Тютюнові компанії виступили проти різкого підвищення акцизу на сигарети


Тютюнові компанії виступили проти різкого підвищення акцизу на сигарети

Компанії-виробники тютюнових виробів стурбовані черговим різким підвищенням акцизів на сигарети, відзначаючи, що детальні заходи потрібно впроваджувати поступово.

Про це представники компаній розповіли в коментарях для українських ЗМІ.

Так, оптимальним для України було б щорічне збільшення акцизу на 20%, вважають представники тютюнових компаній. В іншому випадку, на їх переконання, різке подорожчання сигарет призведе до збільшення рівня контрабанди в країні, а споживачі перейдуть на більш дешевий продукт, що, в свою чергу, також негативно позначиться на надходженнях до держбюджету.

“Уряд в черговий раз прийняв поспішне і незбалансоване рішення, не зваживши всіх наслідків для тютюнового ринку України”, – вважають в компанії Бритіш Американ Тобакко Україна (British American Tobacco Ukraine).

Таке значне і різке підвищення акцизу призведе до низки негативних наслідків, зазначає начальник відділу по роботі з державними органами Бритіш Американ Тобакко Україна Юрій Рилач.

“В існуючих фінансово-економічних реаліях української економіки споживачі надчутливі до коливань цін на тютюнові вироби. Тому ми можемо прогнозувати, що таке різке зростання ставок акцизного податку неминуче призведе до зростання частки контрабандної та контрафактної продукції на ринку України. Можливо також очікувати і падіння частки тютюнових виробів середньоцінового і преміум сегментів, оскільки споживачі, які не мають можливості платити за продукцію більше, будуть перемикатися на сигарети низького цінового сегмента. Обидва ці чинники неминуче призведуть до зниження податкових надходжень у державний бюджет”, – підкреслює Юрій Рилач.

На думку компанії, рішення Кабінету Міністрів про підвищення адвалорної ставки акцизного податку з 12% до 15% не відповідає існуючій практиці оподаткування тютюнових виробів в Європейському Союзі і буде мати негативні наслідки для всієї галузі.

Негативно сприйняли цю ініціативу Кабміну і в компанії Japan Tobacco International Ukraine (JTI).

“Ми не підтримуємо цю пропозицію, оскільки ринок ще не оговтався від різкого підвищення ставок на 40% з початку цього року, – зазначає директор Відділу корпоративних питань і комунікацій JTI Україна Олександр Когут. – Також ми стурбовані безсистемністю акцизної політики і тим, що бюджет наступного року знову балансують за аналогією з минулим роком, за рахунок нічим не обґрунтованого різкого підвищення акцизів на тютюнові вироби”, – каже Когут.

В компанії дотримуються думки, що довгостроковий план підвищення акцизного податку повинен бути прив’язаний до зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС і повинен враховувати, як досвід європейських країн, яким в середньому знадобилося близько 13 років для досягнення акцизних ставок ЄС, так і купівельну спроможність українського споживача Крім того, аналогічну точку зору відстоюють і в компанії “Філіп Морріс Україна”.

“Питання підняття акцизів складається з кількох під-питань. По-перше, є питання того, наскільки піднімати. І, по-друге, питання – що саме піднімати: специфічний акциз, ставка якого визначається конкретною сумою, однаковою для всіх сигарет? Або адвалорний акциз, ставка якого визначена у відсотках від вартості, і тому є навантаженням для більш дорогих сигарет?”, – цитує видання директора з корпоративних зв’язків компанії “Філіп Морріс Україна” Наталію Бондаренко.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:Кабмін
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua