Алкоголь і сигарети не подешевшають через нові ціни на акцизні марки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Алкоголь і сигарети не подешевшають через нові ціни на акцизні марки

Казна та Політика
1311
Виробники алкоголю та тютюну схвалюють рішення уряду знизити вартість акцизних марок і наполягають на введенні нових, більш ефективних методів контролю обігу підакцизної продукції, розповіли в компаніях.
Директор з корпоративних питань Imperial Tobacco в Україні, Молдові та країнах Кавказу Олег Стрекаль зазначає, що до прийняття постанови КМУ №627 в Україні були одні з найдорожчих марок акцизного збору для сигарет в Європі і на пострадянському просторі.
«В умовах нинішніх економічних реалій рішення уряду знизити ціну на акцизні марки – це крок назустріч легальним виробникам. Зменшення розміру голограми в два рази (до 4 мм – Авт.) дає можливість закріпити ціну нової паперової марки на алкогольну продукцію на рівні 19 копійок. Це на 8 копійок нижче існуючої вартості. Відповідно, таке рішення дозволить скоротити витрати виробників на закупівлю акцизних марок в середньому на 30% », – заявив керівник департаменту маркетингу холдингу Global Spirits Олександр Блохін.
Нагадаємо, 19 листопада Кабмін своєю постановою знизив вартість акцизної марки на алкоголь на 8 коп, на тютюн – на 5 коп. Так що з 1 січня 2015 р акцизні марки для виробників алкоголю подешевшають з 27 копійок за штуку до 19 коп/шт., або на 28,7%. Для тютюнових компаній, відповідно, ціна знизиться з 14,2 коп/шт. до 9,1 коп шт. (на 35,9%).
Перші акцизні марки нового зразка мають бути виготовлені до 25 грудня і введені в обіг з нового року. З цієї ж дати припиняється продаж старих марок.
При цьому директор асоціації «Виноградарі та винороби України» Сергій Михайлечко підкреслив, що мова йде не про зниження податкового тиску, а про здешевлення виробництва документа, що підтверджує сплату податку. Тому на ціні продукту в роздробі це не позначиться. «Вартість марки в принципі не повинна мати істотного впливу на формування собівартості підакцизної продукції», – говорить експерт.
За словами фахівців, ціна марки повинна бути на рівні рентабельності її виробництва, не більше того. Однак в Україні протягом кількох років вона є джерелом отримання вигоди, що суперечить суті самої марки як контрольного документа. «Вартість акцизної марки для тютюнової продукції була необгрунтовано підвищена в 2013 році з 5,5 копійок до 14,2 копійок, – розповів директор відділу корпоративних питань JTI Україна Олександр Когут. – Підвищення ціни марки пояснювалася зміною її дизайну і введенням низки захисних елементів з метою протидії нелегальній торгівлі».
Нагадаємо, прем’єр-міністр Арсеній Яценюк раніше заявив про намір уряду знизити вартість акцизної марки для виробників підакцизної продукції. У Міністерстві фінансів підрахували, що річні витрати на акцизні марки можна знизити приблизно на 500 млн. грн. – За рахунок вилучення з акцизних марок QR-кодів і зменшення вдвічі розміру захисних голограм (так званого «елемента фольги гарячого тиснення»). Цю ідею підтримали і в Державній фіскальної службі.
«Ми підвищили ставки акцизного збору – з одного боку, а з іншого боку, ми знижуємо навантаження за собівартістю на виробників підакцизної продукції», – аргументував свою позицію Яценюк.
Але фактично це означає, що в уряді були змушені визнати, що введення більш дорогих, але краще захищених акцизних марок, не привело до зменшення тіньового обороту. Це підтверджують і виробники. «Захисні елементи не виконували свою роль, що підтверджувалося масової підробкою паперових акцизних марок на контрафактної тютюнової продукції (її рівень сягав у 2013 році 3-4% від усього споживання сигарет в Україні)», – каже Олег Стрекаль.
«Тінь» залишиться
Втім, на думку виробників, нова зміна дизайну також не вплине на тіньовий ринок, оскільки паперова акцизна марка сама по собі не є ефективним інструментом протидії нелегальній торгівлі. «Гарантувати безпеку споживачів в першу чергу зобов’язані самі гравці ринку, незалежно від зміни акцизних марок. Необхідно вводити додаткові способи захисту продукції: посилювати ступінь захисту упаковки, застосовувати інноваційні системи контролю якості», – говорить Олександр Блохін.
При цьому у курців і виробників алкоголю немає єдності в тому, яку саме систему застосовувати. Табачники пропонують переходити на електронний принцип маркування підакцизної продукції, за допомогою якої можна буде простежити шлях пачки до кінцевого споживача. При використанні цієї технології на пачку, блок, короб сигарет наноситься зашифрований 12-символьний код з букв і цифр, який автоматично генерується при виробництві партії продукції. У ньому є інформація про дату, час і місце виробництва, максимальної роздрібної ціни та нарахуванні акцизу.
Це дозволить, як стверджують представники тютюнової галузі, забезпечити комплексний захист акцизних марок від підробок, а споживачі й контролюючі органи отримають ефективний інструмент перевірки оригінальності продукції, повноти сплати акцизного збору в он-лайн режимі.
«Ми сподіваємося, що тютюнова галузь України зможе перейти на електронну акцизну марку на основі технології Codentify, – говорить Олег Стрекаль. – І бачимо підтримку даної ініціативи з боку Уряду, Державної фіскальної служби України, і вже наступного року запускаємо спільний пілотний проект з нанесення електронних акцизних марок».
У той же час виробники алкогольних напоїв виступають за поліпшення захисту паперових акцизних марок, так як їм важливо, щоб споживач міг візуально, а не за допомогою спеціальних приладів, визначити легальність продукції на торговій полиці. Тому деякі з них, навпаки, пропонують впровадити сучасну систему ідентифікації продукції за допомогою QR-кодів.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас