Рада хоче підвищити експортне мито на металобрухт більш ніж у три рази — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рада хоче підвищити експортне мито на металобрухт більш ніж у три рази

Казна та Політика
452
У Верховній Раді зареєстровано законопроект про внесення змін до деяких законів щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відновлення об’єктів інфраструктури.
Відповідна ініціатива групи парламентаріїв з різних фракцій викладена в проекті законодавчого акту №3868 від 2 лютого поточного року.
Законопроектом пропонується тимчасово – на три роки – ввести експортне мито на брухт чорних металів у розмірі EUR35/тонна. В даний час діє мито EUR10/тонна.
Серед авторів законопроекту – Олег Ляшко, Віктор Галасюк, Микола Томенко, Петро Ванат, Олександр Кірш, Максим Єфімов, Леонід Козаченко, Михайло Хміль, Геннадій Кривошея, Віктор Кривенко, Максим Курячий, Юрій Соловей, Олесь Довгий, Борислав Розенблат, Віктор Вовк і Юрій Чижмарь.
За даними ДП “Укрпромзовнішекспертиза” (УПЕ), лому чорних металів в Україні в 2015 році скоротилася на 19% до 4,3 млн тонн. Ключовими чинниками скорочення збору брухту стали падіння внутрішніх закупівельних цін на металобрухт, зниження попиту на сировину з боку металургійних комбінатів і відсутність реалізації масштабних проектів модернізації інфраструктури.
“У 2015 році середня закупівельна ціна на внутрішньому ринку впала на $ 80, або 32%, і склала $ 169/тонна. У той же час на заготівельних майданчиках в регіонах котирування опустилися до $140-150/тонна, що негативно позначилося на потоках брухту на адресу комбінатів”, – пояснює заступник директора “Укрпромзовнішекспертизи” Юрій Добровольський.
За його словами, в умовах несприятливої кон’юнктури ринку власники металобрухту найчастіше воліли відкладати відвантаження сировини до більш високих цін. Крім того, роботи з утилізації великих об’єктів звелися до мінімуму через незадовільну рентабельність таких проектів. Внаслідок низької продуктивності брухтозаготівельної галузі дефіцитність металобрухту в Україні збільшився в чотири рази в порівнянні з минулим роком – до 0,3-0,35 млн тонн.
При цьому експортні поставки збільшилися до 1,2 млн тонн, що на 0,27 млн тонн більше минулорічних показників. Тільки квотування експорту не дозволило трейдерам наростити зовнішні поставки до 2-2,2 млн тонн. За підсумками 2015 Туреччина залишається домінуючим напрямком експорту, на яке припало близько 77% українських поставок. Молдова (Молдавський метзавод, розташований на території Придністров’я – ред.) Також зайняла значну частку у зовнішній торгівлі ломом – 21%.
“Ми очікуємо, що дефіцитність брухту в Україні в наступному році посилиться до 0,4-0,5 млн тонн, при цьому ключовими факторами посилення дефіциту стануть падіння закупівельних цін на брухт і відсутність модернізації інфраструктури”, – вважає експерт.
За оцінками “Укрпромзовнішекспертизи”, в 2016р. середньоринкова ціна брухту на внутрішньому ринку України впаде на 30% в порівнянні з 2014 роком – до $ 115/тонна exw.
Дефіцит металобрухту для внутрішнього споживання в 2015 році склав 855 тис. тонн, або 22% від потреби (3,92 млн тонн) – за даними об’єднання “Металургпром”.
Основною причиною дефіциту брухту в 2015 році став експорт. Згідно з даними ГФС, в минулому році він склав 1,213 млн тонн, що є найбільшим показником за останні 10 років
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас