Де українці беруть гроші на нові автомобілі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Де українці беруть гроші на нові автомобілі

Особисті фінанси
2892
Якщо вірити статистиці, Україна повертається до часів автомобільного буму. За даними Autoconsulting, в березні в країні було реалізовано близько 4,9 тис. нових машин, що на 98,18% більше, ніж за аналогічний період минулого року. “Це дозволило вітчизняному авторинку за підсумками першого кварталу 2016 р. продемонструвати зростання продажів на 50%”, – констатують дослідники.
Реальний вихлоп
Але при найближчому розгляді рекорд вражає куди менше. “Потрібно враховувати, що порівнюються березень до березня. А саме на цей час в 2015 р. припав обвал гривні, що спровокувало не тільки істотне подорожчання машин, а й панічні настрої в суспільстві: більшості українців було не до оновлення автопарку”, – пояснив глава Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
З ним згоден і директор з маркетингу групи компаній “АІС” Сергій Боровик. “Порівнювати нинішній показник з минулорічним березневим некоректно, так як це був один з найгірших місяців в новітній історії вітчизняних автопродажів. Курс гривні тоді досягав 30-35 грн./$. І більшість дилерів розраховували ціни саме за цим курсом. Тобто в гривні прайси рік тому були набагато вище, ніж зараз. Це, власне, тоді й обвалило ринок”, – говорить Боровик.
Експерти вважають, що більш точну картину того, що відбувається дає порівняння березневих автопродажів з лютневими. В цьому випадку “плюс” теж є, але він набагато скромніше – 16%, говорить Сергій Боровик. І додає: за всіма правилами сезонності, в березні продажі повинні були вирости на 40-50%. Тобто, по суті, ринок відстає від дилерських планів. Причина – зростання цін на авто на початку березня через черговий виток девальвації гривні, пояснили в “АІС”.
У компанії також прогнозують, що квітневі показники, якщо і перевищать березневі, то ненабагато – салони реалізують близько 5 тис. нових машин. Але будь-які валютні коливання можуть істотно підкоригувати цю цифру як в меншу, так і в більшу сторону, попереджають експерти.
Звідки гроші
Втім, голова правління компанії “Рено Україна” Яна Міненко говорить, що позитивні тенденції на ринку все одно є. “Дно” вже пройдено і тепер ми очікуємо зростання”, оптимістично заявляє вона.
Олег Назаренко також упевнений, що з кожним місяцем українці купуватимуть все більше нових автомобілів. Експерта не бентежить явна невідповідність таких райдужних прогнозів до реальної ситуації в економіці країни, зокрема, тим фактам, що зарплати більшості наших громадян не ростуть, а автокредитування, яке підтримувало продажі в минулі роки, зараз практично недоступне.
“Ми маємо в своєму розпорядженні лише офіційні економічні маркери. Але ніхто не розповідає яких успіхів за останні 1-2 роки досяг тіньовий сектор. А вони, швидше за все, є: подивіться хоча б на обсяги контрабанди сигарет або видобутку бурштину. Крім того, українці зняли з депозитів близько 80 млрд. грн. Всі ці гроші згодом потрапляють на споживчий, в тому числі і автомобільний ринки”, – говорить експерт.
За його словами, зміна джерел фінансування автопродажів відбивається на структурі ринку. “Найбільше знижуються продажі автомобілів середнього класу, на які українці раніше брали кредити. Зараз громадяни, які мають невеликі заощадження, купують авто економ-класу. А у заможних покупців кошти як і раніше є”, – пояснює Назаренко.
На чому їздять українці
Слова експертів підтверджує статистика Autoconsulting.
“Сенсацією цього сезону стало 3-е місце у BMW. Баварський концерн не тільки зайняв 5,6% українського авторинку, але і зміг випередити більш доступних конкурентів”, – констатують дослідники.
За місяць змогли наростити продажі на 54,6% і дилери іншого преміального бренду – Audi, що дозволило йому зайняти 3,76% ринку.
“Зростає продаж майже всіх брендів VIP сегмента, за винятком хіба що Mercedes-Benz і Lexus. У березні сталася і ще одна знакова подія – Volvo вперше за всю історію українського авторинку випередив з продажу Lexus, який користувався незмінною популярністю в українців”, – кажуть в Autoconsulting. Глава компанії Олег Омельницький запевняє, що преміальний сегмент зараз “тягне” на собі весь авторинок. “Заможні покупці швидше адаптувалися до нових цінових реалій. Крім того, виробники таких машин готові йти на поступки, в результаті елітні іномарки в Україні в доларовому еквіваленті зараз дешевше, ніж до кризи. Плюс – небідні громадяни звикли міняти авто часто”, пояснює Омельницький.
“У березні частка преміального сегмента досягла 20%, а ще пару років тому ця цифра становила всього 7%. Це свідчить те, що середній клас в Україні зникає, зате у чиновників, суддів, прокурорів є можливості і бажання їздити на дорогих машинах”, – додає Сергій Боровик.
Назаренко додає, що продажі елітних авто в Україні рухають ще і національні особливості менталітету. “Коли Стів Джобс в розпал кризи пересів на Ford Focus, щоб не тринькати гроші акціонерів, в суспільстві його схвалили. Але якщо завтра хтось із наших банкірів змінить машину на більш дешеву, під вечір банк вже будуть штурмувати вкладники, вважаючи економність топ-менеджера поганим знаком”, – вважає експерт.
А ось в бюджетному сегменті все не так однозначно. З одного боку, майже на 46% зросли продажі лідера економ-класу – ZAZ, який за підсумками березня охопив більш 4% ринку. З іншого, спостерігається спад у групі китайських автомобілів. Наприклад, Geely, який ще не так давно стабільно входив до трійки найпопулярніших в Україні машин і часом навіть очолював цей список, за підсумками березня виявився лише на 19-му місці.
У решти “китайців” результати ще гірше. “Скажімо, JAC, Great Wall фінішували в кінці третього десятка”, – відзначають в Autoconsulting.
Формально провал авто з Піднебесної експерти пов’язують з особливостями цінової політики виробників. Якщо деякі європейські і японські концерни дали нашим імпортерам знижки, що дозволило підвищити гривневі ціни не так різко, як того вимагав реальний курс, то китайські заводи рахували по повній. “Китайські авто нового покоління стали відчутно дорожче і вже практично наблизилися за ціною до деяких моделей європейського і корейського виробництва”, – говорить Омельницький. А враховуючи, що “китайців” в Україні завжди продавала ціна, втрата цієї переваги коштувала салонам занадто дорого.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас