Як літаки і підводні човни рятують російську промисловість від стагнації — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як літаки і підводні човни рятують російську промисловість від стагнації

Світ
2612
Зростання промислового виробництва – це те, чим може похвалитися влада РФ в економіці цього року. У першому півріччі він склав 1,5% порівняно з аналогічним періодом 2013 року, при тому що ВВП зріс майже вдвічі менше – на 0,8%.
Економісти ВШЕ досліджували структуру випуску обробних виробництв і дійшли висновку, що зростає не вся промисловість, а її окремий сектор – “виробництво суден, літальних і космічних апаратів та інших транспортних засобів”.
Як нагадує РБК, до цього ж сегменту промисловості належить виробництво залізничних вагонів, літаків, вертольотів, підводних човнів і т.д., тобто істотна частина транспорту, який закуповує держава і держкомпанії типу РЗ, в тому числі військова техніка.
Зростання виробництва в цій галузі стало помітне з середини 2013 року, а в 2014 році воно різко прискорилося і в січні-серпні 2014 забезпечило 0,7 п.п. з 1,3% приросту індексу промислового виробництва, тобто більше половини.
Якщо ж крім прямого ефекту врахувати ще і непряме зростання замовлення в суміжних галузях – сукупний внесок ГТС подвоїться. Це означає, що зростання промисловості в цьому році майже повністю забезпечене попитом з боку держави, вважає експерт Центру розвитку ВШЕ Микола Кондрашов.
До переобрання Володимира Путіна в 2012 році основний посил економічної політики влади полягав у тому, що в Росії потрібно реформувати держсектор, оскільки це найслабша ланка, нагадує Дмитро Польовий із ING. Після 2012 року почався перехід до моделі з великим контролем держави в економіці, який став реакцією влади на політичні події всередині країни. З тих пір основна ідея полягає в тому, що держава повинна більше стимулювати економічне зростання.
Зростання виробництва, принаймні його “військової” частини, спостерігатиметься ще півтора-два роки, прогнозують у Центрі розвитку. Це припущення підтверджує запланований ріст видатків бюджету на національну оборону на 21,2% в 2015 році.
Але ВШЕ вважає, що держзамовлення не зможе стати каталізатором всієї економіки – випуск, який визначається приватним попитом, стагнує з другого півріччя 2012 року, і ні держстимули, ні девальвація не вивели промисловість зі стану стагнації, пишуть експерти.
За матеріалами:
NEWSru.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас