Бензин, що подорожчав не відобразив падіння курсу до 16,5 грн./$ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин, що подорожчав не відобразив падіння курсу до 16,5 грн./$

Валюта
1214
Нафтотрейдери 13 листопада різко підняли ціни на АЗС: за один день паливо подорожчало відразу на 1,2-2 грн. Середня по країні ціна А-95 піднялася до 16,95 грн./л, а максимальна – до 17,99 грн./л. Для дизеля середні розцінки зафіксували на рівні 16,64 грн./л, а максимальні – на 17,59 грн ./$.
«Зараз ціни на бензин реагують на падіння курсу гривні практично відразу. Тому що трейдери тут же закладають в розцінки подальші ризики девальвації. Щоб їм вистачило коштів на закупівлю нової партії імпортного палива, яке доведеться купувати за валюту», – пояснив «Вістям» подорожчання директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич.
Заправники навіть вирахували пропорцію. «В умовах, що склалися, динаміка паливного ринку така, що зростання або зниження курсу іноземної валюти на 1 грн. тягне за собою приблизно таку ж зміну ціни на пальне – на рівні 0,9-0,95 грн/л», – пояснила « Вістям» генеральний директор компанії «Паралель» Олена Хілієнко.
При цьому нафтотрейдери запевняють, що нові ціни – це ще не позамежний рівень. І можуть бути ще вище. «Сьогодні курс, за яким оператори купують приблизно 20% необхідної валюти (більше просто не виходить), це 16,80 грн/$. Тому ціна, яку ви бачите на АЗС, містить відкладене подорожчання ще на 2 гривні. Тому що економічно обгрунтована вартість пального – 19 грн./л. Але якщо ми поставимо на заправках таку ціну, то отримаємо падіння продажів вже не 20%, як зараз, а на всі 50%. Оператори це розуміють, тому не йдуть на більш істотне подорожчання», – розповів «Вістям» президент асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леонід Косянчук.
При цьому експерти наполягають – сам бензин дешевшає. «Кажуть, що піднялася ціна бензину, а я кажу, що ні – опустилася в опті на 20 центів порівняно з початком місяця. Зараз літр А-95 коштує 98 центів, а був $1,18. Тому не бензин подорожчав, це гривня впала», – зазначив Косянчук.
Про запас не наливають
Хоча деякі водії, які побоюються подальшого подорожчання пального, і стали активніше заливати повні баки машин, проте це не стало масовою тенденцією. Головним чином, через низьку купівельну спроможність населення.
«Залити повний бак – означає заощадити на тиждень поїздок (якщо регулярно відвідувати роботу в столиці з дому в передмісті). Максимум – на дві. АЗС заборонено продавати паливо в каністри, до того ж пальне при такому способі зберігання має обмежений термін «придатності». Спроби накупити талонів на бензин пов’язані з ризиком, що без підтверджуючих документів (від організації, яка такі талони видає) вам на АЗС можуть відмовити у продажу палива, а самі талони анулюють. Такі приклади вже є», – підкреслив Дмитро Марунич.
Горючі запаси скорочуються
Нафтотрейдери запевняють, що готові не тільки підвищувати, але і зменшувати паливні розцінки. Після відкату курсу долара до колишніх рівнів – хоча б до 14,5-15 грн/$.
«Швидкий відкіт курсу може зупинити підвищення цін на АЗС, які також можуть повернутися на колишній рівень», – запевнила Олена Хілієнко.
Це не вирішить проблему в цілому, але є й інша – тотальний дефіцит долара, через який стрімко скорочуються паливні запаси в країні. «Уже четвертий тиждень зберігається загроза дефіциту бензину на українському ринку. При цьому уряд не реагує на наші пропозиції про те, щоб продаж валюти під закупівлі палива, ліків та військової амуніції імпортерами відбувався в першочерговому порядку. Паливо – кров економіки, ліки – здоров’я нації, військове спорядження – перемога у війні, і як мінімум збереження життя солдатів», – зазначив Леонід Косянчук.
Костянтин Симоненко, Денис Вергун
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас