Бізнес за ціною економа. Через тотальну економію авіакомпанії обманюють українців — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес за ціною економа. Через тотальну економію авіакомпанії обманюють українців

Особисті фінанси
717
Зростання курсу долара призведе до подорожчання авіаквитків. Експерти пояснюють, що в авіабізнесі валютна складова дуже велика: лізинг літаків, розрахунок за паливо і комунальні послуги в аеропортах.
Щоб знизити витрати, компанії вже йдуть на різні хитрощі, скорочуючи сервіс і видаючи дешеві послуги за більш дорогі. Журналісти з’ясували, що приховують від пассажирів.
Ціни злетять слідом за курсом
За словами експертів, авіакомпанії чуйно реагують на коливання курсу і в разі чергового відчутного падіння гривні квитки істотно подорожчають.
«Якщо один долар коштував 24 грн, а зараз – 27 грн, то на кожні $100 квитки подорожчали на 300 грн. Відповідно, і далі квитки дорожчатимуть на курсову різницю. Резерву, щоб гасити удари, у компаній немає. Практично все, крім рентабельності, що закладається компанією в переліт і обслуговування в аеропортах України (лізинг літака, закупівля палива за кордоном, різні збори), – доларовий еквівалент. Резерву, щоб скоротити доларову складову, немає», – говорить директор компанії «Стиль Авіа» Євген Хайнацький.
Втім, в авіакомпаніях запевняють: сильних коливань поки що у них немає. «Перегляд вартості у нас відбувається щодня в залежності від курсу – поки що коливання незначні, і про глобальні зміни тарифів не йдеться», – сказала прес-секретар МАУ Євгенія Сацька. Подібним чином нам відповіли і в авіакомпаніях, які спеціалізуються переважно на чартерах.
Авіаексперти очікують, що найближчим часом авіатори знизять частоту рейсів і почнуть активніше застосовувати вже відомі прийоми з економії.
Квитків більше, ніж місць
«Ми летіли до Ізраїлю, і при реєстрації нам сказали, що ми зайві: мовляв, продали більше квитків, ніж вміщує салон літака. Щоправда, натомість запропонували виплатити компенсацію, яка повністю окупила б вартість наших квитків, і безкоштовно перереєструвати на наступний рейс. Ми погодилися. Але трохи пізніше з’ясувалося, що хтось запізнився на літак, тому ми все ж таки помістилися», – розповіла киянка Анна Гаврилова.
За словами експертів, це нормальна практика, звана «овербукт». Всі перевізники прагнуть перепродати на один-п’ять квитків більше, щоб не летіли порожні крісла, а в умовах кризи це особливо важливо. «Зайві квитки продають багато компаній, не тільки лоукости. Адже не всі пасажири приходять на рейс, вважаючи, що можуть легко поміняти дату вильоту. Авіакомпанії аналізують такі ситуації, тому і продають більше квитків», – пояснює екс-заступник міністра транспорту Олександр Кава.
Інший приклад – затримки рейсів, якими компанії виграють час при технічних збоях, щоб не скасовувати рейс і не платити пасажирам недотримку. Найгучніший скандал сезону – з компанією Yanair, коли пасажирам через техпроблеми з літаками довелося прочекати в транзитній зоні аеропорту майже дві доби. Замість того, щоб тимчасово розселити пасажирів і надати їм харчування, як того вимагають правила авіаперевезень, рейси постійно відкладали на більш пізній час.
Нечесні накрутки
Але трапляються випадки, як розповідають експерти, і не зовсім чесної гри. Так, деякі компанії при розрахунку вартості квитків на чартерних рейсах застосовують свій комерційний курс, а не курс міжнародної системи бронювання і продажу Amadeus – звісно, більш високий. «Буває, що звичайний економ видають за преміум. Але там немає шторок, менша відстань між кріслами, як і не витримані інші стандарти. Коли іноземець сідає в такий «бізнес-клас», він більше не хоче звертатися до послуг цього перевізника», – каже Євген Хайнацький.
Ще одна хитрість – полювання на платоспроможних пасажирів. «Деякі сайти з продажу авіаквитків відстежують, з якого гаджета ви намагаєтеся купити квиток. Якщо це дорогий айфон, то вам можуть встановити який-небудь додатковий збір у $10. Враховують і країну, з якої ви заходите на сайт. І навіть якщо ви часто переглядаєте ціни, це також фіксується і може відбитися на підсумковій вартості при купівлі», – пояснив редактор сайту avianews.com Олександр Мироненко.
Олександр Кава це підтверджує: якщо засікли, що ви часто літаєте, квитки вам будуть пропонувати за вищою ціною. «Це називається динамічним ціноутворенням», – підтвердив Кава.
Анастасія Кучкіна, Ярослав Маркін, Марина Петик
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас