0 800 307 555
0 800 307 555

Зібрані з водіїв "дорожні" гроші йдуть на покриття дефіциту "Нафтогазу"

Казна та Політика
2906
Зібрані з водіїв “дорожні” акцизи йдуть на покриття дефіциту Пенсійного фонду і НАК “Нафтогаз України”.
Про це заявив радник міністра інфраструктури по автодорогах і автотранспорту Роман Хміль.
“Основне джерело фінансування дорожнього будівництва в усьому світі – акцизи на паливо. Зараз частка акцизів у вартості палива на АЗС в Україні не перевищує 20%. Це найнижчий показник серед країн, які нас оточують”, – сказав Хміль.
“Ми порівняли акцизи в країнах Європейського Союзу, Білорусії, Росії. Там їх частка у вартості бензину на АЗС – від 35% до 50%. Я особисто вважаю, що у нас цей податок можна було б поступово підвищувати”, – додав радник міністра інфраструктури.
За його словами, хороші дороги коштують недешево і “ми повинні бути готові їх фінансувати, тим більше, що повернення на такі інвестиції у вигляді зростання ВВП покриває ці витрати”.
“Раніше в Держказначействі був спеціальний рахунок, на який “капали” гроші, зібрані з акцизів. І відразу було видно, скільки вдалося зібрати податків на будівництво і ремонт доріг”, – заявив Хміль.
“У бюджеті цього року цей спецрахунок був з якоїсь причини скасований. На сьогодні гроші надходять до загального фонду держбюджету. А потім вже формується бюджет для” Укравтодору “, – відзначає радник міністра.
В результаті, за його словами, до держкомпанії доходять далеко не всі гроші, які спочатку збиралися на дорожнє господарство.
“Зараз ми хочемо створити цільовий дорожній фонд. Для цього Мінінфраструктури, спільно з депутатами, працює над відповідними законопроектами”, – сказав Хміль.
“Ми розраховуємо на те, що на осінній сесії депутати його приймуть, і з 1 січня у нас буде власний «гаманець» на будівництво та ремонт доріг, в який будуть заходити всі акцизні гроші, після чого витрачатися вони будуть виключно на дороги”, – додав він.
Він також зазначив, що грошима, зібраними з водіїв, латаються інші дірки в бюджеті. “Дорожні акцизи йдуть, наприклад, на покриття дефіциту Пенсійного фонду і “Нафтогазу”, – заявив Хміль.
“На дороги доходить лише 20-30% від зібраних коштів. А з урахуванням того, що в 2015-2016 роках очікують пікові виплати за боргами, накопиченим в попередніх роках, ми отримуємо лише 5% коштів від необхідних 50 млрд гривень. Це означає лише одне – подальшу деградацію існуючої мережі доріг. Зараз наші дороги вмирають “, – підсумував він.
За матеріалами:
Hubs
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас