Постій, паровоз: Зубко пояснив, чому підвищення тарифу на залізничні перевезення може загальмувати розвиток економіки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Постій, паровоз: Зубко пояснив, чому підвищення тарифу на залізничні перевезення може загальмувати розвиток економіки

Казна та Політика
450
Заплановане Мінінфраструктури з 2016 року підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення може стати стримуючим чинником для розвитку української економіки.
Про це заявив віце-прем’єр-міністр України Геннадій Зубко.
«Тариф – це обсяг перевезень. Нам необхідно зараз запустити економіку через Податковий кодекс, через прийняття бюджету, який має простимулювати ту чи іншу галузь. Якщо нам вдасться зрушити економіку з місця, тарифи будуть падати. І залізничні перевезення – це практично та галузь, яка дає сьогодні ефект. Саме обсяг перевезених товарів, а це щебінь, руда, метал, дає можливості встановлювати тариф. Тому, першочергово, тут потрібно дивитися не на тариф, а звідки беруться взагалі підстави для того, щоб його збільшити. Я можу сказати, що на сьогоднішній день нам необхідно просто з’ясувати на якій залізниці який встановлено тариф, яким чином і хто його формує. Якщо це східна Україна, то там практично формують тариф металургійні підприємства, які працюють у Маріуполі, Запоріжжі та Дніпропетровську. Якщо це північ, то у нас тариф формується там практично за рахунок деревообробки або щебеню і піску. Якщо це південна і центральна Україна – це зернові», – зазначив він.
За словами Зубка, підвищення тарифу може змусити частину виробників перейти на інший вид транспорту, і це «гальмує рух товарів і економіки».
На думку чиновника, завдяки корпоратизації «Укрзалізниця» отримала нові джерела для одержання коштів, не вдаючись до підвищення тарифів на вантажоперевезення.
«Залізниця сьогодні може залучати кошти. І, залучаючи кошти, зменшувати свої витрати і оптимізувати їх, і таким чином просто зробити, щоб диверсифікація тарифних ставок відбулася», – заявив Зубко.
Віце-прем’єр також вважає, що міністерство не має права приймати рішення про зміну тарифу.
«Тут потрібно чітко зрозуміти, до чого ми йдемо. Ми, Міністерство регіонального розвитку, практично відійшли від формування тарифів. Незалежний орган НКРЕКП формує тарифну політику на підставі собівартості послуг підприємств. Таким чином мають формуватися всі тарифи. Жодне міністерство чи центральний орган виконавчої влади не має права втручатися в цю систему. Сформували політику, а далі є незалежний орган, який рахував тариф. Найголовніше – це незалежний орган, на який ніхто не може вплинути», – наголосив Зубко.
Нагадаємо, згідно з проектом наказу Мінінфраструктури, з 1 січня 2016 року залізничний вантажний тариф підніметься на 15%, і з 1 липня 2016 року – ще в середньому на 15%. У Мінекономрозвитку заявили, що зростання тарифу в кілька разів перевищує прогнозний індекс підвищення цін на продукцію українських промпідприємств. Представники видобувної, металургійної, хімічної, аграрної галузі заявили, що підвищення цін на перевезення не відповідає реаліям ринку і призведе до зниження конкурентоспроможності вітчизняних товарів на зовнішніх ринках, що не дозволить вивести економіку зі стагнації.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас