Продажі планшетів знизилися вперше в історії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Продажі планшетів знизилися вперше в історії

Технології&Авто
815
Продажі планшетних комп’ютерів в I кварталі поточного року знизилися. Про це свідчать дані дослідницької компанії NPD. До цього поставки росли безперервно з моменту випуску першого Apple iPad у 2010 р. Чи можна вважати те, що трапилося, переломним моментом у розвитку найбільш перспективної ринкової ніші?
Уповільнення прогресу і перехід на фаблети
У I кварталі 2014 р. продажі планшетників становили 56 млн проти 59 млн, проданих рік раніше. Багато компаній повідомили про те, що зіткнулися з охолодженням попиту на свою продукцію.
Експерти NPD пояснюють ситуацію таким чином: на ринку останнім часом практично немає гучних прем’єр, і власники планшетів воліють користуватися своїми пристроями, а не міняти їх на нові. Більше того, якщо раніше кожне нове покоління планшетників обіцяло небачені досі можливості, то сьогодні виробники змагаються в основному в області легкості і тонкощі своїх пристроїв, і навіть питання дозволу дисплея так гостро не стоїть, адже більшість гаджетів вже оснащується екранами Full HD.
На довершення до цього азіатські країни стрімко переходять на так звані фаблети – величезні смартфони, які практично не поступаються планшетам за розміром і перевершують їх за набором функцій. У результаті падає попит на планшетники з діагоналлю екрану менш ніж 7 дюймів.
“Існує ризик того, що час життя середнього планшета збільшиться і буде перевищувати звичні рік – два, якщо виробники не зможуть привернути покупців новим функціоналом”, – заявив аналітик NPD Хісакацу Торії. Зрозуміло, ризик цей не стосується самих споживачів, які раді рідше витрачати гроші на нові гаджети. А ось компанії можуть зазнати суттєвих втрат.
За підсумками року – зростання
NPD знизила свій прогноз за загальним обсягом поставок планшетних комп’ютерів у 2014 р. Але річне зростання таки буде значне. Спочатку очікувалося, що за підсумками року буде продано 315 млн планшетників, однак тепер експерти чекають на зростання продажів “лише” на 14% до 285 млн пристроїв. Вже до 2017 р. сегмент перестане зростати двозначними цифрами.
До 2018 р. смартфони з екранами більш ніж 5,5 дюймів, тобто фаблети, продовжать віднімати аудиторію у планшетників. Відповіддю виробників планшетів буде збільшення діагоналі екрану. В результаті постачання планшетних комп’ютерів з розміром екрану 8-10,9 дюйма перевищать результат продажів у сегменті 7-7,9 дюйма. Більше того, 11-дюймові пристрої займуть частку в 10%.
Продажі планшетів знизилися вперше в історії
Відродження ринку ПК
Цікаво, що новини про уповільнення зростання ринку планшетів з’явилися після того, як Gartner опублікувала цікаві дані з ринку традиційних комп’ютерів. Продажі в I кварталі сягали 75,8 млн штук, що відповідає рівню 2013 р. Для депресивного сегмента ринку це відмінний результат.
Причиною стала “смерть” платформи Windows XP. Компанія Microsoft оголосила про припинення технічної підтримки операційної системи Windows XP і пакету офісних додатків Office 2003. На такому тлі користувачам, а головне – компаніям, які не зможуть підтримувати працездатність своїх комп’ютерних систем без підтримки виробника, довелося в терміновому порядку купувати нове “залізо” для більш вимогливих Windows 7, 8 і 8,1.
Нагадаємо, що в 2013 р., за даними IDC, в світі було продано 315,1 млн комп’ютерів. Продажі знизилися на 9,8%. Аналітики Gartner нарахували трохи більше – 315,9 млн, але негативну динаміку округлили до 10%. У кожному разі падіння стало найгіршим за всю історію спостережень, а підсумковий обсяг продажів відповідає результату 2009 р.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас