З ринку автоцивілки почнуть прибирати схемні компанії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З ринку автоцивілки почнуть прибирати схемні компанії

Казна та Політика
831
Керівництво Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) вирішило розраховувати базовий гарантійний внесок до Фонду захисту потерпілих у розмірі 500 тис. євро і гарантійний внесок до Фонду страхових гарантій у розмірі 1 млн євро за курсом 2012, а не за поточним. Саме тоді і були прийняті відповідні зміни до закону. На 5 листопада 2012 внесок в розмірі € 500 тис. становив 5,135 млн грн.
Завдяки такій фіксації курсу багато компаній, які були б змушені піти з ринку через неможливість доплатити, продовжать страхувати відповідальність автовласників.
Після торішнього етапу збільшення відрахувань до фондів (згідно з прийнятим у 2012 році законом, продавці автоцивілки до 5 листопада 2014 р.) компанії мали збільшити відрахування до фонду захисту потерпілих МТСБУ до € 500 тис. на два етапи.
Близько десятка страховиків заявили про відмову від цього виду страхування і вийшли з МТСБУ, оскільки не бачили економічної доцільності вносити такі кошти, отримуючи при цьому всього кілька мільйонів гривень на рік. Але якщо внесок до 5,1 млн грн не потягнули всього кілька компаній, то перерахований за сьогоднішнім курсом і досяг 8,445 млн грн він ставав невигідний більшості.
Більш того, як розповів генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко, навіть ті компанії, для яких доплата не була проблемою, припинили відрахування. «Хтось платив, потім перестав, потім що не розумів, що на що множити. Раптом він порахував по позавчорашньому, а треба було по вчорашньому, в результаті виявиться, що не вистачило 50 тис. грн. і тепер у компанії проблема, – уточнив він. – Тепер все зрозуміло і компанії перестали нервувати».
При цьому Володимир Шевченко не виключив, що кілька компаній все ж вирішать піти з ринку автоцивілки, але відмовився робити прогнози. «Компанії отримали інформацію, порахують, обговорять, тижнів через два буде зрозуміло, на що вони налаштовані. Час у них поки є», – сказав він. Відповідно до закону, у тих продавців автоцивілки, які не внесли необхідні суми до фондів МТСБУ до 5 листопада, є ще майже два місяці – до 5 січня 2015.
Неплатників виставлять
Водночас, за словами президента Моторного бюро Юрія Гришана, варто чекати видалення компаній з інших причин, в першу чергу – за погану роботу. Тобто велика кількість скарг клієнтів і низькі показники врегулювання. А щоб краще оцінювати ці фактори, будуть внесені зміни до «світлофору» (відображає ситуацію з виплатами по автоцивілці кожної з СК): менше уваги приділятиметься фінансовими показниками СК і більше – тому, як вона платить. І заходи, які застосовуватимуться до недобросовісних компаній, теж будуть посилені і ретельно прописані. «Якщо у компанії два квартали поспіль йде погіршення, а показник якості облуговування -«4»(найнижчий з можливих – Авт.), то буде список конкретних санкцій до таких страховиків», – сказав він. Крім того, критерії оцінки індикатора «скарги клієнтів» будуть переглянуті.
При цьому Юрій Гришан уточнив, що в це питання зараз відпрацьовується з регулятором, щоб Нацфінпослуг оперативно реагувала на виникнення проблем у компаній. «У регулятора раніше не було всієї аналітики і повного розуміння, що означають ці дані і як потрібно на них реагувати. Тепер ми сподіваємося узгодити ці моменти, щоб там знали: якщо у компанії показник якості врегулювання 4, туди потрібно терміново слати перевірку», – зазначив він.
Такий підхід, на думку нового керівництва МТСБУ, допоможе також пом’якшити проблему «чорних агентів» і страхових компаній, що практикують демпінг на ринку ОСАЦВ. «Ми не називаємо ці компанії, щоб не засмучувати держателів їх полісів, але продавати вони вже нікому нічого не будуть, це я вам обіцяю», – заявив Володимир Шевченко.
Крім того, для боротьби з демпінгом застосовуватимуть інші механізми, вже підтвердили свою ефективність, зокрема, зв’язування страхових резервів, а також обмеження видачі бланків полісів у зв’язку з незадовільним показником якості врегулювання. «Якщо страховик планує отримати 25 млн грн премій з автоцивілки, йому необхідно буде «зв’язати» 12,5 млн грн резервів під ці продажі. Після цього МТСБУ видасть під цей резерв бланки полісів. І далі він може робити, що хоче – нам вистачить коштів виплатити за зобов’язаннями, якщо компанія збанкрутує», – пояснив Володимир Шевченко і підкреслив, що при такій схемі роботи неблагонадійні страховики-схемщики просто підуть з ринку самі, оскільки не зможуть платити агентам комісію більше 20%.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас