Київська влада готує масове скорочення маршруток — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київська влада готує масове скорочення маршруток

Особисті фінанси
2557
Столичним маршруткам загрожує скорочення. Цього року з вулиць столиці приберуть ще 13 приватних маршрутів і 3 – комунальних, після чого в Києві залишиться 167 маршруток. Першими ластівками стануть маршрутки № № 561 (м. «Святошин» – житловий масив «Чайка»), 502 (вул. Залки – просп. Гонгадзе) і 248 (м. «Лівобережна» – готель «Славутич») – їх не буде вже з 24 березня. Перевізникам вже вручили накази про те, що з 24 березня їхні маршрути знімаються з реєстрації. «У планах було прибрати 24 маршрути. Торік ми закрили 8, днями підписано наказ про закриття ще трьох. За кілька місяців закриємо решту 13», – заявив «Сегодня» директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Євген Водовозов. Забирають, за його словами, тільки дублюючі маршрути – де є альтернатива бусам у вигляді комунального транспорту більшої місткості.
ЗАМІНА «БОГДАНАМ». «Богдани» та «Еталони», які зараз курсують Києвом, хочуть замінити автобусами великої місткості «Київпастрансу». «Ми розробляємо транспортну схему, вивчаємо пасажиропотік, спілкуємося з городянами, щоб розуміти потреби пасажирів, – розповіли нам в департаменті транспорту КМДА. – Ми не ставимо завдання прибрати всі маршрутки. Людям має бути зручно користуватися транспортом».
У «Київпастрансі» нас також запевнили, що говорити про скасування тих чи інших маршруток рано. Адже для того, щоб створити резерв, який дозволить закрити маршрути, потрібні значні кошти. «Все це бюджетні витрати. Щоб прибрати маршрутки, на їх місце треба ставити автобуси. Не можна ж просто прибрати буси і залишити людей без альтернативи! Зараз ми займаємося формуванням такого резерву. І коли він з’явиться, будемо говорити про подальші плани».
Зараз у резерві пасстранса – 45 автобусів, незабаром надійдуть ще 80 тролейбусів. І всі зусилля «Київпастранс» направить на Лісовий масив і Борщагівку: там кілька маршрутів були скасовані ще минулого року, і зараз машин не вистачає.
ПРИВАТНИКИ ПИШУТЬ У ГПУ. Приватні перевізники ініціативу влади міста сприймають дуже болісно. «Немає такого права! Для того, щоб відкрити або закрити маршрут, має бути підстава. Потрібно вивчити пасажиропотік. І закривати маршрути тільки якщо немає пасажирів, – нарікає голова Київської організації роботодавців-перевізників «Столиця» Валерій Липецький. – Але пасажири є! Адже якби їх не було, приватні перевізники і не працювали б – вони ж не дотуються з бюджету, як комунальний «Київпастранс».
При цьому, на його думку, підкоригувати деякі маршрути все ж потрібно: «Моніторинг пасажиропотоку і транспортних з’єднань потрібно робити хоча б раз на 5 років. Адже будуються нові житлові масиви, а туди теж потрібен транспорт. Маршрути прямування потрібно міняти, а не працювати донині за схемою, яка була 20 років тому», – говорить Валерій Липецький.
На думку перевізників, якщо маршрутки приберуть – місто буде паралізовано, адже комунального транспорту просто не вистачить, щоб розвезти киян на роботу. І вони мають намір з владою боротися. Як розповів нам Липецький, приватники вже підготували листа на ім’я голови КМДА, в.о. генпрокурора, міністра МВС та голови Громадської ради при КМДА з проханням розібратися в ситуації. «На наше запитання: «Чому ви прибираєте цей маршрут?» – Керівництво транспортного департаменту відповідає: «Там повинен їздити тільки «Київпастранс». Але ж це не обгрунтування! У нас ринок конкурентний, а не монополія», – скаржиться Липецький.
Думки жителів розділилися. «Я працюю на складі на «Чайці» і добираюся на роботу 561-ю маршруткою. Нормально доїхати більше нема на чому! Так, є 37-й автобус, але він їздить раз на сто років», – каже Михайло. «У європейських містах люди взагалі не знають, що таке «маршрутка». Там нормальний міський транспорт. Нам теж варто позбавлятися від цих бусів – вони лише створюють пробки», – каже киянка Олена.
ЧЕКАЮТЬ «ВІДМАШКИ». «Якщо закриють наш 487-й, то, щоб виживати, нам потрібно підвищувати тарифи на проїзд на решті наших маршрутів хоча б на 50 копійок. А ми цього зробити не можемо – ми повинні чекати, поки їх підвищать в міськтранспорті. А паливо ж дорожчає вже зараз», – сказали нам в ПП «Прокопець». Як відомо, КМДА підвищувати тарифи на проїзд збирається. Але коли це станеться – невідомо.
Маршрути, які приберуть цього року
№ 248 (м. «Лівобережна» – готель «Славутич», дубль авт. № 48),
№ 502 (пр. Свободи – пр. Г. Сталінграду, дубль авт. № 102),
№ 561 (м. «Святошин» – житловий масив «Чайка», дубль авт. № 37),
№ 186 (м. «Святошин» – вул. Стеценко, дубль авт. № 13),
№ 188 (м. «Нивки» – вул. Симиренка, дубль авт. № 23),
№ 238 (м. «Контрактова площа» – м. «Видубичі», дубль авт. № 62),
№ 240 (м. «Лісова» – вул. Волкова, дубль авт. № 81),
№ 241 (м. «Лісова» – вул. Жукова, дубль авт. № 33),
№ 245 (м. «Лівобережна» – вул. Шумського, дубль авт. № 95),
№ 425 (м. «Осокорки» – вул. Луначарського, не дубльований, малий пасажиропотік),
№ 465 (пр. Свободи – залізничний вокзал «Південний», не дублюється, малий пасажиропотік),
№ 487 (м. «Харківська» – вул. Ремонтна, не дублюється, малий пасажиропотік),
№ 499 ( м. « Васильківська» – обллікарні, що не дублюється, малий пасажиропотік),
№ 537 (м. «Нивки» – пл. Шевченка, дубль авт. № 32),
№ 578 (м. «Лівобережна» – м-в «Райдужний», дубль авт. № 70),
№ 599 (Луначарського – м. «Харківська», не дублюється, малий пасажиропотік).
Іріна Золотар
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас