Як зміняться ціни на авто через нові закони — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як зміняться ціни на авто через нові закони

Казна та Політика
4699
Судячи зі статистики автопродажів за березень, оприлюдненої днями асоціацією «Укравтопром», авторинок зараз знаходиться в глибокій кризі: порівняно з аналогічним періодом минулого року продажі впали на 52%. Крім такої очевидної причини, як падіння купівельної спроможності через економічну кризу, на падіння продажів сильно вплинув той факт, що в окремі дні минулого місяця в автосалонах… зникали цінники.
«Курс долара настільки різко змінювався, що ніхто не знав, за якими цінами продавати», – говорить Дмитро Деменко, комерційний директор ТОВ «Автоальянс» (торгує авто Nissan). Деяка ясність з’явилася лише до другої половини березня: практично у всіх автосалонах ціни перерахували за курсом 10-10,5 грн/$ (в гривнях ціни зросли на 20-25%). І якщо девальвація нацвалюти зупиниться хоча б на нинішніх рубежах (тобто 11,1-11,5 грн/$), то подальшого зростання через курсові коливання не відбудеться, запевняють автодилери.
Але чи будуть змінюватися ціни через законодавчі зміни на авторинку, якими в останні два тижні активно займалися депутати? Щоб отримати відповідь на це запитання, ми проаналізували кожну ініціативу.
ЛІКВІДАЦІЯ УТИЛІЗАЦІЙНОГО ЗБОРУ
Тиждень тому Рада підтримала в першому читанні проект постанови про скасування утилізаційного збору та акцизу на переобладнання автомобілів. Але шанси на те, що це рішення остаточно затвердять, невеликі, вважає голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. За його словами, опір чинять депутати – власники українських автозаводів.
«У бюджеті закладена для них компенсація в розмірі 960 млн грн за створення центрів автоутилізації. Але їх досі немає, а на утилізацію не здали жодне авто», – говорить експерт і зазначає, що це схоже на корупційну схему. Але якщо утильзбір таки скасують, ціни на авто знизяться на 5-11 тис. грн.
До речі, прийняття закону в першому читанні домоглися підприємці, що займаються переобладнанням імпортних вживаних авто (після введення утильзбору їх бізнес став нерентабельним). Для цього вони 27 березня влаштували акцію протесту під Радою.
АКЦИЗИ НА НОВІ ІНОМАРКИ
З 1 квітня в Україні набув чинності Закон про запобігання фінансової катастрофи, за яким в два рази збільшено акцизи на нові імпортні легковики з двигуном більше 0,5 л. Але торкнеться він в основному авто з об’ємом бензинового двигуна більше 3 л (ставка збору становить 6,54 тис. євро, наприклад, Toyota Camry подорожчає на 3,2 тис. євро) і дизелів з ​​двигуном більше 2,5 л (тепер за них потрібно платити 7,4 тис. євро збору, і Volkswagen Touareg подорожчає на 3,2 тис. євро). Для інших іномарок підвищення акцизу буде незначним. Наприклад, Daewoo Matiz (до 1,0 л) подорожчає на 50 євро, Ford B-Max (1,0-1,5 л) – на 45 євро, а Skoda Octavia (1,5-3,0 л) – на 195-390 євро. Але ціни піднімуться лише через кілька місяців, оскільки практично всі імпортери, за даними ВААІД, вже встигли зробити розмитнення за старими ставками. Трохи подорожчають і авто українського складання: до 220 євро (удвічі) виріс акциз на ввезення автокузовів.
СКАСУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО МИТА
Є і хороша для споживача новина – Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі опублікувала рішення, за яким з 14 квітня спецмита на іномарки знизять на третину. Причому ще через рік їх розмір знизять іще в два рази.
Іномарки з бензиновими двигунами від 1,0 до 1,5 л будуть обкладатися за ставкою 4,31% (Skoda Fabia подешевшає на 4 тис. грн), а не 6,46%, як зараз (через рік – 2,15%). На авто з бензиновими двигунами від 1,5 до 2,2 л ставка спецмита знижується з 12,95% до 8,63% (через рік – 4,32%). Так, KIA Cerato може впасти в ціні на 10 тис. грн.
«Для споживача це означає розширення асортименту доступних авто, – говорить комерційний директор ТОВ «Автоальянс» Дмитро Деменко. – Ті авто з бензиновими моторами, які не стали завозити, тепер з’являться в автосалонах (наприклад, Nissan Almera. – Авт.)». Але склади зараз заповнені, а новий завіз буде лише в середині літа.
ПРОГНОЗ : ЦЬОГО РОКУ АВТОРИНОК ВПАДЕ НА 25%
Всеукраїнська асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) прогнозує, що продажі легкових авто в 2014 році можуть скоротитися до 150 тисяч (падіння становитиме 25% порівняно з 2013 роком, коли було продано більше 201 тис. авто) за умови збереження спецмита і утильзбору. «Якщо ж їх скасують, я зростання не прогнозую: дай Бог, щоб ми втратили лише 3-4% ринку. Тобто оптимістичний прогноз – до 190 тис. автомобілів орієнтовно», – говорить глава ВААІД Олег Назаренко. Але якщо економічна ситуація різко погіршиться, продажі впадуть до 50% і більше.
ШВИДКІСТЬ У МІСТІ: ХОЧУТЬ КАРАТИ ЗА ПЕРЕВИЩЕННЯ ДО 20 КМ/ГОД.
З 1 квітня на окремих вулицях столиці та на більшості проспектів ДАІ вивісила знаки «80 км/год», які діятимуть з 1 квітня до 1 листопада. Багато водіїв сприйняли ініціативу як дозвіл прискорюватися до 100 км/год. Адже, згідно з ч. 1 ст. 122 Кодексу України про адмінправопорушення, відповідальність передбачена лише за перевищення швидкості більш ніж на 20 км/год (тобто тепер до дозволеної швидкості 80 км/год додають іще 20 км). За словами начальника департаменту ДАІ Анатолія Сіренка, відомство ініціюватиме скасування вилки. Тобто інспектор штрафуватиме, навіть якщо водій розженеться в місті до 61 км/год (на ділянках, де немає знака «80») і за прискорення до 81 км/год (де висить такий знак).
«ЛИСТИ ЩАСТЯ»: ЦЬОГО РОКУ ШТРАФИ ​​ПОШТОЮ УКРАЇНЦЯМ ПРИХОДИТИ НЕ БУДУТЬ
Гучний законопроект про введення в Україні штрафів за перевищення швидкості з використанням автоматичних комплексів фото- та відеофіксації заморожений. За словами начальника ДАІ Анатолія Сіренка, зараз в бюджеті просто немає грошей для реалізації такого проекту (раніше заявляли, що на це потрібно 1,5-1,6 млрд грн. – Авт.). «Ідею я підтримую. Але всі рухи в цьому напрямку заморожені, припинено тестування, зупинені тендерні процедури та переговори з постачальниками. Коли ми знову повернемося до цього питання? Важко сказати. Ще не час», – цитує Сіренка прес-служба ДАІ.
Швидкісний режим будуть як і раніше вимірювати приладами «Візир» і «Трукам». А от прилади без відеофіксації, такі як «Бар’єр» та «Беркут» (зовні схожі на фен), застосовувати заборонено, повідомляють у ДАІ.
Владислав Бовсуновський
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас