже кудись подівся.
ПРОЕКТУВАТИ РОЗВ’ЯЗКУ ВЗЯЛИСЯ ТІ, ХТО НІКОЛИ НЕ РОБИВ ДОРОЖНІХ СПОРУД
І, схоже, міська влада знову починає дивні маневри на користь нового підрядника, як це робили їхні попередники, тому що п’ять із шести пропозицій, які надійшли до містобудради, представило ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія «Укрбуд» – організація, яка ніколи не будувала в Києві дорожніх споруд, але виграла тендер.
На засіданні секції містобудівної ради Києва можна було переконатися, що усі їхні пропозиції надзвичайно громіздкі, дорогі, не враховують наявну в цьому районі інженерну інфраструктуру, елементи їхніх розв’язок проходять у зеленій зоні біля житлових будинків, по скверу, «чіпляють» будинок-пам’ятку архітектури на вулиці Довженка і нещодавно побудований на вулиці Гетьмана торгово-офісний центр, порушують діючі норми та правила щодо радіусів повороту на естакаді, не враховують безпеку лінії метрополітену. А коли усе це врахують, кажуть фахівці, то ціна проекту досягне двох мільярдів гривень.
Якщо завдання стоїть «освоювати» і без того дефіцитний бюджет міста, то можна будувати дорогі споруди. Якщо ж займатися раціональною реконструкцією аварійного об’єкта з невеликими витратами, і покращувати транспортну ситуацію, а також робити все швидко, то потрібно доручити це досвідченим проектантам. Приблизно так міркували члени містобудівної ради і відібрали три з показаних шести варіантів, один з яких той самий, 2007 року народження», що належить «Київдормістпроеку».
ГОЛОВНЕ – ПРОЇЗД НАД ПРОСПЕКТОМ ПЕРЕМОГИ. «ЗАВИТКИ» – ПОТІМ
- Все ж таки, для покращення транспортної ситуації в районі, дещо треба буде знести, – уточнює директор «Київдормістпроекту» Володимир Воробйов. – Йдеться про колишній сталеливарний цех заводу “Більшовик”. Зараз завод належить Фонду державного майна. Ми ще багато років тому провели переговори, і на заводі нам сказали, що немає проблем, можна перенести сталеливарний в чавунний цех. А місто компенсує знесення приміщення. Тоді це коштувало близько 150 мільйонів гривень (тепер вже менше). На цьому і зупинилися. Але за минулі роки змінилося природоохоронне законодавство, і тепер з метою захисту екології взагалі заборонено мати ливарне виробництво в центрі мегаполісу.
Для чого потрібне знесення: щоб виправити правий поворот з проспекту Перемоги на вул. Гетьмана за рахунок старого цеху, а ще створити лівий поворот з вул. Довженка на проспект Перемоги, оскільки його відсутність ускладнює проїзд по розв’язці, що на перетині вулиць Борщагівської та Гетьмана, що за Шулявкою. Всі інші проїзди в цьому місці залишаються в незайманому вигляді.
Цей проект недорогий – близько 500 мільйонів гривень за нинішніми цінами. Не громіздкий: не порушує зелені зони, не руйнує будинки і бізнес-центри. Не вимагає будівництва нових естакад, рівнів, практично зберігає існуючу дорожню мережу в районі Шулявки, але покращує автомобільний трафік.
Але в першу чергу, і якомога швидше, потрібно замінити сам аварійний Шулявський шляхопровід на новий: демонтувати конструкції, поставити нові опори і прогонові будови. Роботу можна виконати швидко та без суттєвого обмеження руху по проспекту Перемоги, а також у нічний час. А потім, не кваплячись, зносити цех, робити нові проїзди.
ДЕ ЩЕ У СТОЛИЦІ ШЛЯХОПРОВОДИ ПОТРЕБУЮТЬ РЕМОНТУ?
У місті були раніше обстежені, і згідно з висновком «Київавтодору» потребують реконструкції або капітального ремонту 10 споруд. Серед них два мости, якими їздить метро, але їх постійно підтримують у робочому стані. Терміново потрібно провести роботи на шляхопроводах: на перехресті вулиць Теліги та Кирилівської (готовий проект), перехресті проспекту Комарова та бульвару В. Гавела, біля залізничної станції «Ліски» на вулиці Алма-Атинській, на перехресті проспекту Науки з магістраллю безперервного руху (ремонт розпочато, завершиться у вересні), на Одеському шляхопроводі (роботи розпочаті, завершаться у вересні), на розв’язці, що на проспекті Леся Курбаса у районі вулиці Гната Юри (проект готовий, шукають підрядника).
НАСТУПНИЙ РІК СТАНЕ ВИПРОБУВАННЯМ ДЛЯ АВТОМОБІЛІСТІВ
На початку 2018 року на автомобілістів чекають «мпоневіряння» і в районі площі Героїв Великої вітчизняної війни, що за кількасот метрів від правобережної розв’язки біля мосту Патона. Покращити тут проїзд для автомобілів потрібно було ще у 2011 році, але тоді не вистачило коштів одразу на два об’єкти. Тому вже кілька років водіям доводиться тіснитися в тягучках біля мосту.
Світлофор на площі обмежує пропускну здатність усієї ділянки. Вирішено його прибрати, побудувати невелику естакаду, зробити ще і безперешкодним рух не тільки з мосту Патона, але і з вулиць Лаврської та Старонаводницької.
«Роботи можна завершити за півроку, – каже Володимир Воробйов. – Усе буде залежати від можливостей підрядника будівельних робіт. А почати можна взимку. Варто, звичайно, поспішити, це місце з дуже інтенсивним рухом. Прибравши світлофор, ми збільшимо пропускну спроможність ділянки в 3 рази – до 18 тисяч автомобілів на годину. Вартість робіт буде близько 400 мільйонів гривень. Приблизно така ж розв’язка раніше була побудована на примиканні проспекту Науки до Столичного шосе».
КИЄВУ ЯК ПОВІТРЯ ПОТРІБЕН ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСТ
- Це найголовніше завдання для міста, – говорить Володимир Воробйов. – Щоб швидше розвантажити «літній» Московський міст від транспорту. Проект Подільського мосту та Подільсько-Воскресенського мостового переходу розроблений Союздорпроектом та нашим інститутом, але його втілення затягнулося на 14 років. До речі, залишилося добудувати всього близько 10 відсотків об’єкта.
Я говорю зараз тільки про автомобільну частину споруди. Цьогоріч ми повинні закінчити арку на мосту через Дніпро, підвісивши до неї з допомогою вантів полотно мосту і прибрати тимчасові опори, які трохи лякають киян своїм коричневим кольором. А потім слід, нарешті, відселити декілька дачників, які залишилися на Русанівських садах. Це може відбутися вже влітку.
На лівому березі Дніпра мостовий перехід «ступив» вже через весь Труханів острів через річку Десенка. Перші опори поставили біля озера Русанівського. Проектом передбачено також будівництво автомобільного мосту над озером Радунка, але він не порушить його структуру. Це самий край водойми, порослий очеретом. По берегах Радунки запроектували пішохідні проходи та велодоріжки, а саме озеро повністю розчистять. Так що жителі вулиць Сулеймана Стальського та Микитенка отримають чудову зону відпочинку. А ще для їхнього житла встановлять шумозахисні екрани, відремонтують парадні та поміняють вікна на енергозберігаючі.
А ось лінія метро буде прокладатися під озером Веселка і під нині існуючим ринком – на бульварі Перова тунель поверне в бік Троєщини, на вулицю Маяковського.
На правому березі будівельні роботи також потроху рухаються: поставили опори на початку вулиць Верхній та Нижній вал, біля старого Гаванського мосту та в районі складів річкового порту.
У мене стійке передчуття, каже Воробйов, що ми скоро таки добудуємо автомобільну частину мостового переходу, незважаючи на майже півторарічний простій у роботі. На початку квітня до Києва повернуться німецькі інженери з висновком про нинішній технічний стан Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Зараз вони з’ясовують, що потрібно добудувати, і скільки це буде коштувати. Адже закордонні колеги мають намір допомогти нам знайти в Європі інвестора, щоб завершити будівництво. Ми показували їм спорудження та поділилися технічною документацією. Вони оцінили його як відмінне.
Катерина Новосвітня
За матеріалами: Укрінформ
Поділитися новиною